{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
720 visninger | Oprettet:

opdatering fra mig {{forumTopicSubject}}

ja syntes lige at I burde hører hvordan det går med mig

i december blev jeg jo indlagt med nyresvigt og hjerteproblemer. Valgte at holde en lille pause fra kattegalleri, men har da været igang i et stykke tid nu. kan jo ikke lade være smiley

jeg går nu i dialyse 3 gange om ugen. Hjertet er blevet fikset med hjælp af medicin.
men så var det så meningen at jeg skulle have en ny nyre. Men da jeg var til undersøgelse, fik jeg så mange oplysninger at hjernen stod af.
problemet var at der var så mange "bivirkninger" ved at få den, at jeg slet ikke kunne rumme det.
jeg er nemlig ikke syg af det med dårlig nyrer. ja jeg bruger mange timer i dialyse men ellers mærker jeg ikke noget til det.
men skulle jeg have en ny, ja så kunne jeg faktisk blive rigtig syg af det. der var risiko for mange mere alvorlige sygdomme som kræft mm. så det er en svær beslutning syntes jeg.

så nu er beslutningen at jeg dialyse hjemme i stedet for. så kan jeg også bruge tiden samme med misserne smiley
det kan også være lidt surt at ligge på stue samme med mennesker som er meget ældre og mere syg end jeg er.
så jeg glæder mig til at få det hjem i stedet for

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opdatering fra mig
  • #1   8. jul 2017 Det er da dejligt at høre at hjertet er der kommet styr på via medicin.
    Det er noget øv det med nyrerne, godt at du ikke føler dig syg. Jeg kan godt forstå at det kan være svært at tage en beslutning om man skal lade sig transplantere eller ej.. Jeg har en fætter som da han var helt ung fik en nyre af sin mor, han fik meningitis jeg mener han var omkring 18-19 år og delfinen ødelagde begge hans nyre og derfor fik han en transplantation. Han er desværre rigtig syg nu da den transplantere de nyre ikke virker mere, så det jeg vil fortælle er at det jo heller ikke altid er lykken med en transplantation, da ingen kan garantere hvor længe det holder samt man skal spise en masse medicin for ikke at kroppen skal frastøde det transplanterede.
    En igen så har jeg en anden i familien ( noget længere ude) som var en ældre mand hvor nyrerne stod af, han kom i dialyse ( jeg ved ikke om transplantation var inde i billedet) han havde i starten også en hjemme dialyse som han nu med sætte til og rense om natten så han ikke skulle være lænket i løbet af dagen, det gik rigtig godt i omkring 10 år, så kom problemerne med at den maskine bare ikke var god nok længere og ikke gjorde arbejdet tilstrækkeligt og han måtte på sygehuset 3 gange om ugen for at sættes til dialysen, han valgte at få dialyse om aftenen hen over aftensmaden så han var hjemme igen omkring klokken 20-21 stykker, for han blev så træt af dialysen og så kunne han lige så godt spise på sygehuset og så hjem og i seng, så fik han mere ud af dagene sy tes han. Han døde desværre i år, men ikke udelukkende pga dårlige nyre, han var en gammel mand på 85+ år og havde andre skavanker som var kommet hen af vejen, men det er klart at nyresvigt og dialyse har tæret på hans krop, men det skal dog siges at han klarede sig i eget hjem indtil ca et lille år får sin død og han levede ca 20+ år med dialyse.

Hvad der er bedst for dig er jo kun dig der ved det, jeg håber at det kommer til at gå godt med hjemmeside, det giver i hvert fald en anden frihed end at skulle afsted til sygehuset 3 dage om ugen.
    God bedring smiley

• #2   9. jul 2017 Det er da noget af en cocktail du der har samlet sammen smiley

Der skal altså holdes GODT ØJE med det hjerte.
    Min mor var også nyrepatient og blev renset om natten kun 6 nætter i ugen.
    Hun nåede gudskelov aldrig til hæmodialyse på hospitalet.
    Det gjorde min onkel til gengæld og det sidste år af hans liv boede han nærmest på sygehuset.
    Jeg skal understrege, at det var forårsaget af langvarig dårlig reguleret diabetes og han havde mange andre komplikationer.

Rigtig god bedring til dig smiley

• #3   9. jul 2017 mine dårlig nyrer kom af for højt blodtryg - så sørg for at holde øje med jeres.

l

• #4   9. jul 2017 jeg går i dialyse tre gange om ugen. 2 gange sidst på dagen og søndag morgen. 4 timer af gangen. det værste er nok at man ikke kan lave så meget i de timer. se lidt tv, sover og så er jeg begyndt at male lidt.

mit hjerte bliver der holdt øje med i dialysen, heldigvis.jeg har jo to slags gigt oveni det hele + alverdens andre ting.så jeg siger gerne at jeg samler på det.
    har jo bådee astma, div allergier, slidgigt, leddegigt, 1 diskopolaps + nogle gamle skader. og så får man lige dette også. så jeg kender sygehusene lidt for godt.
    så det kan godt blive noget af et puslespil at få tingene til at hænge sammen. for der er en del medicin som jeg slet ikke kan tåle. men skal jo have noget til det ene og det andet. gigtmedicin må jeg slet ikke få pga allergi, så her er jeg kun på smertestillende (morfin noget) og det kan nyrerne endelig ikke lide, så her har jeg så fået nogen som er lidt anderledes end dem jeg fik før.
    det er også galt i dialysen. fik astma hver gang vi startede. det viste sig at jeg ikke tåle de filter man grunder. efter 4-5 forsøg med andre, fandt de endelig et som jeg kan tåle.

så det er ikke nemt at være lille mig altid smiley
    men så er det godt at jeg har mine missser og hypperne. de får dagligdagen til at virke meget mere fri smiley

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #5   13. jul 2017 Kære Anja N

Har Du overvejet at prøve dén type canabis, man IKKE bliver høj af? Jeg har læst lidt om emnet og vores politikere har lempet reglerne, så almindeligt praktiserende læger nu må ordinere det smiley

Så vidt jeg ved mildner det smerter, kvalme og andet ubehag og kan fås i dråber, der kan blandes med noget mere velsmagende!

Prøv at tale med enten Din egen læge eller sygehuset om det - desværre er mange læger imod canabis uanset, at rigtigt mange patienter både i Danmark og i udlandet fortæller om gode erfaringer.

Det er lige blevet tilladt for danske landbrugere at dyrke hamp, der er råstoffet til canabis smiley

RIGTIG GOD BEDRING

De allerbedste hilsener

• #6   13. jul 2017 ikke lige pt.

• #7   13. jul 2017 Det er CBD olie og bliver brugt til alverdens ting - illegalt desværre.
    Patienter med kroniske smerter, epilepsi, sclerose og kræftpatienter bruger det.

Nu er det jo bare, at når nyrerne ikke fungerer, så skal man passe meget på med hvad man indtager.

• #8   13. jul 2017 nyrerne er meget vigtige
    det er også dem som gøre at der er en del medicin som jeg ikke må få. faktisk må jeg ikke engang få mit smertestillende, men her er det pest eller kolera. så dem får jeg så alligevel. pga min astma kan jeg faktisk ikke tåle gigtmedicin. så min gigt bliver "kun" smertedækket.

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #9   13. jul 2017 Derfor er det vigtigt at Du IKKE bare køber det på internettet, men drøfter mulighederne med Din læge - det er her i 2017 blevet muligt, at få det på recept - og dermed med et sikkert indhold - hos almindeligt praktiserende læger.

Det er dog ikke alle læger, der ønsker at bruge canabis til patienterne.

De allerbedste hilsener

• #10   14. jul 2017 Det er muligt at få på recept ja - men kun til enkelte patientgrupper.

Der skal laves en 4- års periode hvor flere sygdomme bliver "legale" at behandle med CBD.
    Dog er det meget begrænset hvor mange det kommer til at omfatte.
    Man har gode erfaringer med CBD i behandling af epilepsi - men den gruppe kommer ikke i betragtning...

• #11   14. jul 2017 lige nu syntes jeg nu hellere ikke at er tiden til at overveje det.

Kommentér på:
opdatering fra mig

Annonce