{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.142 visninger | Oprettet:

Min efterlyste kat, vil ikke fanges :( {{forumTopicSubject}}

Æv æv, jeg har en kat som i sin tid gik hjemmefra. Jeg kunne kalde på den, men den kom ik hen til mig.
Jeg havde fra killing. Så gik der vel 1 års tid og jeg fik ny kæreste, og efter 1 år fik vi en skøn dreng smiley Det var åbenbart der det gik galt.
Han er en kat der holdt af ro og brød sig ik meget om larm og uro. Så han gik hjemmefra efter kort tid.. Der gik ca 6 mdr tror jeg og jeg flyttede så med sønnen (privat årsag), men kæretsen blev. Vi ku stadig ikke få fat på katten..

Kæresten flyttede så hjem til os efter et års tid.. Uden at have kunne fange ham..Den dag idag har vi stadig kontakt til folk der ser ham, og nu er der flyttet nogle ind i lejligheden vi hvade for ca 2 år siden..De siger katten kommer op på altanen (det kom han ind og ud, mens vi boede der, men til sidst rendte han væk når vi gik hen for at åbne), de har prøvet at lokke ham, og de har også snakket med naboer, om at fange ham, men de siger alle han er utrolig sky og flygter når man nærmer sig ham. Han er dog blevet set i et vindue på et tidspunkt men ved ikke hvor det er.
Jeg har efterlyst ham med sedler hvor folk har henvendt sig, men ingen kan fange ham, da han løber væk når de kalder selv hvis de lokker med mad smiley

Øv øv, så jeg ved han stadig er i området, jeg bor stadig i byen og kører af og til op og går lidt rundt, men har ik set ham endnu siden jeg flyttede.

Hvorfor vil han ikke komme når vi kalder, kan slet ikke forstår det.?? De siger han er meget sky og flygter når nogen nærmer sig..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min efterlyste kat, vil ikke fanges :(
  • #1   19. apr 2012 Jeg er bange for, at den har måttet klare sig selv så længe, at den er blevet, hvad man må betegne som halvvild:
    Den er ikke længere tryg ved mennesker - stakkels mis har sikkert oplevet ting, som var mindre behagelige.
    Men den må nu ha været temmelig sky osse, mens den boede hos dig, når den sådan valgte at gå sin vej..
    Jeg tvivler på, at Pjevsen ville gå sin vej, om der så kom 3 babyer..

Kunne din kæreste ikke li katte ?

• #2   19. apr 2012 Den var slet ikke sky hos hos... Han elskede at ligge ved mig og blive nusset, men han er/var en kat der passede sig selv meget og blev der for meget uro eller der kom gæster så gik han op og lagde sig på kattestativet og ville ikke snakke, eller også ville han ud..

Det er bare underligt for det gik virkelig hurtigt efter vi fik vores søn til at han gik hjemmefra og nægtede at komme når jeg kaldte...i starten kunne min nabo stå få m fra mig og kalde og så gik han lige forbi mig og hen til naboen...?! Men han gik væk så snart han opfangede at vi ville have fat i ham..
    Han kom dog hjem en dag hvor han var meget øm bagtil og fik ham tjekket ved dyrlæge...der var ik noget at finde, men jeg tror at nogen har haft fat i ham eller en bil har ramt ham..ved ik om det ku have en indflydelse på noget af det smiley
    Jeg ville rigtig gerne have fat på ham, eller bare finde ud af om der er nogle der har overtaget ham..især da han har en hjertefejl og ska scannes 1 gang i året!

Min kæreste er SÅ meget kattemenneske og glæder sig til den dag vi finder et større sted så vi kan få kat igen.

• #3   20. apr 2012 Prøv med en kattefælde?

• #4   20. apr 2012 Kan du ikke bede den familie, der bor i jeres tidligere lejlighed, om at have altandøren stående åben, nu hvor det bliver godt vejr, og sætte noget stærktduftende kattemad indenfor?

Udlov også en dusør til den, der får fat på ham. Det plejer at hjælpe.

• #5   20. apr 2012 kan man få kattefælder??? Tror bare jeg får mange andre katte i den så, for der render virkelig mange katte rundt i det område!

Dem der bor der, har sagt at de nok skal prøve at lokke ham ind.

Han spiste også tit ovre ved den anden nabo, men de ser ham heller ikke mere, eller jo det gør de, men han kommer ikke ind til dem mere og snakker ik med dem mere heller...

Gad godt vide hvad den kat tænker smiley

Men han har da ik været ved dyrlæge eller noget, for han er meldt savnet og har ik hørt noget fra dem eller andre, kun dem der lige bor i området har kontaktet mig om at de har set ham og vil prøve at lokke ham til

• #6   20. apr 2012 Så Louise tænker du på, at han osse ka ha slået hovedet den dag, han kom skadet hjem - at det er derfor han opfører sig underligt ?

Han holder sig jo tilsyneladende i nærheden af sit gamle hjem og madsted. Bare mærkeligt, at han ikke savner at blive nusset med, når han før var så kælen....
    Men du kan jo egentlig ikke gøre så meget mere, end du allerede har gjort; når nu de nye beboere holder øje, og hvis du så kan få dem til det med døren og maden, som Mega foreslog..

Jeg kan ikke helt finde ud af, hvor langt væk I bor fra den gamle bolig ?

I det hele taget jeres flytteri :0-)
    Katten forsvandt, mens I boede i den gamle lejlighed / kærestens gamle lejlighed, og nu holder den til der ?
    Mens I nu alle tre (minus katten) bor et andet sted....

• #7   21. apr 2012 han var kun øm ved hale/bagben, men det gik hurtigt over og intet at finde..så tror ik han slog hovedet, men det ved jeg jo selvfølgelig ik..

Vi bor i samme by endnu, tror det tager 5-10 min i bil at køre dertil den gamle lejlighed.. Har været der nogle gange af mig selv og gået rundt og kommet når folk har haft ringet, men han når væk inden jeg ankommer..

Men ja vi boede alle 3 i den gamle lejlighed. Så gik katten hjemmefra..Så flyttede mig og sønnen på et tidspunkt, men kæresten blev boende et års tid, inden han flyttede med op til os.. Han er stort katte menneske så han har ik gjort den noget..

Den holder sig i nærheden af hvor vi boede før ja.
    Jeg forstår heller ikke, at han er blevet så sky overfor folk, er bange for at nogen på et tidspunkt har haft fat i ham og gjort noget, for hvorfor sku han ellers blive sådan ? smiley

Det finder jeg nok aldrig ud af, håber bare at få fanget ham en dag

• #8   21. apr 2012 Hvad er din plan egentlig hvis su fanger ham :-)?

• #9   21. apr 2012 ... At få ham hjem og så en tur til dyrlægen, så jeg kan se om han er okay..

• #10   21. apr 2012 Det var nu heller ikke, fordi jeg troede din kæreste var katteplager smiley
    Jeg prøvede bare at få sammenhæng, og som du skrev det, forsvandt katten samtidig med kæreste, graviditet og baby..... hvilket jo osse er en del for en lidt sky kat, som er vant til at gå og nusse med dig i fred og ro..

Men det er da synd, at den er gået sin vej og nu lever et liv som halvvild. Det kan jeg da godt forstå, at du er ked af; jeg håber virkelig, at du får fat i den, så du kan få den tjekket.
    Og måske der efterhånden er lidt mere ro og og overskud til den sky misser - hvis den dog bare kunne få tilknytning til jeres nye sted, så den kunne komme og spise hos jer.
    Så vidste du i det mindste, at den havde det godt - og så med tiden kunne det jo være, at den ville være inde i huset osse.

Med hensyn til, hvorfor han er blevet sådan, har han jo, som jeg skrev indledningsvis, levet et par år som vild kat, og har måttet vænne sig til at være på vagt hele tiden.
    Og selvfølgelig har han da været ude for ubehagelige ting, der gør, at han er blevet endnun mere sky, end han var før.

Selv min superharmoniske, tillidsfulde, selvsikre hankat Pjevs er da en smule på vagt, når vi er udenfor, og der kommer nye mennesker eller nye lyde.
    Han opholder sig mange mange timer udenfor i det farlige liv og ved, at man skal passe på.
    Og din kat har overlevet to år som udekat uden et hjem at kunne gemme sig i, eller tæt mennskekontakt: selvfølgelig er han da sky og vagtsom ...

• Sabine
    Sabine Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Katte: 1 Svar: 7
    #11   21. apr 2012 Hej Louise!
    Jeg læste forleden at en, der kan telepatere med dyr, havde fået tilsendt et billede af en kat, der var løbet hjemmefra.

Hun spurgte katten, hvor den var, og den fortalte, at den havde fundet en legekammerat (en hvid kat) og at den var tæt på hvor dens mennesker boede ved et skur i skoven, hvor en mand fodrede alle katte, der kom forbi.
    Hun sagde til katten, at dens ejer og ejerens datter var ulykkelige over, at den ikke var hos dem. Hvis jeg husker rigtigt gik der en dags tid og så var katten kommet hjem. Og den er ikke løbet hjemmefra siden. (link: (link fjernet) )

Det er selvfølgelig op til en selv, om man vil tro på det, men det er da lidt påfaldende, at katten kom hjem en dag efter den var blevet "kontaktet". Prøv at søge "telepati med dyr" på google. Måske er det værd at prøve? Det kan jo være, du kan få klarlagt, hvorfor din dreng ikke vil komme hjem og så få løst problemet. smiley
    Held og lykke med at fange ham!

• #12   21. apr 2012 Min jagt på ham stopper ikke før jeg får ham fanget eller nogen kontakter mig og siger han bor ved dem...

Jeg ved jo heldigvis hvor han ca render rundt og har mange ører og øjne ude efter ham, så håber han snart bliver fanget..måske det bliver lidt lettere for dem i den gamle lejlighed at få ham ind når det bliver varmere og de kan lade døre/vinduer stå åbne, så han tør gå ind..

Jeg fortsætter min jagt på min forvildede kat og takker for jeres opmærksomhed, det var rart lige at komme ud med... mange vil mene jeg bare skal opgi ham, da han jo er gået hjemmefra... men jeg kan ik bare opgi min kat på den måde...ikke når jegh ikke ved om han har et andet hjem.

• #13   22. apr 2012 Kom gerne med updates i fremtiden hvis du får ham hjem smiley

• #14   22. apr 2012 Det skal såmænd osse nok lykkes.... smiley

• #15   22. apr 2012 Der kommer en kæmpe update når jeg engang får ham hjem smiley

• #16   22. apr 2012 Det glæder jeg mig til - og som sagt er jeg sikker på, at det lykkes. Selvfølgelig gør det det ;D

Kommentér på:
Min efterlyste kat, vil ikke fanges :(

Annonce