Baggrund på fuglebilleder Baggrund på fuglebilleder
Jeg ved ikke hvor mange af jer der har erfaring med fuglebilleder, men en ting jeg undre mig over, når jeg ser på billeder taget af nogen der virkelig har styr på det med fuglebilleder, det er den baggrund de får på det..
Er der nogen der ved hvordan de gør? Er det noget som kameraet kan, fordi baggrunden måske er langt væk, eller er det noget de retter i et billedbehandlingsprogram bagefter?
Jeg har aldrig selv prøvet at tage billeder af fugle, da mit kamera ikke kan zoome nok ind, og dyret flyver sin vej, når jeg prøver at komme tættere på.. hehe..
Håber nogen af jer har erfaring inden for dette, eller kan svare alligevel
Et par eksempler:
(link fjernet)
(link fjernet)
(link fjernet)
(link fjernet)
aug 2006
Følger: 118 Følgere: 115 Katte: 9 Emner: 76 Svar: 911
Tror som det første at man skal have nogle super gode linser.. Derudover skal man have god tid.. og kunne finde ud at redigere..
Jeg kan også godt tage flotte billeder med sløret baggrund uden at redigere billedet.. simpelhen fordi kameraet selv slører baggrunden.. (spejlrefleks) Men kan ikke tage så gode som dem du har lagt op.. :o)
aug 2006
maj 2005
Følger: 83 Følgere: 80 Katte: 4 Emner: 162 Svar: 1.567
jeg tror også selv at en hel del af det ligger i kameraet.. At det kan det der med at få en mere sløret baggrund frem end f.eks. mit kamera kan..
maj 2005
aug 2006
maj 2005
Baggrund på fuglebilleder
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside