508 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Baggrundsfarver til katte (foto) Baggrundsfarver til katte (foto)

Nok mest til dem med racekatte, der går på udstillinger

Jeg fotograferer rigtig meget og har tænkt mig at starte op med fotografering af andres katte i studie. Til det spørger jeg så

Hvilke baggrundsfarver passer bedst til de diverse katteracer?
Har set at det er meget forskelligt blandt racerne

Jeg ved, at eksempelvis Korat skal fotograferes på blå eller lilla baggrund, men hvad med andre katteracer?
Håber at I kan hjælpe mig smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Baggrundsfarver til katte (foto)
  • #1   24. jan 2020 Til Ragdoll kan jeg personligt godt lide en sort baggrund med mindre at det er en mørk colorpoint. Men til de fleste så syntes jeg en sort baggrund fungere rigtig fint smiley

• #2   24. jan 2020 British Shorthair i den blå farve, som Tinka, er flot med sort baggrund som her - det giver ro i billedet, selvom det bare er en sort lænestol hun her har placeret sig foran smiley

profilbillede
  • #3   24. jan 2020 ... men pels og pels er nu også meget godt smiley

profilbillede
  • #4   24. jan 2020 Sort baggrund er også en af mine favoritter, men det kan godt blive kedeligt i længden. Så synes det ville være sjovt med nogle andre farver smiley
    Tak for jeres kommentare smiley blå er også en flot farve smiley

• #5   24. jan 2020 Hvis man ved hvad farver der passer til hvilke racer, er man stadig velkommen til at kommentere smiley

• #6   24. jan 2020 Jeg valgte grøn. Jeg er ikke lige til sort baggrund.

profilbillede
  • #7   24. jan 2020 Hvis du gerne vil andet end sort så ved jeg nogle ragdollfolk snakker kongeblå da den så matcher ragdollens blå øjenfarve smiley

• Ida H
    Ida H Tilmeldt:
    mar 2019

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #8   24. jan 2020 måske læs op på lidt farveteori? derudover er jeg ret sikker på at du vil kunne ændre på baggrundsfarven med lidt photoshop så du ikke decideret behøver at manuelt skifte en baggrund til en anden farve hele tiden smiley

• #9   25. jan 2020 Vores fotograf havde bare en baggrund. Han ændrede den i sit program, så vi startede med at vælge farve på baggrunden, og først derefter valgte vi billeder.

• #10   25. jan 2020 Somali og abyssinier ser rigtig flotte ud med noget grønt i baggrunden (i hvert fald de vildtfarvede). Hvis de har grønne øjne står det også mere tydeligt frem med den grønne baggrund.

• #11   25. jan 2020 Tusind tak for alle kommentarerne smiley
    Jeg overvejer også blot at have en enkelt eller to baggrundsfarver og så redigere mig frem til farverne. Nogle gange kan det bare være et stort arbejde, men man rammer bedre den farve man gerne vil have smiley
    Det med at skifte baggrunde er ikke et stort problem for mig, men kan godt se det, hvis man er fotograf på en katteudstilling smiley

• Ida H
    Ida H Tilmeldt:
    mar 2019

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #12   25. jan 2020 Jeg tog et photoshop kursus for noget tid siden, og det tog virkeligt ingen tid at ændre en baggrundsfarve når bare man ved hvordan det skal gøres (for gal hvor kan photoshop være uoverskueligt). Det der tog længest tid var at ramme den farve man ville, men selv det var ikke noget der tog meget mere end 1 minut. Man kan sikkert bruge et andet program hvis man ikke har photoshop og ikke lige har lyst til at give det det koster, for det er sku ret dyrt. Men jeg syntes det er værd at overveje hvis du gerne vil have mulighed for at vælge lige den farve du vil

• #13   25. jan 2020 Hold da op, hende Tinka er en rigtig fotomodel smiley
    Personligt kan jeg bedst lide natur baggrunde som denne. smiley

profilbillede
  • #14   25. jan 2020 Natur er helt sikkert også min yndlings, men det er desværre ikke alle katte der har muligheden for at komme ud, når jeg fotograferer, her er min kat, da vi var en tur i skoven smiley

profilbillede
  • #15   25. jan 2020 Ida: jeg har også Photoshop smiley og bruger det rigtig meget, jeg finder meget inspiration på YT, men har desværre ikke været på et kursus endnu
    Jeg skal også have forhørt mine lærere om "green-screen" muligheder når man vil ændre baggrunden på et stilbillede smiley

Kommentér på:
Baggrundsfarver til katte (foto)

Annonce