Advarsel omkring Maxi Zoo Tilst Advarsel omkring Maxi Zoo Tilst
Hej søde hg mennesker!
Jeg er desværre kommet ud for en rigtig dum oplevelse med Maxi Zoo, hvor jeg nu vælger at sagsøge dem.
Er blevet garanteret om et kattefoder, indeholdt præcis det samme som det jeg fodrede min kat med, og valgte så at købe det nye foder, da det var lidt billigere.
Det viser sig så nu, at de har taget røven på mig, og står nu med en indlagt kat, med en alvorlig omgang blæresten.
Vil advare mod at få vejledning der, da man kan blive misledt.
Så hellere ring til dyrlægen, og køb noget ordentligt foder, man skal ikke gå på kompromis!
Hilsen fra Mie
ps. hænger ingen personer ud på nettet, men kan berette om, at det kun er 1 person der har misledt mig mht. foderet, så alle ansatte skal ikke antastes.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
okt 2005
Følger: 55 Følgere: 54 Katte: 21 Emner: 149 Svar: 293
Man har som ejer af levende dyr selv et ansvar også.
Men håber da det hele løser sig?
dec 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 14
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.013
Nogen katte er bare mere sensitive og danner sten.
Dyrlægen vil naturligvis gerne sælge sit foder - det giver en sund økonomi. Men din kat kan sagtens fodres med andet - endda af bedre kvalitet
maj 2007
dec 2010
Det er jo netop butikkens ansvar, når jeg bliver garanteret et produkt, der skulle være præcis det samme, men med lidt mindre stivelse i.
maj 2007
Det er dig som dyreejer der har ansvar for at det du putter i munden på dine dyr
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
De er i butikken for at sælge... intet andet...
Jeg har hørt mange historier omkring marsvin/kaniner/hamstre/fisk... som jeg altid har haft som kæledyr og læst en masse om...
Og så står man i en butik og høre sælger at de sagtens kan have deres lille nye marsvine unge til at gå sammen med deres kanin i ude buret og at de bare kan spise kanin piller ... det hele er er en lodret løgn... men de kan da sælge et nyt marsvin ret hurtigt efter, når kaninen har slået marsvinet ihjel... det er død af kulde og træk... eller vitaminmangel...
Hvis du ikke kan læse... så få nogen til at hjælpe dig...
Jeg tror desværre ikke at du kan sagsøge butikken....
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
Vi prøvede for godt og vel 8 års siden at vores daværende dyrlæge var ved at slår vores huskat dreng i hjel.
Vores huskat havde nyreskader efter mishandling. Så dyrlægen sat ham på nyrediat med bedsked om at ellers ville han død inden han ville være et år. Ja vi havde snart slået ham ihjel med det foder fra dyrlægen. Noel bliver foderet med nomal godt tørfoder godt med vådfoder og råfoder og han har sørme over levet sit 1 års fødselsdag han har sørme fejret sin 8 års fødselsdag min skønne dreng.
Min pointe var enligt at ansvaret ligger hos os ejer at vi sætter os ind i vores katte/ dyrs velfærd.
dec 2010
Så der er meget lille chance for at det ikke er det foder. Det skyder dyrlægen også på.
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 35 Svar: 328
Jeg går da heller ikke i en tøjbutik og spørger ind til kvaliteten af en bluse jeg vil købe uden at forvente at få et kvalificeret svar eller et ærligt svar om at de ikke ved det....
Så alt i alt så forstår jeg godt din frustration Mie
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Hvis din kat er på specialfoder, så bør du ikke eksperimentere, det er dit ansvar at din kat får det den har behov for..
Jeg kan til dels give dig ret i at den ansatte ikke burde have anbefalet dig det pågældende foder, men blot have givet dig oplysninger om fodret, hvilket vi herinde jo heller ikke ved om den ansatte har, og du så har tolket det som en garanti for at det var fint nok..
dec 2010
jan 2012
dec 2010
Er godt frustreret over det, og skal ind til min bank i morgen, for at få dokumentation for købet, som jeg så tager med i maxi zoo, for at se om vi kan løse sagen i fred og ro.
jan 2012
Men kom gerne med en update på hvad de siger..
Og husk at tage fodret med i butikken..
dec 2010
okt 2011
Har du tjekket om fodret indeholder det samme som dit andet foder ???
For det kunne jo være at det netop var det samme ... men at der er noget galt med den pakke foder du købte.... i såfald så er det produktsenten du skal have fat i....
jan 2012
Nu skal du så være 100% sikker på at du fik at vide at det var præcis det samme, eller du fik at vide at der var præcis det samme i..
Der er en verden til forskel, og er ikke sikker på at din svigerindes udsagn kan bruges, da jeg tror det skal være en uvildig person, for at man har noget at have det i..
Men held og lykke, jeg har mine tvivl, og tror næppe du vil kunne vinde et søgsmål mod dem..
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Held og Lykke Mie og jeg håber din kat kommer sig!
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.209
maj 2007
De læser på posen og vurdere ud fra det..
okt 2011
Det er godt nok også mange kursuser de skal igennem hvis de skal vide noget om alle de dyr og produkter der sælges i butikken....
Selvfølgelig tilegner de en hvis viden, ved at arbejde i butikken... problemet er bare at det ikke altid er den rigtige viden...
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 62 Svar: 271
Jeg har også lige fået en killing retur fra køber da den var blevet syg af det fodre hun havde valgt at fodre med. Men lægger da ikke sag an mod køber eller firmaet.
dec 2010
Vi har fået en meget stor undskyldning, der står på pakken (foderet) at det er til neutraliserede katte, og det var det vi fik at vide. Det viste sig så, at det faktisk var næsten 100% identisk foderet, men på foderet katten blev syg af, stod der ikke mængden af magnesium på pakken. Men de vidste så at der var for meget i. Hvilket betyder at det ikke er til neutraliserede katte.
Som de selv erkendte, var at den person der har vejledt mig, simpelthen har misvejledt mig fuldstændig, og de var meget kede af det.
Opdatering om katten:
Han ligger med kateter, og skal være indlagt til ihvertfald lørdag. Han tisser tomatjuice (som dyrlægen kalder det) og skal skylles i blæren igen i dag. Han var simpelthen fyldt helt op med 'grus og sten'...
jan 2012
Men det viser blot at bare fordi foder ser ud til at indeholde det samme så er det mængden af de forskellige ting der kan være afgørende..
Og så husk altid på at butikspersonale ikke er dyrlæger eller eksperter, de får ingen uddannelse i foder eller lign. det de ved har de fået at vide af kollegaer og foderproducenter og hvad de nu har af egne erfaringer..
Men jeg håber at din kat bliver frisk igen det stakkels pus.
maj 2007
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Håber din lille mis snart får det bedre!
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Så har du vel droppet at sagsøge
Vi skal da nødig have amerikanske tilstande
Nogen gange skal man vælge sine kampe med omhu
dec 2010
dec 2010
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.209
dec 2010
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 2 Svar: 6
Så hvis du ikke har undersøgt det mærke endnu, så kan jeg i hvert fald sige det har hjulpet min kat.
Om det hjælper din, det tør jeg ikke sige, men tag evt ideen med når du skal snakke foder med din dyrlæge igen.
(Min dyrlæge overvejer lige nu om de vil have sanabelle som en del af deres sortiment, så overbevisende var Tumle's testresultater efter 6 måneder på det nye foder.)
Bare som bonus information så var det naturligvis sanabelle's urinary jeg har brugt til min kat
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
Kender I nogen i Jylland, der kan og vil give en smuk lille kanin (sort og hvid med halv-lang pels). Han er kastreret og ca. 1½ år gammel. I øjeblikket bor han i en hesteboks i stalden, men har brug for mere kontakt med mennesker, end han kan få nu - en ægte skilsmissekanin :o(
Advarsel omkring Maxi Zoo Tilst