{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.666 visninger | Oprettet:

så er den gal igen.. {{forumTopicSubject}}

hej allesammen..

Så er der brug for råd igen igen..

Jeg har tidligere stillet et spørgsmål om mine sultne killinger og hvordan jeg skulle bære mig ad med der fodring..
kom frem til at de skulle have adgang til tørfoder døgnet rundt og så supplere det op med vådfoder og evt. kattemælk.. det har jeg nu gjort i et lille stykke tid og killingerne er mere tilfredse nu end de var før da jeg målte deres mad op og gav dem mad 3 gange dagligt..

men her kommer problemet så..

mine katte spiser hele tiden og det er ikke bare små portioner, jeg sørger stadig for der er mad i skålen hele tiden men især min hankat overspiser.. tænkte ikke så meget over det de første par dage da de jo var vant til at der ikke var noget mad tilbage i skålen efter de havde spist tidligere, men nu ses det altså meget tydligt da mine katte (primært Coda, min hankat) går og brækker sig..

såå.. hva gør jeg nu, går tilbage til deres alm portioner eller??

Og så problem nr. 2..

Mine katte går jo ligesom alle andre katte på bakken og det er jo dejligt når de gør det og ikke alle mulige andre steder.. Men kattenbakken lugter MEGET i hele lejligheden og det er på trods af at jeg er temmelig omhyggelig med at fjerne div. og ordne bakken.. synes ikke mit kattegrus (Multifit Diamonds) er særlig godt da det ikke rigtig vil klumpe og det derfor kan være rimelig besværligt at fjerne hva der nu skal fjernes..
jeg har en lukket kattebakke (bare alm. standard med låge, filter og ske) men selvom jeg har vasket kattebakken og lagt rent grus i så lugter bakken stadig og synes lugten kommer for filteret...

min kæreste havde i go tro sat kattebakken ud på toilettet og vist dem hvor han havde sat den uvidende om at katten også der har brug for tilvænning så Alba satte sig, først i den ene vasketøjskurv og tissede og derefter hoppe hun over i den anden vasketøjskurv og sked...

kom så folkens jeg ved i ligger inde med nogen gode svar på mine problemer så fyr løs smiley

mvh Pernille

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  så er den gal igen..
  • #1   2. jul 2011 undskylder lige stavefejlene.. smiley

• #2   2. jul 2011 Problem 1
    Jeg vil råde dig til IKKE at gå tilbage til afmålt foder.
    Mipserne er stadig i foderunderskud og de skal have tid til at vænne sig til, at der altid er mad i skålen.
    Måske skulle du give mere vådmad, for tørfoder svulmer op i maven og fylder så for meget. Derfor, hanmissen brækker sig.

Problem 2
    Kattebakker - især efter killinger - bør ikke kunne lugtes, så skift til noget bedre grus og skift også filtrene.
    Og så ville jeg have ikke én, men to bakker, placeret hver sit sted. Jeg ville også fjerne lågen, for tænk på, hvor der må hørme derinde i kattenæser, som er over hundreder gange mere følsomme end din næse.
    Når du kan lugte bakken, har kattene fundet den frastødende længe.

• #3   2. jul 2011 Skift filteret (eller fjern det i det mindste) og vask kattebakken totalt i Rodalon. Skyl grundigt - Rodalon er giftigt for katte.
    Og så køb noget bedre kattegrus. Multifit - det lyder som MaxiZoos discountmærke? Brug deres kvalitetsmærke 'Premiere' i stedet. Jeg foretrækker selv Premiere Sensitive, da den er uden parfume og støver ekstremt lidt.
    Mht. foder, har du så evt. mulighed for at have mere vådfoder stående fremme? Problemet med tørfoder er, at det svulmer op, når det kommer i forbindelse med vand. Prøv selv at hælde vand på tørfoder og lad det stå lidt - og forestil dig så, at det svumlede op på den måde nede i den mave. Det er klart, at det skal brækkes op, når man som kattemis er glad for mad.
    Alternativt kan du servere tørfoderet på aktivitetsboard eller i spis-langsomt-skåle (dem finder du typisk i hundeafdelingen), så spisehastigheden forhåbentlig sættes ned:
    http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenspielzeug/katzenspielzeug_beschaeftigung/intelligenzspielzeug/113460
    http://www.zooplus.de/shop/hunde/fressnapf/kunststoff/fressnapf_einfarbig/195405
    http://www.zooplus.de/shop/hunde/fressnapf/edelstahl/edelstahlnapf/159092

• #4   2. jul 2011 Hvis ikke der bør lugte efter killinger har været på bakken, kan det så ha noget at gøre med deres foder, altså afførringen ser fin ud den lugter bare virkelig meget og når vi har været hos andre mennesker med kat synes jeg ikke man har kunne lugte bakken..

jeg prøver at give dem noget mere vådfoder og så reducere i tørfodderen og så går turen til maxzoo imorgen, så vi kan få noget ordentlig kattegrus, har læst lidt herinde om de forskellig typer og så at der var en der havde prøvet noget nyt fra maxizoo der skulle være fantastisk..

jeg må prøve med rodalon men synes bare det er vildt at den allerede skal vaskes ned for vi har jo ikke engang haft killingerne i en måned endnu.. måske vi skulle kigge efter en ny kattebakke også smiley

og så tror jeg da nok lige jeg skal prøve sådan en spis-langsomt-skål og aktivitets legetøj stod øverst på listen i forvejen et der kan puttet foder i ville jo bare være et ekstra plus..

og tak smiley

• #5   2. jul 2011 Tja, jeg vasker gerne bakke i Rodalon hver 2.-3.-4. uge, som det nu lige passer. Og det er vigtigt med grus af god kvalitet - og rigeligt af det. Det der lugter værst, er hvis efterladenskaberne rammer plastikken - om det så er fordi katten sætter rumpen op af siden, eller om det er fordi tisset siver igennem gruset og direkte ned på bunden. Eller hvis det ikke dækkes - så kan du evt. lige gå hen og vippe lidt grus henover smiley

• #6   2. jul 2011 hold op i er guld værd smiley

• #7   2. jul 2011 Husk også, at gruslaget i bakken bør være mindt 8 cm., så kattene har nu at grave i og dække til med.

• #9   3. jul 2011 det kan da måske godt være det er det der er galt så, men er det ikke lidt tidligt for en hunkat allerede at være ved at komme i løbetid når nu hun kun er knap 15uger?

• #10   3. jul 2011 Jo.
    Men en anden ting er så, at du forhåbentlig ved, at de sagtens kan neutraliseres nu, og så er du helt sikker på ikke at rende ind i problemer med deres fertilitet.

• #13   4. jul 2011 Hej.

Ja de havde fået ormekur da jeg købte dem og de fik også en hos dyrlægen da de var 12 uger smiley

Jeg ved godt de kan neutraliseres allerede nu, havde jeg også fået gjort hvis ikke jeg var blevet frarådet det hos en del af de dyrelæger jeg var i kontakt med, de skal snart ha 2. vaccination og så regner jeg med også at få dem neutraliseret smiley nu ærger jeg mig bare over jeg ikke fik det gjort alligevel, men man regner jo med dyrelægerne ved hvad de snakker om smiley istedet må det blive, ikke bare endnu engang i narkose for mine små banditter, men også en dyr omgang for noget jeg ellers havde kunne få gjort på én gang og meget billigere.. øv øv..

Jeg har købt RC vådfoder til killinger og suppleret op med deres tørfoder. Coda synes det er lækkert og især væden der er ved kan han næsten ikke slikke hurtigt nok i sig.. Men Alba hun er slet ikke interesseret, har nogen laksesnacks hun er vild med og prøvede at give hende nogen af dem ned i for at fange hendes interesse men hun fik bare spist dem hun kunne få op og resten lod hun ligge til Coda..

Tror løsningen nu er at skifte deres foder ud og se om det blir bedre smiley Men vådfoderet har da hjulpet på Coda for vi har ikke haft opkast siden! Kattemælken får de som en "treat" og kun hver 14. dag ca., det er de helt tossede med begge to men vild da prøve med kaffefløden for kattemælken er som sagt ikke helt billig smiley

Kommentér på:
så er den gal igen..

Annonce