spørgsmål inden anskaffelse af kat {{forumTopicSubject}}
hej KG
mig og kæresten overvejer at skaffe kat
der hænger en seddel oppe i brugsen med killinger der gives væk. så jeg har nogle spørgsmål?
jeg går ikke ud fra at der er vaccinationer og ormekur med når de er gratis.
hvad skal sådan en lille mis have. altså hvor mange vaccinationer og hvor gamle skal de være når de skal have dem? hvad koster de?
hvor mange gange ormekur skal de have, og hvad koster de?
er det bedst med 1 eller 2 katte når de skal være alene mens vi er i skole? og vil det gøre den store forskel med 2?
hvor mange penge bruger i om måneden på jeres misser?
uha, det var mange spørgsmål.
håber der nogen der vil svare en kommende misse ejer
MVH heidi
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Ormekur kan kun fås på recept hos dyrlægen - pris kender jeg ikke.
Giv ormekur ca 14 dqge før der vaccineres.
Det er synd for en killing at være alene - den keder sig.
Husk de skal være MINDST 12 uger - gerne mere
Jeg har mange katte - så hvad "driften" af 2 koster ved jeg ikke
nov 2008
http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=57959
sep 2010
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 217
feb 2010
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 11 Svar: 75
Priser på dyrlægebesøg og vacciner er lidt forskelligt, så prøv at google på nogle dyrlæger i nærheden af jer. Hvor ofte med ormekur er der en delte meninger om, så der vil jeg lade være at give svar.
Vi har haft stor glæde af at have 2 i samme alder - uanset hvor meget vi leger osv. så kan vi mennesker ikke lære dem kattesprog osv. Men jeg er dog er af den holdning, at man igen skal gøre op med sig selv om man har økonomi til 2 katte (ikke det er meget mere dyrt).
Jeg ved ikke hvor vi bruger, men vælger i tørkost (nogle barf deres katte) så køb det gode (dette kan være en jungle men søg på foder her på siden), vådkost og grus.
Håber det kan bruges ellers kan du finde svar på meget af det i forum her på siden
feb 2010
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 11 Svar: 75
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 83
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 83
feb 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 6 Emner: 6 Svar: 109
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Uha, nej, slet ikke. I hvert fald ikke i forhold til, hvor mange ting du skal have med i overvejelserne INDEN anskaffelse af killing(er) / kat(te).
Jeg vil nøjes med at nævne en enkelt ting, du skal være opmærksom på. Hvis katte(ne) skal være indekat, så lad være at anskaffe katte, der har været vant til at komme ud.
Og så liiiige en ting til: Neutralisation og (øre)mærkning må være en selvfølge.
nov 2008
Kan ejeren ikke se det er godt for killing og ny ejer - så er der nok meget det kniber med at se fornuften i.
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 864
Det er det mest tåbelige sted at spare. For det første er det langt dyrere for dig at klare dyrlægeudgifterne selv (ved flere katte/killinger er der typisk rabatter at hente) og desuden skal du huske på, at katte gerne lever 15-20 år. Vil du virkelig risikere at komme til at stå med en kat, der måske er urenlig, kradser hvor den ikke må eller er adfærdsvanskelig på anden vis? Det er meget vigtigt, at killingerne er ordenligt socialt præget, det er i en meget tidlig alder, at det virkelig har betydning - lang tid før du får dem.
Man må også forvente, at en 'færdig' killing er opvokset på bedre kvalitetsfoder, end den der er gratis.
Det er en joker at tage gratis-killinger til sig. Måske går det godt, men tør du tage chancen med dine nye familiemedlemmer?
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Pris om måneden kan være svært at sige. Det afhænger meget af hvilket foder og grus man vælger. Her vil jeg så lige indskyde at det foder og grus der umiddelbart virker billigt, i længden kan vise sig at være dyrere. Jeg vil tro at det vil koste omkring 200-250 pr kat med kvalitetsfoder og godt grus pr måned. Jeg har aldrig regnet det ud, så det er bare et gæt. Derudover er det en rigtig god ide at lave en katteopsparring i tilfælde af at katten skulle blive syg.
sep 2010
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 217
spørgsmål inden anskaffelse af kat