Spørgsmål om anskaffelse af kat nr. 3 {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg har haft en lang snak med en kammerat fra klassen, som har nogle 9 mdr. gamle katte, de skal af med (de har begge forældre og de er huskatte).
Han rådede mig også til, efter vores snak om Vincent, som holder sig meget for sig selv, at få en kat nr. 3, som så er jævnaldrende med Rind og gider lege med ham og være sammen med ham...
Jeg skal derfor ud og se misserne torsdag efter skole, men nu er det så sådan, at hankatten og de 2 hunkatte på 9 mdr. er flasket op, da moderen ikke gider dem.
-Hvilken forskel gør det, udover de er mere sociale og menneske-/kontaktsøgende?
De er ude-/indekatte og det vil missen også blive her...
Ville det være bedre med en killing på 12-15 uger, når min Rind til den tid er 9 mdr?
Sidste spørgsmål er så det der med kønnet - hankat vs. hunkat til mine 2 hankastrater?
(den bliver neutraliseret inden, den kommer her eller hvis jeg selv vil sørge for det, efter den er kommet her..)
jan 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Katte: 7 Emner: 10 Svar: 96
De er i alderen 6 mdr til 10 år. 3 af kattene er flaskebørn. Flaskebørnene leger bedst sammen, men de ligger også tættest aldersmæssigt. (2 på 6 mdr og 1 på 1 1/2 år).
De 2 ældste kastrater vil dog også gerne hygge med dem.
Der er mest voldsom leg drengene imellem. Pigerne leger også, men drengene bliver nogle gange lidt for voldsomme.
Umidddelbart vil jeg sige at kønnet du vælger er underordnet, og en jævnaldrende burde ikke blive noget problem. Uanset hvilken kat der kommer til, så vil der altid være en overgangs/tilvænningsfase.
Men hvis du kan vælge mellem flere, så gå efter en der har samme temperament, legelyst og sind som din nuværende. Lige børn leger bedst.
dec 2009
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 3 Emner: 29 Svar: 228
Jeg overvejer og undersøger en masse katte - så det ville ikke være et problem med en hankat sammen med 2 hankatte uden her er hunkatte?
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 1 Emner: 26 Svar: 178
dec 2009
jan 2008
Så længe dine katte er neutraliserede, så kan du sagtens have flere af samme køn. Du behøver ikke have både piger og drenge.
Jeg har jo bla 3 kastrater og de fungerer fint sammen så længe de alle er kastrerede. Og pigerne er også sterilliserede, så der er ingen kamp om damerne her.
dec 2009
Det gør det da lidt nemmer, at finde en kat, som jeg synes vil passe ind, for de er jo meget forskellige temperamentsmæssigt;)
jan 2008
Spørgsmål om anskaffelse af kat nr. 3
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside