{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.451 visninger | Oprettet:

Hvorfor kan mennesker ikke køre ordentligt ;( {{forumTopicSubject}}

Hej KG.. Hvorfor fanden kan mennesker ikke kører ordentlig i deres biler og lade være med af køre gentagne katte ned... Det kan virkelig få mig til at græde på de kattes vejne.. Jeg har lige været ude og handle. ;( jeg kører på scooter og så gentagne katte ligge i vejkanten... Det er virkelig en dårlig dag.. Og må indrømme at jeg bliv ret ked af at se det.. ;( Hvad sker der for sådan noget. Hilsen Maria

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor kan mennesker ikke køre ordentligt ;(
  • #2   12. jun 2012 Lone.. Jeg tjekkede en kat som lå foran et hus. Og gik derind og ville høre om det var deres katte.. Det var deres nye kat. Deres lille datter var grædefærdig. Hold k**ft det var hårdt. Jeg har kontaktet Falck angående de andre katte.. Men en landevej var simpelthen som en gravsted. Det er utroligt hårdt

• #6   12. jun 2012 Ja det er utroligt hvorfor folk bare lukker deres katte ud ved sådan en trafikeret vej.!! Lone. Mange Tak. Jeg har bare utroligt dårligt ved at jeg har gjordt deres lille datter så ked af det. ;(.. Jeg er bare mere glad for at jeg har indekatte..

• #8   12. jun 2012 Susan .. Ja det er jo rigtigt nok. Tror bare jeg er ked af det fordi jeg føler med pigen.... ;( jeg syntes også det er respektløst at hendes forældre lukker sådan en kat ud til sådan en trafikeret vej.

• #9   12. jun 2012 ja det var grunden til vi valgte at få indekat smiley katte og biler forstår ikke hinanden.... må indrømme det er min største skræk at komme til at køre en ned en dag... vi bor på landet hvor der er rigtig mange vildkatte og høje marker hvor de kan komme springende ud fra smiley

• #10   12. jun 2012 Jeg har osse valgt at mine katte er indekatte. Da vi bor i byen men ud til en trafikeret vej.. ;( Den beslutning har jeg aldrig fortrudt... Jeg forstår godt i frygt for det.

• #12   12. jun 2012 Lone.. Er ludwig udekat

• #15   12. jun 2012 Okey... Mine katte elsker heldigvis at være inde... Har haft mine katte med ude hvor jeg har løftet dem. De er paniske og miawer og vil ind.

• #16   12. jun 2012 Maria, har du kørekort ? smiley

• #17   12. jun 2012 Nej det har jeg ikk.

• #19   12. jun 2012 Sp kan jeg bedre forstå dit spørgsmål! smiley

For at sætte det hårdt op : Vil du helst køre med 80 km/t ind i et vejtræ eller vil du meje en kat ned?

• #21   12. jun 2012 Rikke.. Jeg skal bygge kattevoliere til den 1 juli.. ;-D så kan mine katte nyde naturen i sikre omgivelser. Maria cecilie. Sikke da et inderligt spørgsmål. Det er jeg ikk intraseret i at svarer på da.

• #22   12. jun 2012 Nå, det kan jeg da ikke forstå - det er jo det der sker? smiley

• #23   12. jun 2012 Men det kommer ikk til at ske for mig. Da jeg ikk skal have kørekort.

• #25   12. jun 2012 Maria - det er også okay smiley helt okay ..

Meeeen så synes jeg heller ikke man kan give alle bilister skylden for at kattene bliver kørt ned, især når man aldrig selv har siddet bag et rat smiley

• #26   12. jun 2012 det kan det faktisk godt, en scooter har også en vis bremselængde selvom den ku kører 30 km/t
    og kører du galt kan du komme frygtelig tilskade

• #28   12. jun 2012 nemlig susan

• #29   12. jun 2012 Jeg har så heldigvis været heldige med at kattene aldrig har løbet ud foran mig..!! Jeg dytter altid hvis jeg ser en kat. !! Min scooter bremser faktisk hurtigt.

• #31   12. jun 2012 Ja nogle mennesker burde ikk have kørekort. Helt enig.,

• #32   12. jun 2012 Jeg har desværre kørt en kat ned og jeg kørte IKKE ret stærkt!!!

Jeg var til min køreprøve og havde den køresagkyndige ved siden af. Vi kørte rundt i midtbyen. Drejede af ved kirkegården og op af Vænget, der har ret stejle bump og en hastighedsgrænse på 30 km/t.

Bilen var en BMW 320 D med sænket undervogn, så jeg listede pænt over de bump med 15-20 km/t. Efter det sidste bump var der vel 50 m til vejen ender og man skal dreje ud på en anden vej. På denne strækning sprang en ung kat (stor killing tror jeg) lige ud fra under en hæk ind under min bil. Selvom jeg stod på bremsen, mærkede vi bumpet under forhjulet :´-(

Så vi var ude og lede i lang tid og kunne ikke finde den - det gjorde det bestemt ikke bedre!!! Endte med at den køresagkyndige lagde besked hos et ældre ægtepar, der ville undersøge nærmere om nogen i området kendte til den.

Jeg var helt ude af den og kunne ikke fuldføre min køreprøve og måtte tage 1 ekstra køretime og så gå op igen en anden dag.

• #34   12. jun 2012 " Ja nogle mennesker burde ikk have kørekort. Helt enig., "

- Enig, men dermed ikke sagt at man ikke skal have kørekort fordi man køre en kat ned smiley

• #35   12. jun 2012 Man må også tænke lidt på katten, hvis man bor i et område med mange veje. Hvis i var katte, ville i så bryde jer om at være inde for evigt og altid? Katte elsker at være ude. Men når man bor et sted med mange veje, kan der være nogle løsninger som kan redde katten for at blive kørt over. Jeg så en bruger herinde som havde sat hegn op og lavet en "udegård" for katten. Det synes jeg er fantastisk, at nogle gør det for deres katte.
    Jeg bor på en gård der ligger op til en lille vej, hvor der kører en bil hver halve time, sådan cirka. Vi har rigtig mange marker og skove og vores katte har virkelig et luksusliv. Der er 1 km til den næste vej, som er meget trafikeret.
    Det ville aldrig gå for os, at holde vores katte inde, jeg synes det er for synd, og det ville i det hele taget være umuligt for os. Vi har aldrig haft en kat der er blevet kørt over, og jeg håber virkelig ikke det kommer til at ske, men det er desværre en risiko man må tage, når man har kat.
    Vi kan ikke bestemme hvor vores katte må gå til og ikke må, de er ikke hunde man kan sætte grænser for; de fleste katte går hen hvor de vil..
    Hvis jeg boede tæt ved nogle trafikerede veje, ville jeg nok lade min kat gå hvor den vil, eller sætte hegn op. Er det et liv for katten, når den ikke må føle noget frihed? Det synes jeg ikke, men det er jo bare min mening...
    En helt anden ting er, hvis naboen er irriteret og ikke vil have min kat gående på hans grund, det må man jo tage hensyn til.
    jeg synes det er for latterligt, at unge drenge og piger skal spille smart med deres brianbiler, det koster ikke kun katteliv, det koster også menneskeliv. Hvis en billist kommer kørende med for høj fart, er der ingen mulighed for at nå at stoppe, og der er desværre nogle mennesker der er komplet ligeglade, og bare kører videre.
    Der er jo nogle gange hvor selv bilister der kører pænt og er opmærksomme, ikke har kunne nå bremse. Så der kan man sige at katten og billisten er på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt....

• #36   12. jun 2012 Julie.. Jeg laver også sådan en til min kat i næste uge.

• #39   12. jun 2012 Jesper. Hvordan fanden er det lige du taler til mig.. !!!! Gider du godt at snakke ordentlig

• #43   12. jun 2012 Du er squ underlig Jesper.

• #45   12. jun 2012 Nu er jeg ny herinde, så jeg har ikke være med i de debatter du snakker om, Susuan. Men jeg mener bestemt at ude/inde har meget at gøre med dette emne.. Men nu skrev jeg jo også bare min mening(:

Enig med Jesper og Lone, en debat er en debat..

• #46   12. jun 2012 Nu får jeg bare et mere klaret billed af at du er underlig.. !!

• #47   12. jun 2012 Maria, drop dog det der.
    Er du <i>virkelig</i> 23 år?

• #52   12. jun 2012 derfor er mine katte indekatte, og vores vej er fyldt med udekatte , som bare spænder over vejen , dog har vi altid nået at bremse da man kun må køre 20km/t.

Maria , Godt du ringede til falck! <3. Og det var ikke din skyld den lille pige blev ked af det <3.

• #53   12. jun 2012 Og det skulle ikke lyde som om jeg syntes det er forkert at have udekatte! smiley
    Hvis vi havde muligheden for det , så var mine også udekatte!<3

Knus fra os smiley

• #54   12. jun 2012 Jesper.. kan du ikke Læse..

• #55   12. jun 2012 Heidi ': ej havde slet ikke set det vendte på hovedet hihi

• #56   12. jun 2012 Hihi smiley

• #58   12. jun 2012 Hihi smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #61   12. jun 2012 <b>Maria....Hvis jeg ikke kunne læse i din profil at du er 23 år, ville jeg tro det var en 12 årig pige der skriver, da det er en meget ubehagelige måde du tiltaler en bruger på, når du skriver på denne her måde:

"Hvordan fanden er det lige du taler til mig"
    "Du er squ underlig"
    "Nu får jeg bare et mere klaret billed af at du er underlig.. !! "
    "kan du ikke Læse.."

Så jeg beder dig om at skrive pænere og ikke hakke på andre brugere selv om du ikke synes om den måde de skriver på. Tak.</b>

• #65   12. jun 2012 øv maria jeg troede lige du havde ændret dig, men du læser kun det du vil læse på din egen måde smiley
    selvom du kører på scooter og ligemeget hvor godt du synes den bremser kan du også risikere at køre en kat eller et andet dyr ned, det handler ikke så meget om fart men om bremselængde, alle køretøjer har en bremselængde selv en cykel, men klart jo mere fart, des længere bremselængde.

Prøv at tænke dig det her scenarie : du kommer kørene på din scooter, der kommer en kat, du bremser for ikke at ramme den, men bagved dig er der billister der enten undviger eller bremser og bagved dem er der nogle der gør det samme
    forestil dig det og forestil dig den store katastrofe der kan ske fordi du bremsede for en kat på din scooter ville du kunne tilgive dig selv for at have været med til at forårsage uheldene ? Katten slap væk, men der er kvæstede mennesker ....

Som Sarah skrev er det ikke altid farten, men når uheld er ude er der ikke noget at gøre

• #69   12. jun 2012 Janne... Haha... hold da op en besked du lige skrev.. chokeret

• #73   12. jun 2012 Susan... jeg gider simpelthen ikke at han er sådan.. Det er ikke første gang og nu falder hamren desværre... så må han tænke over det..

• #76   12. jun 2012 Da jeg tog kørekort for 6-7 år siden spurgte jeg kørelæreren og han fortalte mig det ikke var et direkte lovbrud at bremse for en kat,men man skulle orientere sig først inden man gjorde det

og Maria jeg synes nu tråden er holdt i en pæn tone

• #78   12. jun 2012 Maria se selv jesper er høflig smiley

• #79   12. jun 2012 Hmm... Nu har jeg taget denne beslutning og det er mit valg ikk jeres.. så lad mig dog have lov til dette her..

• Janne.*

#81   12. jun 2012 <b>Vær venlige komme tilbage til hvad tråden handler om. Tak.</b>

• #82   13. jun 2012 Tror ikke der er mere at snakke om i denne tråd, det hele går jo op i hat og briller..

• #84   13. jun 2012 Forstår simpelhen ikke hvorfor du hidser dig sådan op og taler grimt til dem som ikke har den samme holdning/mening som dig! Der er virkelig barnligt ! Hvis min kæreste mener at det er for farligt at bremse så , bremser han ikke ! Da det ikke er lovligt at bremse hvis det kan skade dig selv eller andre ! Det er ikke lov pligtigt at bremse op for et dyr der er lavere end din kofanger !

• #85   13. jun 2012 Uanset om man kører scooter (frygteligt mange er tunede) eller i en flere tons tung lastvogn med anhænger, så kan man være pisseuheldig!
    Det jeg synes er allerværst er dem, som ikke lige orienterer sig om den er død og aflæser øremærket - hvis der er et. Det er jo muligt at blinke indtil siden og slå katastrofeblink til.

• #86   13. jun 2012 Min scooter er ikk tunet...!!

• #87   13. jun 2012 Maria : INGEN Sagde at det var DIN scooter som var TUNET ?!
    Du læser virkelig kun hvad du selv vil !? Hvorfor starte en tråd når du alligevel hakker på de andre og snakker grimt til dem !? Har du ingen pli ?!?!
    Du burde ikke har startet denne tråd, for du mener åbenbart at det KUN er DINE Meninger og DINE Holdinger som er det eneste rigtige !?!?
    Du er ifølge KG 23 , men jeg tvivler virkelig meget ?! For du opføre dig som en lille pige på 12 ? .

Og Maria ?? Ifølge færdselslovn så skal du ikke bremse op for en kat , medmindre du er 110% sikker på at der ikke sker nogle former for skader på noget som helst ?!

• #88   13. jun 2012 Øhm.. Jeg skrev som en bemærkelse at min ikk var tunet intet andet. !!!

Hvad giver dig ret til at skrive sådan en omgang l**rt. Ja jeg er 23 og du ligner en på 45 hvad ske der.

• Janne.*

#89   13. jun 2012 Lizette...Vil du være venlig ikke at være persontlig i dine udtagelser. Som jeg skrev i går aftes
    <b>Vær venlige komme tilbage til hvad tråden handler om. Tak.</b>
    og det mener jeg, vil ikke have denne tråd igen skal køre hetch mod nogen i tråden. Vi er vel voksen mennesker der kan skrive pænt til hinanden.

• Janne.*

#91   13. jun 2012 <b>Dette er den sidste advarsel. Tak</b>

• Janne.*

#93   13. jun 2012 Lone, hvis du har spørgsmål til en Haèr og denne her så er til mig, så vær venlig at skrive en PB, istedet for at stille dette spørgsmål i denne her tråd. smiley

• #94   13. jun 2012 Mennesker kører generelt udmærket, men katte og andre dyr har desværre ikke lært færdselsreglerne og det kommer de aldrig til. Ud over dette, så kan jeg oplyse at jeg i mine unge dage ramte en hund, da jeg cyklede. Så det er ikke kun som billist man kan komme til at køre et stakkels dyr over.

Når dette så er sagt, bedes i endnu engang holde jer til trådens emne !!!!!!!!!
    Personfnidder kan gøres over PB og spørgsmål til HA'ere ligeledes. TAK.

• #95   13. jun 2012 Stakkels billist der kom til at køre en kat over smiley

• #96   13. jun 2012 uuuuh sidder på hænder i denne tråd

• #97   13. jun 2012 Jeg vil nu vende den om og pege fingre af de katteejere, der lukker deres katte ud i trafikken end bilisterne. Der er en potentiel risiko for at katten bliver kørt ned, og det er den risiko, man som katteejer må løbe. Personligt holder jeg mine tre katte indendørs. Jeg tror i øvrigt, at det er langt de færreste billister, der synes, at det er fantastisk morsomt at køre dyr ned i trafikken.

• #101   14. jun 2012 Hunde bliver holdt på egen matrikel eller ført i snor. Katte betyder intet, for de kan få lov til at løbe frit, blive kørt ned, lide i stilhed og død ensom.

• #102   14. jun 2012 Susan:
    Hvor er den tråd??

• #105   14. jun 2012 Susan, ville du lukke en hund ud på den måde?

Jeg har mine dyr for kær til blot at lukke dem ud på egen hånd.

• #106   14. jun 2012 Mit hjem er også katte venligt.. Der er ingen farer for at de kommer galt afsted.. Angående om at Jesper gerne vil deltage i denne tråd. Så må han squ oprette sin egen. Da Jeg ikk ønsker at han skriver i mine indlæg. Han har ærlig talt spillet sine kort forkert.

• #109   14. jun 2012 Susan, jeg har svaret.

• #111   14. jun 2012 Mine dyr skal heller ikk ud. Er total enig Lone a. Mine dyr betyder alverden for mig

• #113   14. jun 2012 Haha Susan... Ja jeg deltager i min egen tråd. Gider engentlig ikk skrive om ham

• #115   14. jun 2012 Man kan sige, at ved at lukke dem ud på egen hånd er man klar over den risiko der medfølger - at uheld kan opstå... Og dermed kan man være årsag til at sætte en evt. billist i en dum situation, hvis uheldet skulle være ude. Ved ikke om det er det Lone mener?

• #118   14. jun 2012 Jeg er til dels enig med Lone A. Ikke forstået sådan at jeg mener man er ligeglad med sin kat, men det er det indtryk andre mennesker får. Nettop med begrundelsen at man jo ikke lader sin hund rende frit. Nu er jeg selv flyttet på landet, hvor man så efter sigende så bedre kan lade sin kat rende frit. Ellers mange tak. Selv om jeg ikke bor ved det der kaldes tæt befærdet vej, så er der alligevel tidspunkter på dagen, hvor der er mere trafik end på andre tider. Plus at jeg bestemt heller ikke ville være tryg ved at lade dem udsætte for mikkel ræv og lign. For de fleste landboere er en kat bare noget der er til at fange mus, rotter og lign, hvilket de underbygger med at man jo aldrig ville lade en hund rende frit på samme måde som en kat. Katte bliver ofte, især på landet, betragtet på lige fod med en musefanger og for nogle, bla jægerne et skadedyr. Det er for mig rigtigt trist, når vi der elsker katte har en hel anden opfattelse. Men det er nu ikke kun os bonderøve der har den holdning. Flere af mine gamle naboer betragtede også katte som generende skadedyr, nettop fordi de render frit. Mange af dem har ingen ejer.
    Og selv om der er katte der helt sikkert vil trives bedre ude, så mener jeg ikke det er nogen helt god undskyldning for at lade dem rende ude. Der er også hunde, der hellere vil flintre rundt hele dage og har et meget stort aktivitetsniveau, dem lukker man jo heller ikke bare ud, for at de kan afreagere.

Men, nu endte vi så igen op i debatten ude/indekat, hvilket ikke var trådens emne.

Men jeg tror ikke der er ret mange der mener at der er nogen der kører katte over med vilje, selv om det lyder som om et par enkelte mener dette.

• #121   14. jun 2012 Herregud pigen er jo umoden! Fryseren virker ikke - med mindre at jeg selv ryger i den NU:)

• #123   14. jun 2012 De fleste holder vel af deres katte, men nogen holder åbenbart ikke nok af dem til, at de vil undgå at udsætte dem for unødvendige farer.

Der er så mange muligheder for at beskytte sine katte OG holde dem på egen matrikel, at jeg anser alt andet for dumme undskyldninger.

Og det er blot min mening. Selvom jeg nok bliver halshugget for den smiley

• #127   15. jun 2012 Ej gider i og behandle Lone A ordentlig. ;-D ikk deltag i et forum hvis i ikk kan lide andres kommentar.. !!!

• #128   15. jun 2012 Jeg havde besøg af en udekatteejer i går aftes.
    De bor på landet, den kommer ud og fange mus osv. og som hun sagde: Indimellem har den orm, men de kan klares med en Milbemax. Huskat uden en enkelt sygedag - alder 20 år!
    Så man kan godt have udekat uden at der sker dem noget, men i tæt bebyggede områder, mener jeg at det er bedst at holde dem inde.
    Det betyder ikke, at man ikke elsker sine katte fordi man vælger at de skal have et udeliv.
    Der er en risiko ved alt - også ved at køre scooter (egen erfaring:))

• #132   15. jun 2012 Lone J, og hvad har børn med katte at gøre?

• #133   15. jun 2012 Susan, måske skulle du læse, hvad jeg skriver?

Jeg skriver, at der findes så mange måder at beskytte sine katte på. Derunder hører løbegårde, indhegnede haver, seler mm.

At du beskylder mig for paranoia siger mere om dig, end det gør om mig smiley

Jeg ville så aldrig have solgt dig en racekat til friløb, for mine katte skal ikke udsættes for unødvendige farer.

• #134   15. jun 2012 Lone A... Støtter dig fuldkommen i denne kommentar.. Generelt dine meninger....

• #136   15. jun 2012 Susan, så er der rigtig mange mennesker, der lider af Paranoia, tænk på alle hundeejerne, på alle hesteejerne, på alle landmænd osv.

De passer også på deres dyr og beskytter dem mod farer.

Andre mener, at katte er udødelige og lukker dem derfor ud smiley

• #139   15. jun 2012 Susan, nu findes der netop regler for indespærring af katte, som du så pænt kalder det. I hvert fald hvis du er reg. opdrætter, for så skal du følge de regler, der er i din klub.

At kalde katte for spærret inde, det må så også være noget af en påstand og en fordom smiley

• #141   15. jun 2012 Ja sådan går det, når argumenterne slipper op smiley

• #143   15. jun 2012 Jeg har været væk herfra i et døgns tid (tror jeg nok), og HOLD DA OP hvor er der sket meget i denne tråd siden. Jeg har ikke læst alle svarene, men får det da nok gjordt.

NÅ MEN, KATTEELSKER jeg har prøvet det der med at der kom en kat pilende over den hovedvej jeg kørte på. Jeg var på vej på arbejde en lørdag morgen. jeg overholdt fartgrænsen på 70 km/t. Den kom altså lige ud af det blå, fra en skovkant og fes henover vejen. Den nåede altså ikke forbi min bil. Heldigvis døde den med det samme. Og jeg nød det ikke, tilså katten - kunne ikke finde nogen tatovering. det var en rød huskat. det er nu nogle år tilbage og jeg mener faktisk ikke chipningen var kommet til på daværende tidspunkt.

Men det korte og det lange er at, man sagtens kan køre forsvarligt, overholde fartgrænsen og alt det, og alligevel ikke undgå at påkøre en kat der out of nowhere kommer pilende hen over vejen - helt ud af det blå. der var ingen andre biler på det stykke af vejen, så jeg hevde ikke engang en grund til at kigge over på den modsatte side katten kom fra.

Det er noget der kan ske i løbet af et sekund eller to. Så det går meget hurtigt når det sker.

Jeg har tilgengæld været ude for mange tilfælde hvor en kat har gået stille og roligt i rabatten eller på fortovet for så pludselig at ændre retning og gå over vejen. DEM har jeg altid kunne undgå. men det kan bare ikke altid lade sig gøre uanset hvordan man kører.

• #144   15. jun 2012 Felis, det er så åbenlyst, at du ønsker, at alle dyr i DK skal gå frit. Held og lykke smiley

• #145   15. jun 2012 KATTEELSKEREN:

" Maria cecilie. Sikke da et inderligt spørgsmål. Det er jeg ikk intraseret i at svarer på da."

Jeg er faktisk helt enig med Maria Cecilie her.Spørgsmålet er ikke underligt i mine øjne Jeg arbejder til dagligt i kommunalt regi som Social- og Sundhedsassistent samt som rådgiver om børns sikkerhed i bil som bi-erhverv. jeg kender en hel del til kollisionsdynamik og oplever til dagligt folk, som har været udsat for en traffikulykke.

Ud fra det kan jeg fortælle dig at en frontal-kollision med en træpælmed kun 50 km/t kan resultere i at din nakke brækker og du bliver lam fra halsen og nedefter - HVIS du overlever.

Bremser man for en kat og folk kører op i en bagfra med 70 km/t. kan udfaldet nemt være helt anderledes. Du kan IKKE sidestille en kollision bagfra med en kollision forfra.

Jeg kom ikke noget til ved kollisionen med katten. men jeg var kommet grueligt galt afsted hvis det havde været et stort dyr eller en pæl ELLER en modkørende bil.

Så Marie Cecilies opstilling og spørgsmål har noget på sig. det er slet ikke så underligt endda.

• #146   15. jun 2012 Jesper har desuden ret i at folk faktisk IKKE skal bremse op for et så lille dyr som katten.

• #147   15. jun 2012 Lone A:
    De er altså ikke alle katte man kan holde inde.
    Jeg har haft en udekat, en der blev leveret til mig med en masse løgn og bedrag i bagagen.
    Den kunne gå i snor - vel kunne den ej.
    Den var 2 år - nej iflg. dyrlægen 5 osv.
    Jeg havde så mange adfærdsproblemer med den stakkel og de gik først over da han fik lov til at komme ud at rende i et par timer dagligt - og længere tid var han aldrig væk!
    Nu har jeg inde / selekatte og det er pga. en sand paranoia for brian-biler, vira, naboklager og hvad man nu ellers kan komme ud for. Jeg har indekatte resten af mit liv hvis jeg kan holde dem inde!
    Men man er altså nødt til at se nuanceret på det og ikke insinuere at folk ikke holder af sine katte bare fordi de får lov til at komme ud.
    En opdrættet kat der kun har set en kravlegård ved ikke bedre, så den tigger ikke om at komme ud, men en kat som har ført et udekatteliv, kan man ikke uden videre spærre inde.

• #148   15. jun 2012 Vil lige fortælle at rammes man bagfra med feks mine 70 km/t kan man faktisk slippe bedre fra det, end hvis man kolliderer med en modkørerende bil, hest, pæl osv med 50 km/t FORDI køretøjrne kører i den samme retning i kollisioner bagfra. holder man selv stille og rammes bagfra bliver bilen skubbet i bevægelse fremad. Imodsætning til hvis den kom forfra, hvor køretøjrne stoppes brat op (faktisk i løbet af få milisekunder).

der ud over bliver man som passager i den foreste bil (set i lyset af at man bremser for en kat) trykket ind i forsædets ryglæn som så tager meget af kræfterne af sammenstødet, idet disse absorberes af forsædets ryglæn.

Modsat i en frontal-kollision ryger man fremad mod fronten af bilen, og i og med sikkerhedsselen stopper kroppen, så er der kun nakken til at stoppe hovedet, hvorved der sker et træk i nakkehvivlerne. der er evt også en airbag, der kommer bragende med 270 km/t ud af rattet til at tage imod. Her er det mennesket selv der tager imod mange af kræfterne

DU Katteelskeren: på din scooter er i risikozonen for at bliver kastet helt af din scooter og evt op på taget eller bagenden af den bil du kører op i. Du vil som billisten fortsætte fremad med den fart du kørte med inden uheldet ind til noget stopper dig. Men i modsætning til bilisten har du ikke en sikkerhedssele - faktisk har du ikke noget som kan stoppe dig før du rammer et elelr andet, som næppe vil være din scooter. rammes du bagfra risikerer du at blive slynget baglæns af din scooter.

Det var den korte version. den lange vil jeg holde mig fra.

• #151   15. jun 2012 Felis, jamen det er jo sååå synd for kattene, så er det vel også sååå synd for hundene, hestene, køerne, grisene osv....

• #153   15. jun 2012 Du kan nu sagtens finde hunde, der ville foretrække at leve hovedparten af deres liv udendørs og som glædeligt ville fange deres eget bytte.

Det er så ikke acceptabelt, da hunden er et noget større rovdyr end katten.

Men om de ikke ville trives bedre ved at blive lukket ud til at strejfe omkring - tja ja altså så man det kun fra hundens synsvinkel - ja så tror jeg da måske nogle af dem hellere ville have det kun på deres præmisser smiley

• #154   15. jun 2012 Hold da op en omgang! :S

Vil lige deltage og give min mening med smiley
    Jeg mener ikke det er ejernes skyld, medmindre det er i trafikerede områder. Jeg mener heller ikke at det er billisternes skyld, da alt kan ske på få sekunder.
    Jeg syntes man skal sørge for sin kat kommer ud, hvis man har mulighed for det, men en kat som aldrig har prøvet andet, trives fint indendørs.

Dog kan jeg blive fuldstændig harm over alle de F****** billister der ikke kan finde ud af at stoppe og se til dem!

Samtidig tror jeg at mange af disse katte er herreløse, og derfor giver jeg også baggårdsavl skylden!

God weekend smiley

• #155   16. jun 2012 Det kan være farligt for dyr at færdes i trafikken og dyrt for bilisterne.

Jeg betragter mig selv som en nogenlunde habil bilist. Til trods herfor har jeg på mine ture på især landets små veje kørt flere katte, en harre, en hjort og en mink ned.

Det er praktisk talt umuligt ikke ramme et dyr, der kommer stormende ud på kørebanen.

Når uheldet har været ude, har jeg forsøgt at finde dyret og orienteret nærliggende beboelse i området for, at jeg muligvis har ramt deres kæledyr.

Minken var blevet ramt midt over kroppen og hang fast i kørebanen, men var stadig i live. Den skreg i smerte og i frygt, og en kammerat og jeg besluttede at aflive den ved at trampe den hårdt over nakken og hovedet. Falck blev kontaktet, idet der kunne være flere mink i området, mens minken blev lagt ind til siden af kørebanen.

Harren havde fået knust hele sit bagparti i kolissionen med fronten på min bil. Den lå i grøften og kunne ikke komme noglesteder og havde det rigtig skidt, mens frygten og smerten lyste ud af øjene på den. Den besluttede jeg mig for at aflive hurtigst muligt ved to slag over nakke og hoved med en hjulnøgle. Den livsløse harre blev derefter lagt ind i den tilstødende skov.

Hjorten døde (heldigvis) ved sammenstødet, da den ramte fronten og siden på bilen og slynget godt 10-15 meter gennem luften for derefter at ramme udenfor kørebanen. Falck blev kontaktet. Det samme gjorde min mekaniker dagen efter.

Kattene jeg har ramt, har jeg aldrig kunne finde til trods for, at bilen i det ene tilfælde var mærket efter sammenstødet. Katte har 9 liv, og jeg tror, at de mistede det ene ved sammenstødet og resten ved at løbe væk for at ligge og lide sig selv ihjel. Der er sikkert et forvirret pigebarn, der en dag eller to efter har fundet kattene liggende et sted, og derefter gået på kattegalleri, og skrevet hvor dumme og uansvarlige bilister er. Havde jeg fundet dem kvæstet i livstruende omfang, havde jeg også sørget for, at de var kommet af dage.

• #157   16. jun 2012 Felis

Jeg er enig med dig. Derfor kan det som bilist også være svært at gøre det store, når uheldet er ude.

Det er heller ikke behageligt for en bilist at vide, at man har ramt en kat, men ikke vide, hvorledes den har det, og hvor den er.

• #159   16. jun 2012 Felis

Det må være den samme kat der har været uheldig rigtig mange gange måske?? smiley

• #160   16. jun 2012 Tjaa, den jeg ramte knak nakken, lå stendød på jorden ved siden af. Den mistede i så fald samtlige 9 liv på en gang. Ikke en jordisk chance for at den kunne heale sig selv og leve de sidste 8 liv.

• #162   18. jun 2012 Lone A

Nu stiller jeg det meget hårdt op. Og du får ikke valget: "ingen af delene". Vælg imellem de to valg der er og forklar bagefter hvorfor valget faldt netop på det.

Hvilket dyr vil du helst ramme på en vej:

A: En hest
    B: En kat

Kommentér på:
Hvorfor kan mennesker ikke køre ordentligt ;(

Annonce