{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.797 visninger | Oprettet:

En masse spørgsmål om udstilling {{forumTopicSubject}}

Hej derude smiley

Jeg har aldrig været til en udstilling og nu hvor jeg har 2 NFO med tavle ville det være oplagt at prøve det.

Jeg har så set at racekatten afholder en udstilling d. 25 sep. som vi overvejer at tage til med kattene.
Inden da afholdes der også udstilling d. 7/8 i Tune (DARAK), hvor vi har snakket om at tage afsted og kigge på hvordan det foregår.

Men har lige nogle spørgsmål alligevel.

Når katten fremvises, er det ejeren/ejerne der fremviser katten, ikke?

Har stødt på udtrykket "steward" - hvad gør disse og skal man selv finde en steward?

Læste hos jyrak at de satte udstillingsbure op dagen før en udstilling, men hos racekatten står der at man ikke kan leje bure. - Skal man så selv købe dem? og hvor kan de købes?

Jeg går ud fra katten skal bades mm. hvorkan gør man det også uden at stresse katten for meget? De er jo kendt for ikke at kunne lide vand.

Kan I linke til fornuftige steder at købe plejeprodukter mm.?

Hvad er MUST HAVE når man udstiller?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En masse spørgsmål om udstilling
  • #1   22. jul 2011 ang bure har jeg svaret i en anden tråd.

Jo vi fremviser selv kattene under de 4 hovedklubber .

Stewarder hjælper dommene i løbet af dagen med regngøring af bure , opkald og papir ect.
    Og til best in show går de så med de katte som skal på scenen..

Ang bad vil jeg kontakte Ann-Dorrit fra MysteryCoons ang produkter ect. vist hvordan man show vasker .

http://www.mysterycoons.dk/mcpetshop/mcpetshop-front.htm

Hvad man skal huske til udstilling

Burgardiner - danske udstillingsbure er 60cm i højde og dybde. Dobbeltbure er 150cm brede, hvor enkeltbure er 75cm brede.

Underlag - tæppe eller andet.

Evt. en lille hule, eller hjørnehylde med forhæng, så katten kan få lidt fred for nysgerrige blikke.

Lille kattebakke - grus fås gratis på udstillingen.

Små mad- og vandskåle - gerne en model, der kan sættes fast på bursiderne.

Kattens vante foder og evt. en flaske med vand.

Kam, karte og børste. Evt. pudder eller tørvask og antistatisk spray.

Stamtavle - fotokopi er ok.

Vaccinationspapirer - skal være mindst 15 dage og max 2 år gammel.

Kryptorchidattest - kun aktuel, hvis det drejer sig om en fertil hankat over 10 måneder.

Kvittering for tilmelding og betalt udstillingsgebyr.

Det kan være en rigtig god idé, at have lidt mad og drikkevarer til dig selv med hjemmefra. Der er oftest cafeterier i hallen udstillingen er arrangeret i, men det kan være en dyr fornøjelse. Det sker at cafeteriet ikke har fået bestilt varer nok hjem til at kunne følge med alle de sultne og tørstige udstillere og publikummer. Lidt sødt og en extra kande kaffe kan være guld værd senere på dagen, når tiden føles længere og energien er for nedadgående
    Vi har vores trimmerbord med da det er nemmere at rede sine misser der på , og vi har vores stole med ,da man en lang dag har brug for at sætte lidt ned, i løbet af dagen.

• #3   22. jul 2011 Nå, der var lidt bedre gevinst i denne gruppe :o)

Mht steward - du præsenterer selv katten hos dommeren, men bliver katten nomineret til at skulle på scenen til Best In Show, så er det en steward der håndterer katten på scenen :o)

Mht forkortelser og udtryk, så kig på http://www.eife.dk/udstillinger.html.
    Mht gode tips og råd så er der et par links her
    www.gizzemissen.dk - under udstiling af huskat (nok er dine racekatte, men det man skal huske ifht forberedelse er det samme)
    http://www.jyrak.dk/index.php?SectionID=95&WebsiteID=1&LanguageID=1 <- k

• #4   22. jul 2011 Mener min opdrætter skal med til den i tune, så der følger vi dem tæt smiley
    Og så venter vi selv til den i viby sj. hvis vi beslutter os for at skulle afsted.

• #5   22. jul 2011 Fantastisk med så mange svar

• #6   22. jul 2011 Rigtig god ide at følge opdrætter en dag .
    Jeg tager selv turen til sjælland , for at lære at vaske helt hvid kat ved min opdrætter , og så følger min nye dreng på tune udstillingen som opdrætter har med for os :-))
    Og nu hvor vi ikke har kat med så har vi tid til at snakke med mange mennesker skabe nye kontakter, og følge flere bedømmelserar end når vi har katte med :-))

• #7   22. jul 2011 Burgardiner - Kan de ikke syes selv af noget billigt f.eks. nervøst velour? Så man ikke mister det strore på det?
    Hvordan laver man bund i buret?
    Hvordan syr man burgardin så det går ned over bordet og ned til gulvet?
    Hvordan får man det til at sidde fast på buret?

• #8   22. jul 2011 Høre din opdrætter af om hun/han evt. har et burgardin i overskud du kunne låne første gang .

• #9   22. jul 2011 Tanja - Jeg synes jeg læste at det ikke umiddelbart var nødvendigt at sy det? Men snakker lige med min mormor smiley

Heidi - Det kunne man også smiley

• #10   22. jul 2011 Det stod på en side jeg læste på da jeg søgte på google.

• #11   22. jul 2011 Jo, mine første burgardiner var også i nervøs veluour - for en 30 kr ;o) Husk dog at de hellere må være lidt for lange end for korte :o)

En hjælper ér altså ikke 100 % nødvendigt, men rart at have.. Jeg selv klarede mig uden første gang, og fik da hittet ud af det uden de store problemer :o)

• #12   22. jul 2011 Og i øvrigt så kan man jo nøjes med at klippe velour, man behøver ikke sy kanter, man skal dog lige lave et eller andet så de kan sidde fast i burtremmerne..
    Min veninde bruger sådan nogle metal klemmer der har en krog i toppen.. Jeg selv bruger rynkebånd til gardiner :o) Det første kræver ingen syning.. :o)

• #13   24. jul 2011 Du kan leje burgardiner her : (link fjernet)

• #14   24. jul 2011 Eller købe nogle rigtig billige bruge her : (link fjernet)

• #15   25. jul 2011 Og nervøs velour behøver man jo ikke sy i, det trevler jo ikke sådan, det ruller vist mere bare? :o)
    Og så kan man enten bare sy rynkebånd på i toppen eller noget lign, eller lige bruge de der klemmer med en krog i toppen :o)
    Dvs. man kan få fuldt funktionelle burgardiner uden at sy og til billige penge. De er så nok ikke så spektakulere eller flotte som dem der bliver linket til :o) Men det er jo nemt bare lige at klippe stoffet til..

(Jeg lånte mig i øvrigt til mine de første par udstillinger, og har haft lånt ud til flere andre også efterfølgende :o)

Kommentér på:
En masse spørgsmål om udstilling

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce