{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
791 visninger | Oprettet:

Fordomme... (Debat) {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt sur lige nu.. Jeg har gået til Jujitsu i mange år, og har nu skiftet klub, og vil gerne begynde at starte stævner og deltage i en tunering som kaldes Open Mat..
Jeg talte så med nogle gamle venner fra efterskoletiden og nogle af deres venner, som mente at jeg måtte være psykopat fordi jeg frivilligt melder mig til den slags?!?!

Jeg er træt og ked af at folk altid tror, at bare fordi man har dyrket kampsport og selvforsvar i 10 år at man så er psykopat, og går i byen bare for at smadre nogen, og at man nyder at slås.. Helt ærligt hvornår fatter folk, at det går ud på at have det sjovt når man træner og at man dyrker et kanon godt fællesskab til andre..?? Jeg er ikke typen der går ind for vold, og jeg føler mig tryg ved at gå en mørk aften, for jeg ved at jeg kan klare et overfald, og samtidig ved jeg at jeg kan hjælpe et andet menneske der bliver overfaldet..

Hvorfor har folk så mange fordomme??
Har du/i været udsat for fordomme??

Hilsen Achena

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fordomme... (Debat)
  • #1   8. okt 2006 Jeantette B: jeg kan kun give dig ret.. jeg synes bare det kan være sårene at få at vide man er psykopat.. jeg gør jo ikke en flue fortræd udenfor træningslokalet..

• #2   8. okt 2006 Sikke dog en debat, og det er et emne som der altid vil være folk som ser surt på.. Har selv gået til kampsport, men det var simpelthen for at være tryg når jeg gik ned af gaden en mørk aften, ikke for at udøve det på andre unden det var i selvforsvar..
    Men lige som Jeannette B så kan folk tænke deres eget, hvis de ikke kan lide det kan de jo heller ikke lide personerne som har overnaturlige evner eller dyrker kampsport.. Det er utroligt individuelt..
    Men jeg syntes nu det er en utrolig god ting at piger kender til selvforsvar - da nogle mennesker ser os som lette ofre..

• #3   8. okt 2006 Christine W: ja, jeg giver dig ret.. jeg synes det er vigtigt at vi kan forsvare os selv.. det giver folk mig også ret i,menså snart jeg siger stævner, så glor de på kig som jeg kom fra det ydre rum!!!

• #4   8. okt 2006 Jeanette: det kan du måske godt have ret i.. det pisser mig bare af.. det er jo noget jeg elsker, og jeg får kanon god selvtillid af det.. det er bare d når det er nogle man engang havde som venner, så kan det godt gøre lidt ondt

• #5   8. okt 2006 Jeannette B; det er der nok lidt om, de er skide misundelige.. Fordi de ikke selv tør smiley

Men det er aldrig til at vide hvad der går i gennem folks hoveder.. jeg kan forstå dem af de ældre gennerationer ser skævt til det - i deres unge dage var det jo ikke normalt for kvinder at gå til kampsport, men det er det i dag... tror bare nogle gange man skal se igennem fingre med det, selv om det er svært..

• #6   8. okt 2006 Achena: hvis det er noget du får selvtillid af og elsker at gøre, så se om du ikke kan se igennem fingre med det... for du skal igennem utrolig mange disskussioner hvis du skal omvende alle dem du kender
    smiley

• #7   8. okt 2006 Christien W: når de er fremmede mennesker der siger det, så tænker jeg "det er lige meget de kender mig ikke".. jeg forstår bare ikke at folk der har kendt mig så længe kan finde på at sige den slags.. det er ondskabsfuldt.. men jeg tror jeg vil prøve at ignorer det

• #8   8. okt 2006 Jeanette: ja, jeg har sagt at det gør mig ked af det, og at jeg finder det meget ondskabsfuldt.. så siger de, at folk kun går til den slags sport fordi de støtter vold... jeg prøvede også at forklare dem hvad en psykopat egentlig er.. men nu opgiver jeg at forklare folk den slags.. måske burde jeg bare prøve at lukke bedre af for deres kommentarer

• #9   8. okt 2006 Achena; du kan risikere at komme igennem mange nederlag hvis du vælger at konfrontere det.. Så evt tage en snak lige med de nærmeste så de ved hvor du står, og evt lade de andre ligge..
    Men det er jo også et nederlag i sig selv at blive kaldt psykopat - det er tydeligvis nogle mennesker med et meget snøvert syn på livet der siger sådan - beklager..

• #10   8. okt 2006 Christine W: tja.. du har nok ret.. det er bare så irriterende, ofte ved folk jo dårlig nok hvad ordet betyder.. men det er fedt at i støtter mig herinde.. jeg vil følge dit råd..

• #11   8. okt 2006 jeanette: ja.. jeg tror bare jeg lukker af for dem

• #12   8. okt 2006 Lyder godt, det er jo altid rart at få lettet sit hjertet, selvom det er til folk man ikke rigtigt kender smiley
    Men håber det går den rigtige vej for dig.. VI ved jo godt du ikke er nogen psykopat smiley

• #13   8. okt 2006 Charlotte: jeg er glad for du har haft de gode oplevelser med det.. for det er netop det det i virkeligheden går ud på.. jeg synes også at det er godt for børn at gå til det. .jeg startede som 9årig og har ikke fortrudt siden...
    jeg er bare ked af at folk der misbruger deres magt, nu er med til at der dannes sådanne fordomme..
    held og lykke med din søns træning fremover.. Støt ham endelig i alt hvad han foretager sig med det.. Hvis han vil prøve stævner så lad ham endelig det. mange børn får nogle gode oplevelser ud af det, og finder ud af hvad de skal forbedre sig med indenfor teknikker

• #14   8. okt 2006 Jeg møder tit fordomme... og det er ret trælst...

Det handler især om, hvis jeg søger arbejde... kan mærke de tænker det, og nogle har endda sagt det direkte... at "sådan en som mig" kan de ikke bruge... fordi jeg er overvægtig, er fordommene tit, at så er jeg doven, lad, uintelligent osv.
    At folk planter sådanne fordomme i hovedet på en igennem flere år, gør ikke godt... Man tror på det der siges til sidst... man nedværdiger sig selv... smiley
    Det endte galt for mig... jeg brød sammen og endte på sankt hans hospital i Roskilde... er nu på medicin og føler mig tit så tom indeni...

Fordomme er overalt... desværre... nogle kan kæmpe imod og være ligeglade med folk mening, mens andre tager det hårdt til sig og det gør psykisk skade...

At du dyrker kampsport er da en fantastisk ting... ville selv gerne være i stand til det, og er bestemt heller ikke en voldlig person, tvært imod...
    At dine venner har den holdning om det, må de jo så selv om... du kan fortælle dem hvordan du føler om det, og hvis de stadig syntes det er sygt, så må det være sådan... Du ved nemlig bedre.

Kommentér på:
Fordomme... (Debat)

Annonce