{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.525 visninger | Oprettet:

Myrer Indendørs {{forumTopicSubject}}

Jeg døjer lidt med at der kommer myrer indendørs. Det er ikke så mange, men der løber et par stykker rundt ved listerne og på gulvet. Det er almindelige sorte myrer. Nu har jeg en indekat, og jeg vil ikke bruge nogen former for myregift. Der er også produkter, hvor de siger, at det ikke er farligt. F.eks. Trinol 810, men det er løgn, da der er lavet undersøgelser af det. Min dyrlæge har fået meget syge katte ind, som har indåndet dampene eller slikket på det, så det bruger jeg heller ikke. Det skal være helt naturligt.

Har læst at man kan ligge lidt majsmel rundt omkring. Når myrerne spiser det, så skulle de dø. Ved bare ikke hvordan majsmel optages i kattens krop, hvis den slikker eller spiser det.

Har I nogle råd til almindelige og naturlige ting, man kan bruge indendørs til myrer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Myrer Indendørs
  • #1   2. feb 2022 For det første, skal du finde ud af hvor myrerne kommer ind smiley

Det eneste råd jeg har er en støvesuger og så ud med posen bagefter.

Jeg skal ikke gøre mig klog på Maizena, men jeg kan fortælle dig, at dengang Elvis var en lille vildkattekilling fik de bl.a. maizenavælling smiley
    Jeg TROR ikke at det er farligt - ellers prøv da lige at spørge hos dyrlægen smiley

• #2   2. feb 2022 Myrelokkedåser er kattesikre.

• #3   2. feb 2022 Jeg bruger tandpasta. Det kan de ikke lide
    Og så bruger myrregift udenfor når jeg opdager hvor de kommer ind
    Og er det helt slemt så bruger jeg gift indenfor og lukker døren så kattene ikke kommer derind
    Og så bliver der gjort ordenligt rent bagefter
    Og ellers hvis det bare er et par stykker slår jeg dem ihjel med et stykke papir

• #4   2. feb 2022 Vi sætter lokkedåser op udenfor, hvor de har deres bo. Det holder dem ude.

• #5   2. feb 2022 Vi bruger myrelokkedåser. Det holder myrene væk og kattene kan ikke komme til skade

• #6   2. feb 2022 Nå du finder ud af, hvor de kommer ind henne, så strø kanel der, så skal du se de holder sig væk smiley

• #7   2. feb 2022 Bruger myrelokkedåse, men selvom den nok er sikker, så stiller jeg den alligevel i "ekstra sikkerhed" fx. i en aflagt vindruebakke, så jeg er HELT sikker på, at Tinka ikke får gift, og myrerne kan sagtens finde ind smiley

• #8   2. feb 2022 Kanel virker ikke, jeg tror heller ikke majsmel gør, du skal regne med, at virker det på myrene, så har det også en virkning på kattene.
    Jeg har brugt myrelpkkedåser hvert forår, de har nogle faste steder de kommer ind, og jeg har set de første i år.
    Jeg har tænkt mig at prøve det de kalder myresand i år, det skal bruges udenfor, der hvor de kommer ind langs hussoklen, de kan ikke lave gange i det, det samme siges med strandsand, det bliver løst og ustabilt, når det er tørt.
    Min erfaring er at myrene kun kommer ind i det tidlige forår, her er jo varmt og tørt og hvis de finder noget at spise, så henter de resten af tuen smiley

• #9   3. feb 2022 Du kan bruge Frontline vet (loppemiddel) til hund og kat på spray og du får ikke myre resten af sæsonen.

• #10   6. feb 2022 Lokkedåser virker også her. Jeg sætter dem op ved boet udenfor ved min terassedør.. Jeg har brugt at lukke sprækker med silikone der, hvor de kommer ind. Hvis du kan finde indgangen er det ret effektivt til at holde dem ude. Du kan alternativt vande med kogende vand udenfor, hvis du ved hvor boet er men pas på ingen katte er i nærheden. Det fjerner dem ikke men holder dem lidt nede

• #11   20. feb 2022 Når det kun drejer sig om få myrer, så er gift/lokkedåser overkill.
    En miljøvenlig, og - når det endelig skal være - videst mulig myrevenlig, metode er, at nakke hver enkelt myre.
    Hvis der er flere hundrede myrer, der myldrer rundt, så kan man bruge en af de hårde kraftige papruller (dem der er indeni husholdningsfilm) til at køre hen over myrerne som en damptromle. Nok ikke så smart hvis man har gulvtæppe, men på hårde gulve ER det faktisk smart smiley )

Kommentér på:
Myrer Indendørs

Annonce