5.984 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

Advarsel omkring Maxi Zoo Tilst Advarsel omkring Maxi Zoo Tilst

Hej søde hg mennesker!

Jeg er desværre kommet ud for en rigtig dum oplevelse med Maxi Zoo, hvor jeg nu vælger at sagsøge dem.

Er blevet garanteret om et kattefoder, indeholdt præcis det samme som det jeg fodrede min kat med, og valgte så at købe det nye foder, da det var lidt billigere.
Det viser sig så nu, at de har taget røven på mig, og står nu med en indlagt kat, med en alvorlig omgang blæresten.

Vil advare mod at få vejledning der, da man kan blive misledt.

Så hellere ring til dyrlægen, og køb noget ordentligt foder, man skal ikke gå på kompromis!

Hilsen fra Mie

ps. hænger ingen personer ud på nettet, men kan berette om, at det kun er 1 person der har misledt mig mht. foderet, så alle ansatte skal ikke antastes.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Advarsel omkring Maxi Zoo Tilst
  • #1   20. feb 2013 Det er jo ikke deres skyld at du ikke læser indholdsfortegnelsen på det foder du køber

• #2   20. feb 2013 Selvfølgelig en trist omgang du står i nu, men burde du som ejer ikke selv læse på indhold af det produkt du køber hvis det er fordi din kat skal have specielfoder og du gerne vil spare penge? Du kan da ikke vælge at stole på en person som ikke er uddannet mht foder og sygdomme, hvis du forstår hvad jeg mener?

Man har som ejer af levende dyr selv et ansvar også.

Men håber da det hele løser sig?

• #3   20. feb 2013 Det er desværre ikke alle der kan læse, heller ikke når man er næsten blind

• #4   20. feb 2013 At lægge sag an tror jeg ikke du får meget ud af. Du ved jo ikke om det samme var sket på det gamle foder.

Nogen katte er bare mere sensitive og danner sten.

Dyrlægen vil naturligvis gerne sælge sit foder - det giver en sund økonomi. Men din kat kan sagtens fodres med andet - endda af bedre kvalitet

• #5   20. feb 2013 Så må du tage en med der kan læse.. Det er jo ikke butikkens skyld

• #6   20. feb 2013 Han var blevet testet for blæresten på det foder han fik efter 1. omgang han havde med blæresten, efter en måned, og 6 måneder, og han havde intet (det sidste tjek er for 2 måneder siden.

Det er jo netop butikkens ansvar, når jeg bliver garanteret et produkt, der skulle være præcis det samme, men med lidt mindre stivelse i.

• #7   20. feb 2013 Nej det er ikke butikkens ansvar, de er IKKE uddannet i fodring af katte (Eller andre dyr)

Det er dig som dyreejer der har ansvar for at det du putter i munden på dine dyr

• #8   20. feb 2013 Generelt skal man ikke tage dyrhandlers ord for gode vare... de har ikke en uddannelse i og omkring alle dyr....
    De er i butikken for at sælge... intet andet...

Jeg har hørt mange historier omkring marsvin/kaniner/hamstre/fisk... som jeg altid har haft som kæledyr og læst en masse om...
    Og så står man i en butik og høre sælger at de sagtens kan have deres lille nye marsvine unge til at gå sammen med deres kanin i ude buret og at de bare kan spise kanin piller ... det hele er er en lodret løgn... men de kan da sælge et nyt marsvin ret hurtigt efter, når kaninen har slået marsvinet ihjel... det er død af kulde og træk... eller vitaminmangel...

Hvis du ikke kan læse... så få nogen til at hjælpe dig...

Jeg tror desværre ikke at du kan sagsøge butikken....

• #10   20. feb 2013 Som sagt så er handler ikke uddannet i foder. Ja de fleste dyrlæger har endda ikke mere end et par timer om kattens ernæring i deres studie.
    Vi prøvede for godt og vel 8 års siden at vores daværende dyrlæge var ved at slår vores huskat dreng i hjel.
    Vores huskat havde nyreskader efter mishandling. Så dyrlægen sat ham på nyrediat med bedsked om at ellers ville han død inden han ville være et år. Ja vi havde snart slået ham ihjel med det foder fra dyrlægen. Noel bliver foderet med nomal godt tørfoder godt med vådfoder og råfoder og han har sørme over levet sit 1 års fødselsdag han har sørme fejret sin 8 års fødselsdag min skønne dreng.
    Min pointe var enligt at ansvaret ligger hos os ejer at vi sætter os ind i vores katte/ dyrs velfærd.

• #11   20. feb 2013 Der blev taget test for 2 måneder siden, der ikke viste blæresten.
    Så der er meget lille chance for at det ikke er det foder. Det skyder dyrlægen også på.

• #13   20. feb 2013 selvfølgelig er butikspersonalets fornemmeste opgave at sælge... men hvis du spørger specifikt ind til noget om et produkt skal de også have så meget viden at de kan give et nogenlunde kvalificeret svar... Altså hvis du skal bruge et special foder og har spørgsmål i forhold til det, så skal de kunne give et svar eller være ærlige og sige at de ikke kan svare på det... (bare min mening)
    Jeg går da heller ikke i en tøjbutik og spørger ind til kvaliteten af en bluse jeg vil købe uden at forvente at få et kvalificeret svar eller et ærligt svar om at de ikke ved det....
    Så alt i alt så forstår jeg godt din frustration Mie smiley

• #14   20. feb 2013 Spørgsmål er nok ikke til mig men det foder der snart havde taget livet af Noel den gang var Hills K/d og som den vagt læge vi kom til den gang sagde det foder må du højst fodre med 3 til 6 måneder, vores tidligere dyrlæge havde stoppet os fuld med foder og som sagt Noel er blevet 8 år med fin nyre tal og han har aldrig haft nyre sten siden. Med sund fornuft godt med vådt og råt kommer man langt smiley

• #15   20. feb 2013 Jeg mener ikke at butikspersonalet som sådan kan være ansvarlig, de har ingen uddannelse i foder, og kan kun vejlede efter den viden som der står i indholdsfortegnelsen..

Hvis din kat er på specialfoder, så bør du ikke eksperimentere, det er dit ansvar at din kat får det den har behov for..

Jeg kan til dels give dig ret i at den ansatte ikke burde have anbefalet dig det pågældende foder, men blot have givet dig oplysninger om fodret, hvilket vi herinde jo heller ikke ved om den ansatte har, og du så har tolket det som en garanti for at det var fint nok..

• #16   20. feb 2013 Jeg skriver hvad mærket hedder når jeg kommer hjem, men det er maxi zoo's eget mærke smiley

• #18   20. feb 2013 Uhh hvis det er Fit'n Fun, så kan jeg kun sige det er dog det mest elendige foder der findes (ja ok det ved jeg ikke, men har dårlige erfaringer med det) jeg købte det mærke til min kammerats kat med killingere da jeg havde den i pleje, og hun fik dårlig mave og bummelummede ikke i bakken, lige så snart jeg jeg købte et andet og bedre mærke så blev hun renlig igen og hendes afføring blev normal, og vi snakker under 24 timer med det nye mærke..

• #19   20. feb 2013 Har snakket med min bank i dag, da jeg ikke har bonen på det, men har betalt med kort, så der har jeg dokumentation for det. De spurgte mig om jeg var den eneste der var der da jeg købte det, da det så ville blive påstand mod påstand, men havde heldigvis min svigerinde med derinde, så jeg står stærkt i sagen, da hun også har hørt, hvad ekspedienten har sagt. Men jeg fik dicideret at vide, at det skulle være præcis det samme, bortset fra lidt mindre stivelse, ville aldrig have købt det, hvis jeg ikke havde haft en god fornemmelse for foderet.
    Er godt frustreret over det, og skal ind til min bank i morgen, for at få dokumentation for købet, som jeg så tager med i maxi zoo, for at se om vi kan løse sagen i fred og ro.

• #20   20. feb 2013 Det lyder fornuftigt at prøve at løse det i fred og ro, men må ærligt sige at jeg tvivler på at du får refunderet andet end fodrets pris..

Men kom gerne med en update på hvad de siger..

Og husk at tage fodret med i butikken..

• #21   20. feb 2013 Jeg husker foderet, men hvis jeg ikke får mere end foderets pris refunderet, ender jeg nok med at sagsøge dem.

• #23   21. feb 2013 Mie

Har du tjekket om fodret indeholder det samme som dit andet foder ???
    For det kunne jo være at det netop var det samme ... men at der er noget galt med den pakke foder du købte.... i såfald så er det produktsenten du skal have fat i....

• #24   21. feb 2013 <i>Men jeg fik dicideret at vide, at det skulle være præcis det samme</i>

Nu skal du så være 100% sikker på at du fik at vide at det var præcis det samme, eller du fik at vide at der var præcis det samme i..

Der er en verden til forskel, og er ikke sikker på at din svigerindes udsagn kan bruges, da jeg tror det skal være en uvildig person, for at man har noget at have det i..
    Men held og lykke, jeg har mine tvivl, og tror næppe du vil kunne vinde et søgsmål mod dem..

• #25   21. feb 2013 Det er en frustrerende situtation at stå i. Jeg håber da at butikken tager ansvar for at deres ekspedient har vejledt dig dårligt specielt når du jo ikke havde mulighed for selv at læse indholdet!

Held og Lykke Mie og jeg håber din kat kommer sig!

• #26   21. feb 2013 hmm , ved ikke lige hvad jeg skal sige . Personalet har højst sandsynligt været på diverse kurser omkring foder osv. Men der fra og så til at vide 100% hvad foderet indeholder , der er langt , kan godt se det er en rigtig uheldig situation for dig og ikke mindst for dem i det, de har lavet en fejl. Men lige frem at ty til at sagsøge dem , synes jeg dælme lyder noget voldsomt! Og jeg tror generalt ikke du får det store ud af det , ud over din egen stolthed over handlingen. Jeg synes i stedet i stedet du skulle skrive til hovedkontoret med en klage på dette , så de får gjort opmærksom på problemet , så de ikke misvejleder andre kunder.

• #27   21. feb 2013 Pulleh - Hvad er det for kurser du mener de har været på?

De læser på posen og vurdere ud fra det..

• #29   21. feb 2013 De er ikke på kursuser... med mindre der er et firma der gerne vil have at de skal sælge deres produkter...
    Det er godt nok også mange kursuser de skal igennem hvis de skal vide noget om alle de dyr og produkter der sælges i butikken....

Selvfølgelig tilegner de en hvis viden, ved at arbejde i butikken... problemet er bare at det ikke altid er den rigtige viden...

• #30   21. feb 2013 Min søster har også en følsom kat. Hun fodre med noget specielt Rc, men en dag ville hun prøve at se om hun kunne finde noget med mindre korn i. Hun blevet rådet til at prøve noget foder der vist ikke var noget korn i og vips så var katten syg. Men hun trak da bare på skuldren og afsted med katten. Væk med det nye fodre og tilbage til det gamle foder. Såen er det bare, man kan ikke gi andre skylden for at den kat ikke har kunne tåle dette.
    Jeg har også lige fået en killing retur fra køber da den var blevet syg af det fodre hun havde valgt at fodre med. Men lægger da ikke sag an mod køber eller firmaet.

• #32   21. feb 2013 Har været oppe og snakke med dem i dag, fået penge tilbage for foderet, får gratis foder fra dem, når vi har fundet ud af hvad katten skal have (med dyrlægens viden), og fået et kontantbeløb som erstatning.
    Vi har fået en meget stor undskyldning, der står på pakken (foderet) at det er til neutraliserede katte, og det var det vi fik at vide. Det viste sig så, at det faktisk var næsten 100% identisk foderet, men på foderet katten blev syg af, stod der ikke mængden af magnesium på pakken. Men de vidste så at der var for meget i. Hvilket betyder at det ikke er til neutraliserede katte.
    Som de selv erkendte, var at den person der har vejledt mig, simpelthen har misvejledt mig fuldstændig, og de var meget kede af det.

Opdatering om katten:
    Han ligger med kateter, og skal være indlagt til ihvertfald lørdag. Han tisser tomatjuice (som dyrlægen kalder det) og skal skylles i blæren igen i dag. Han var simpelthen fyldt helt op med 'grus og sten'...

• #33   21. feb 2013 Jeg syntes det er meget flot af forretningen at de har kompenseret dig..
    Men det viser blot at bare fordi foder ser ud til at indeholde det samme så er det mængden af de forskellige ting der kan være afgørende..

Og så husk altid på at butikspersonale ikke er dyrlæger eller eksperter, de får ingen uddannelse i foder eller lign. det de ved har de fået at vide af kollegaer og foderproducenter og hvad de nu har af egne erfaringer.. smiley

Men jeg håber at din kat bliver frisk igen det stakkels pus. smiley God bedring med ham..

• #34   21. feb 2013 Lotte - Andre sælgere kommer ikke automatisk på¨kursus, og hvis de gør er det oftes i hvordan man sælger ting bedst, ikke om hvad der er i det de sælger

• #35   21. feb 2013 Det er godt at hører at MAxiZoo har handlet anstændingt og hjælpet dig med omkostningerne.

Håber din lille mis snart får det bedre!

• #36   21. feb 2013 Flot af butikken.

Så har du vel droppet at sagsøge smiley

Vi skal da nødig have amerikanske tilstande smiley

Nogen gange skal man vælge sine kampe med omhu smiley

• #37   21. feb 2013 Har droppet at sagsøge, når de var så velvillige med at gøre sagen god igen smiley

• #39   22. feb 2013 Mit fokus er kun på min kat fra nu, jeg går aldrig igen på kompromis selvom pengene til foder ikke er der, så må jeg låne dem. Katten betyder alt for mig, og vil kun hans bedste.

• #40   22. feb 2013 *Beltane* Jeg ved tilfældigsvis at de er på div. kurser , i de forskellige mærker , da jeg kender en person meget godt i Maxi zoo Holstebro.

• #42   22. feb 2013 Det er ikke fit + fun, det var noget andet mærket hed, endnu engang har jeg glemt hvad det var, men det var ikke fit + fun! Tror det hed Maxi fit eller noget i den dur

• #44   24. feb 2013 Jeg har en kat som selv har døjet med tilbagevendende nyresten og har snart prøvet alt hvad min dyrlæge kunne råde mig til, og må desværre erkende at selv dyrelægens fineste foder mod urinvejs infektioner og nyresten ikke virker. Tilgengæld valgte jeg så selv at skifte fodermærke til Sanabelle fra Zooplus, og nu er det næsten 1 år siden han sidst havde nyresten.

Så hvis du ikke har undersøgt det mærke endnu, så kan jeg i hvert fald sige det har hjulpet min kat.
    Om det hjælper din, det tør jeg ikke sige, men tag evt ideen med når du skal snakke foder med din dyrlæge igen.

(Min dyrlæge overvejer lige nu om de vil have sanabelle som en del af deres sortiment, så overbevisende var Tumle's testresultater efter 6 måneder på det nye foder.)

Bare som bonus information så var det naturligvis sanabelle's urinary jeg har brugt til min kat smiley

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #45   25. mar 2013 Hvor er det FLOT KÆMPET! Du havde nok ikke fået pengene retur uden dine gode argumenter. Måske har det også hjulpet, hvis de har kigget med på denne her streng :o)

Kender I nogen i Jylland, der kan og vil give en smuk lille kanin (sort og hvid med halv-lang pels). Han er kastreret og ca. 1½ år gammel. I øjeblikket bor han i en hesteboks i stalden, men har brug for mere kontakt med mennesker, end han kan få nu - en ægte skilsmissekanin :o(

Kommentér på:
Advarsel omkring Maxi Zoo Tilst

Annonce