Fordomme... (Debat) {{forumTopicSubject}}
Jeg er lidt sur lige nu.. Jeg har gået til Jujitsu i mange år, og har nu skiftet klub, og vil gerne begynde at starte stævner og deltage i en tunering som kaldes Open Mat..
Jeg talte så med nogle gamle venner fra efterskoletiden og nogle af deres venner, som mente at jeg måtte være psykopat fordi jeg frivilligt melder mig til den slags?!?!
Jeg er træt og ked af at folk altid tror, at bare fordi man har dyrket kampsport og selvforsvar i 10 år at man så er psykopat, og går i byen bare for at smadre nogen, og at man nyder at slås.. Helt ærligt hvornår fatter folk, at det går ud på at have det sjovt når man træner og at man dyrker et kanon godt fællesskab til andre..?? Jeg er ikke typen der går ind for vold, og jeg føler mig tryg ved at gå en mørk aften, for jeg ved at jeg kan klare et overfald, og samtidig ved jeg at jeg kan hjælpe et andet menneske der bliver overfaldet..
Hvorfor har folk så mange fordomme??
Har du/i været udsat for fordomme??
Hilsen Achena
jul 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 61 Svar: 304
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 46
Men lige som Jeannette B så kan folk tænke deres eget, hvis de ikke kan lide det kan de jo heller ikke lide personerne som har overnaturlige evner eller dyrker kampsport.. Det er utroligt individuelt..
Men jeg syntes nu det er en utrolig god ting at piger kender til selvforsvar - da nogle mennesker ser os som lette ofre..
jul 2006
jul 2006
sep 2006
Men det er aldrig til at vide hvad der går i gennem folks hoveder.. jeg kan forstå dem af de ældre gennerationer ser skævt til det - i deres unge dage var det jo ikke normalt for kvinder at gå til kampsport, men det er det i dag... tror bare nogle gange man skal se igennem fingre med det, selv om det er svært..
sep 2006
jul 2006
jul 2006
sep 2006
Men det er jo også et nederlag i sig selv at blive kaldt psykopat - det er tydeligvis nogle mennesker med et meget snøvert syn på livet der siger sådan - beklager..
jul 2006
jul 2006
sep 2006
Men håber det går den rigtige vej for dig.. VI ved jo godt du ikke er nogen psykopat
jul 2006
jeg er bare ked af at folk der misbruger deres magt, nu er med til at der dannes sådanne fordomme..
held og lykke med din søns træning fremover.. Støt ham endelig i alt hvad han foretager sig med det.. Hvis han vil prøve stævner så lad ham endelig det. mange børn får nogle gode oplevelser ud af det, og finder ud af hvad de skal forbedre sig med indenfor teknikker
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.547
Det handler især om, hvis jeg søger arbejde... kan mærke de tænker det, og nogle har endda sagt det direkte... at "sådan en som mig" kan de ikke bruge... fordi jeg er overvægtig, er fordommene tit, at så er jeg doven, lad, uintelligent osv.
At folk planter sådanne fordomme i hovedet på en igennem flere år, gør ikke godt... Man tror på det der siges til sidst... man nedværdiger sig selv...
Det endte galt for mig... jeg brød sammen og endte på sankt hans hospital i Roskilde... er nu på medicin og føler mig tit så tom indeni...
Fordomme er overalt... desværre... nogle kan kæmpe imod og være ligeglade med folk mening, mens andre tager det hårdt til sig og det gør psykisk skade...
At du dyrker kampsport er da en fantastisk ting... ville selv gerne være i stand til det, og er bestemt heller ikke en voldlig person, tvært imod...
At dine venner har den holdning om det, må de jo så selv om... du kan fortælle dem hvordan du føler om det, og hvis de stadig syntes det er sygt, så må det være sådan... Du ved nemlig bedre.
Fordomme... (Debat)