Anskaffelse af killing {{forumTopicSubject}}
Hej!
Vi overvejer at få en birma mere som legekammeret til vores 2½ årige birma-pige, Silke...
Hvis det bliver aktuelt er vi i tvivl om hvorvidt det ville være bedst at beholde en af hendes egne killinger eller købe en hos en anden opdrætter..?
Vi har haft et kuld killinger, som alle nu er solgt.. Silke var MEGET træt af killingerne til sidst, og derfor er mit spørgsmål om der er nogen der har erfaringer med henholdsvis at beholde en killing og købe en "ny" killing.. Hvad vil være nemmest at acceptere for hunkatten? I og med at vi kun skal have to katte hvis det er, er det meget vigtigt at de skal fungere godt sammen.. Det skal siges at det er en hankat vi gerne vil have.. Og jeg har hørt at hunkatte normalvis har sværere ved at acceptere deres hankillinger når de bliver ældre, men er dette også gældende når det er en kastrerert hankat?
Håber der er nogen der kan hjælpe med nogle gode svar og erfaringer
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.524
Jeg tror ikke det vil gøre den helt store forskel, hvis hankatten selvfølgelig er kastereret. Det er jo rigtig hyggeligt at beholde en killing selv, men jeg synes personligt også det er spændende at få en helt anden kat, vokset op et andet sted, med andre gener, det giver lidt mere forskel på de katte man har, og det er rigtig sjovt så at se hvor meget personlighed de egentlig har det gør ikke at de ikke kan holde ligeså meget af hinanden.
nov 2007
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 19 Svar: 81
nov 2007
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 19 Svar: 81
nov 2007
Men ja, du kan ikke regne med noget, medmindre du køber en udefra. desuden kan du jo allerede nu skrive dig op hos forskellige opdrættere som du har det godt med, og så kan du næsten være første vælger på en dejlig smuk lilla dreng, evt. som kan udstilles som kastrat ?? Hvis man er til det, kunne det jo være meget sjovt
Anskaffelse af killing