Opdating på Mingus - Nyser og bøvl med opdrætter {{forumTopicSubject}}
Det ved at være en lille uge siden at jeg oprettede mit emne omkring Mingus. - http://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/97751-boevl_med_opdraetter___syg_kat_og_omkostninger
Vi var som sagt hos dyrlægen sidste lørdag og vi fik noget antibiotika med hjem mod luftvejs infektion.
Hans behandling er nu slut, (sidste omgang i går aftes) men desværre så har det ikke virket. Det troede vi ellers for i løbet af et par dage begyndte han at nyse mindre (ned til en 3 gange på en dag) og der var også en dag hvor han slet ikke nøs. Men her i går og i dag nyser han nu mindst lige så meget igen.. Hvorfor nu det?
Han virker stadig frisk - Leger, spiser, drikker og går på bakken som han skal.
Vi kan dog ikke finde ud af om hans øjne er som de skal være.. Der kommer lidt snask, men mere bare som søvn? Har taget et par billeder og lagt ind i hans profil ting, som jeg vil høre om i lige vil kigge på - Det er de 2 sidste billeder..
http://www.kattegalleri.dk/galleri/45932-ragdoll_mingus?status=2
Har også fået læst mig til at øjenbetændelse kan være med til at de nyser, og så det jo en anden behandling han vel skal have?
Derudover kan jeg fortælle at jeg skrev til SVERAK, men endnu ikke har hørt fra dem, og ej heller fra opdrætter om at stamtavlen er kommet, så nu tror jeg at jeg ringer jeg til SVERAK på mandag, nu når de ikke har svaret tilbage. Bliver mere og mere bekymret for om opdrætter forsøger at snyde os.. Vi har haft ham i 14 dage i dag.. Bliver så gal!
okt 2011
Følger: 1 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 46 Svar: 179
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Nyseriet kunne være Herpes - nogen mener L-lysin kan dæmpe
Du må selv surfe lidt rundt - men her er en link
http://www.naturepower.ch/vitamine-und-noch-viel-mehr/aminosaeuren/l-lysin-pulver/
okt 2011
Har haft samme tanker omkring de blinkhinder, for synes ikke altid de har været så fremme.. Eller så de måske lidt hævet? Men så igen er det jo ikke fordi det meget de er der..
Hvad kan det så betyde?
Har dog lige bestilt tid til ham hos dyrlægen på mandag.
Ja synes squ også det er for dårligt, det kan vi sagtens blive enige om!
okt 2011
Men ja han har fået ormekur her hos os. Opdrætter havde ikke givet ham det på noget tidspunkt fordi hun var af den mening at de ikke behøves med mindre de viste tegn på det, så vi sagde bare ja, ja og gav ham ham faktisk en pille samme dag vi kom hjem med ham.
Har prøvet at kigge ham i det nederste øjenlåg, og der kan måske være lidt om det, men er ikke sikker. Det squ næsten en større videnskab det her..
sep 2006
Følger: 74 Følgere: 118 Katte: 17 Emner: 59 Svar: 1.066
okt 2011
Generelt når jeg læser om de forskellige, altså calicivirus, herpes, og chlamydia at de meget ens i symptomerne
Øjenbetændelse,
Mundhulebetændelse (hvis det calici?)
Flåd fra øjne og næsen
Nysen
Feber
Hoste
Det mærkelige med Mingus er jo bare at det eneste er han nyser og så er det blinkhindefremkald og måske lidt udflåd fra øjet - Men det hverken noget misfarver, pus eller klister hans øjne sammen, eller i øvrigt noget der er der hele tiden. Primært er det når han har sovet sådan umiddelbart.
Han hoster ikke, fin mund og næse, ingen feber og han spiser, drikker, går på bakken og leger som sagt stadig som han skal.
sep 2006
okt 2011
Dyrlægen der skal kigge på ham igen på mandag, vil selvfølgelig undersøge ham igen, men hvilken undersøgelser/prøver kan jeg ellers regne med de vil lave? Og hvor meget koster sådan noget?
Men bort set fra det her med sygdom ikke.. Så har vi haft ham i 14 dage i dag, og vejet ham hver lørdag. Da vi fik ham vejede han 1,8 kg, (12 uger) i lørdags var den oppe på 1,980 kg og i dag 2,2 kg. Han tager da i hvert fald på som han skal den lille fyr..
sep 2006
Som ejer tror jeg at jeg ville bede om en pencillinkur 14 dages Ronaxan. Det er et Bredspectret pencillin som i forhold til Calisi kan tage følgesymptomer og andet der skulle ligge i kroppen hvis det er.
okt 2011
Har læst mig til at man poder dem i øjet, for at finde frem til hvilke en der tale om. Hvor lang tid tager det at få svar?
nov 2008
Ronaxan skal der skylles efter med - det kan ætse.
Hovedparten renser sig for Calici - Herpes er for livstid
sep 2006
nov 2008
Jeg skriver kan ætse -. og det kan det - ikke specielt morsomt for kat eller ejers pengepung.
Den klinik jeg bruger udlever altid engangsspøjte og vejledning når de ordinener Ronaxan.
better safe than sorry - så skyl efter
okt 2011
Vores opdrætter har svaret os. Jeg skrev tidligere i dag og spurgte om der var nyt om stamtavlerne da der nu var gået over 14 dage og det var det hun havde sagt at hun regnede med at der max ville gå.. Der udover har jeg skrevet at Mingus stadig er syg, og vi skal til dyrlægen med ham igen i morgen og spurgt til om den forsikring hun jo har lavet på ham ikke kan tage omkostningerne.
Hun svarede
"Åh vad tråkigt att höra.
Hoppas att han blir bra snart vad det nu kan vara.
Ingen annan har hört av sig om att deras kattunge är sjuk i alla fall och veterinär besiktningen samma dag visade ju heller inget.
Jag ska höra av mig till Sverak imorgon och fråga när stamtavlorna kommer. Mailar dig så fort jag har fått svar.
Vad jag förstår måste du ju ha han försäkrad för att kunna nyttja dolda fel försäkringen men jag ska kolla upp det.
VH/Maria"
Så i korte træk så skriver hun altså at hun ikke har hørt fra nogen af de andre købere at resten af kuldet skulle fejle noget og at sundhedsattesten fra dagen før jo heller ikke viste noget.. Altså som jeg læser det så forsøger hun lige at vaske sine egne hænder rene!
Så fortæller hun at hun vil kontakte Sverak i morgen og høre om stamtavlen og så kontakte mig bagefter..
Hvorfor har du ikke gjort det før jeg skriver til dig kvinde? Kontakter dem dog stadig også selv i morgen.
Til sidst siger hun, at så vidt hun ved så skal vi også have forsikret ham (I Agria) før hendes forsikring kan benyttes, men hun vil tjekke op på det.
Nogen der kan bekræfte dette?
Vi har jo bare ikke haft en chance for ligesom at kunne forsikre ham, for der jo ikke noget vi hellere vil.. Men.. 1. Vi har haft ham 14 dage og været syg fra start og man må jo ikke forsikre syge katte. 2. Vi skal STADIG bruge det reg. nummer på ham før vi kan forsikre ham, men der mangler vi jo ligesom stamtavlen.
Kan godt være jeg er lidt negativ, men er bare træt af at have de problemer og vil bare gerne have en rask kat og den stamtavle. Der udover ved jeg nu med sikkerhed at hun har haft en sag førhen med at ville sælge en kat med hjertefejl, men det blev opdaget og køber fik ikke sine penge tilbage. Plus at hun skulle have skiftet klub flere gange pga af problemer med papir arbejdet ikke var i orden, og det lyder jo ikke usandsynligt. Vil ikke være for hurtig til at dømme, jeg ved bare jeg er ved at blive træt af det her og det hele virker lidt mærkeligt.
nov 2008
"Opkastning, oesophagitis og sår i oesophagus er blevet rapporteret som bivirkninger efter behandling med doxycyklin. Ronaxan vet. bør derfor ikke gives til patienter med synkebesvær eller lidelser ledsaget af opkastning."
Jo selvfølgelig bør dyrlægen oplyse om det
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 864
Kedeligt med den syge killing - og jeg håber, at stamtavlen vitterligt bare er forsinket. Virusinfektioner er jo desværre uhyre almindelige - og ja, han har noget blinkhindefremfald, men ser da ellers find og dejlig ud Et godt råd er, at du tager status med dyrlægen på 2. sidste dag af behandlingen, hvis du er det mindste i tvivl om, hvorvidt den har hjulpet. For hvis den stadig ikke har hjulpet eller hjulpet nok der, så skal den måske forlænges eller skiftes, og det kan være en fordel, at den så ikke bliver afbrudt imellem. Du skal også huske på, at katten sådanset selv skal bekæmpe sin virusinfektion - antibiotikaen er kun til at slå følgesygdommene ned. Men ro og stressfrihed hjælper killingen til at komme sig.
Ja, Ronaxan kan med fordel skylles efter med lidt vand. Problemet er, at man ikke altid kan være *sikker* på, at pillen glider fint ned igennem spiserøret på få sekunder, og det er så ærgeligt, hvis man løber ind i den brøkdel af gange, hvor den ikke gør.
okt 2011
Jeg har lige lagt et par nye billeder ind af hans øjne da han her til morgen havde mere snask i øjnene end vi har oplevet på noget andet tidspunkt. Det første nye er fra forleden dag hvor der kun er den smule snask som vi har oplevet indtil i dag og det viser de andre billeder så..
Godt vi skal til dyrlægen i dag.. Kl. 15
okt 2011
Åh godt så.. Troede nu at alm. søvn var mørkt i det.
Håber vi snart finder ud af hvad han fejler men synes bare stadig det underligt når han kun nyser og har lidt blinkhindefremkald som det eneste (som vi lige kan se i hvert fald) og ellers virker glad nok.. Hvis nu det snask alligevel også bare er søvn.. Nu må vi se..
Det så irriterende med Sverak.. Der åbenbart stadig problemer med deres tlf hele denne uge også. Kan ikke komme igennem til dem og som de også skriver er der ikke en gang linje valg (i ved tryk 1 for det, tryk 2 for det) så det noget værre rod.. De anbefaler stadig på deres hjemmeside at skrive mail til dem, men den svarer de ligesom ikke på.. Suk.. Vores opdrætter får sikkert heller ikke snakket med dem i dag.
Men mange tak Lotte
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
Mht blinkhindefremfaldet kan din Mingus have Third Eyelid Syndrome. Det er en Torovirus, som giver et par dages mild diarre, og efterfølgende blinhindefremfald i op til 4 uger.
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
okt 2011
Nå nu har han godt nok lige ligget her ved siden af min computer skræm og sovet, men da jeg så tog ham og kiggede så hans øje så det altså ikke normalt ud. Der lå det gule snask inde i hans ene øje, en del og en lille bitte smule i det andet øje, dog svært at fange med kameraet og få ham til at sidde stille, og så med det blinkhindefremkald så det i hvert fald forkert ud og hans øje blev lidt "væk".. Kan se hans øje ser mere vådt ud nu og der også gult snask i det andet øje.. Når det så kommer ud af øjet ser det ud som på billederne jeg tog tidligere i dag..
Godt der ikke er lang tid vi skal af sted!!
okt 2011
Vi har fået nogen øjendråber med hjem han skal have 3 gange dagligt i 10 dage og forlænge den kur han også var på sidste uge, altså den der pasta. Hun nævnte noget andet antibiotika man kan give når det er tale om nogen af de her sygdomme men det måtte han alligevel ikke få fordi han er killing og så er det man giver det pasta han allerede har fået. Hun sagde også det her med der ikke var så meget at gøre og hans immunforsvar selv skal klare det.. Plus at han alment har det godt jo.
Vi kunne godt vælge at få undersøgt hvad der præcis var tale om, via podning fra øjet, men det koster 1700 kr og da ikke vil gøre det store forskel så venter vi med det indtil videre.. Hvis han får det værre, ikke bliver bedre eller kommer igen så vælger vi selvfølgelig at få testet ham.
okt 2011
Hvis vi tager hans helbred først, så fik vi jo øjendråber med hjem til ham da vi var til dyrlægen sidst og det har heldigvis hjulpet.. Der kommer ikke gult snask mere fra hans øjne og selvom hans blinkhinde da stadig kan ses, så ser det generelt bare bedre ud. Det jo et dejligt fremskridt.
Så der hans nysen - Der er det lidt svært at sige synes jeg. Sidst oplevede da vi startede kuren at det hjalp men at det så kom tilbage. Måske er det lidt bedre.. Lige nu i hvert fald.
Ang opdrætter:
Har fået snakket frem og tilbage med opdrætter og Agria (forsikring) og det squ noget besværligt noget.. MEN.. Status er den at jeg har været hos dyrlæge i dag (i forbindelse med vores anden kat er blevet steriliseret) og fået dyrlægen til at skrive en mere konkret diagnose fordi Agria synes åbenbart ikke at det var konkret nok det der stod, men det jo primært fordi han ikke er testet. Men nu det blevet skrevet mere konkret og har lige sendt det med mail til opdrætter og så håber jeg på det går i orden. Derudover sagde vores dyrlæge at der i journalen står det med at han allerede viste symptomer på vej hjem fra opdrætter.
Opdrætter har også fået fat i SVERAK og det var åbenbart fordi at hende der skulle ordne det har været langtids syg, men hun var i gang med det nu. Vi kan regne med det skulle være fixet i næste uge.. Så det håber vi så på..
Det hele ser umiddelbart lidt lysere ud
okt 2011
Opdating på Mingus - Nyser og bøvl med opdrætter