2.854 visninger
|
Oprettet:
Méngrad? {{forumTopicSubject}}
Er der nogen af jer der har fået påvist en korsbåndsskade og fået fastsat en méngrad på den?
Jeg har nemlig en korsbåndsskade, og er idag blevet opfordret af Speciallægen på Kolding Sygehus at jeg skulle melde den til min ulykkesforsikring. Se, det havde jeg jo overhovedet ikke tænkt over (DOH for mig, da det jo var en faldulykke, der ødelagde korsbåndet)...
Er der nogen grænse for hvor lang tid der må være gået fra skaden er sket til den bliver meldt? Og hvordan fungerer det lige med de méngrader?
Knus Cemile
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 8 Emner: 39 Svar: 175
aug 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 8 Svar: 124
Du kan gå ind på arbejdsskadestyrelsens hjemmeside der har de en overordnet tabel hvor de forskellige procenter er takseret, men det er den procent ang., som du har tegnet din ulykkesforsikring, samt skal du lige vide at det er skønsmæssige tal da man vurdere på hver enkelt tilfælde, mht omfang og det varige men, men gå ind ig kig på hjemmesiden der er der en hel del oplysninger, også selvom vi "taler" om ulykkesforsikring..
Du kan også ringe derover og spørge hvordan du forholder dig, og er du berettiget til me'n erstatning er der nogle selskaber som desværre spiser folk af med for lav en erstatning, så vær lige på dupperne når du/i kommer til den del, for der kan være tale om ret mange penge, som du så måske ikke får, har selv været igennem møllen, og min sag blev kørt af en advokat da der var tale om ret mange penge, og min sag endte i arbejdsskadestyrelsen med privat ulykke, hvor man bad dem træffe afgørelsen...
Mvh
Pernille
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 67 Svar: 761
Når skaden er meldt skal du til egen læge der skal skrive en begyndelses atest( den sender forsikringen) der efter går der min. 1 år, så skal du til forsikringsselvskabets læger og først derefter tages der stilling.
sanne
Méngrad?