{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.121 visninger | Oprettet:

Ny lejlighed - hårløs ? {{forumTopicSubject}}

Hej Søde kattemennesker<3

Nu skal mig og min datter til at flytte i lejlighed og vil skal desværre af med vores hund da hun er syg:( ((betændelse i bygspyt kirtlen))

Min datter(15måneder) er MEGET glad for vores lille vuf og jeg selv kunne ikke forstille mig et hjem uden dyr..

Nå.. men det jeg endelig ville spørge om var om det er fortidligt at få katten lige vi er flyttet ind? - er kommet på plads.
skal man få en killing eller en voksen kat?
Jeg er vild med hårløse - hvordan er den race med børn?
(jeg har selv læst om den men vil gerne hører folks erfaringer!)

hvor lang ventetid er der på katten - hvis der er nogen?
hvor finder jeg en rigtig og "godkendt" avler?
er det som med hunde avler - man kan tage ud og se og kattene? altså få en ordenlig snak om racen enden et muligt køb..

hvad skal den have af pjele ?
er den svær at opdrage?

håber i vil svare på mine spørgsmål smiley på forhånd mange tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny lejlighed - hårløs ?
  • #1   18. apr 2012 HOV ET SPØRGSMÅL MERE!!

er det en race som kan "bruges" kun som indekat?

og er den nemt at gøre renlig?

• #2   18. apr 2012 Hej Maria smiley
    Sikke noget skidt med jeres hund - puha det er aldrig sjovt at sige farvel !

Jeg har selv 2 sphynx-missere men ingen børn smiley så hvordan de er med børn kan jeg ikke helt svare på. Har dog haft besøg af min niece og nevø flere gange unde problemer. Kattene er utrolig snaksalige og på ingen måde sky. De vil gerne sige hej til børnene og går bare hvis det bliver for meget for dem.
    At finde den rigtig opdrætter kan være svært - men som det nok også er med hunde, skal man tage sig en god snak med opdrætter og følge sin mavefornemmelse!

Jeg synes ikke der er ret meget pleje ved de hårløse. De skal en gang i mellem i bad - hvor tit kommer an på kattens hud og hvor sart man er med det smiley .
    De er svære at opdrage.. de er ikke som hunde på det punkt !! Det er katte. Efter 4år er det stadig ikke helt lykkedes at lære mine de ikke skal gå på bordet og kradse i sofaen - men sådan er det jo at have katte smiley Tilgengæld har der ALDRIG være noget med urenlighed. De var begge helt renlige da jeg fik dem - og trods flere flytninger har der aldrig være noget. Men alle katte er jo forskellige smiley

Efter min mening kan stortset alle katte bruge som indekatte - så længe de aldrig har prøvet andet ! Så find en opdrætter som har kattene indenfor.

Håber det kan bruges til noget smiley

• #4   18. apr 2012 ... og så vil jeg på ingen måde anbefale dig kun at have EN kat ! Og slet ikke en sphynx da de er så sociale ! smiley Det er dobbelt så fantastisk at have to smiley

• #5   18. apr 2012 Mange tak for svar smiley

Nu vil jeg gå i krig med noget med læsestoffet igen og kigge mig om efter en god avler..

• #6   18. apr 2012 Kan hunden ikke helbredes for betændelsen?? :S

• #8   18. apr 2012 Bare pas på ikke at forvente at det bliver som med en hund.
    Katte kan man godt opdrage, som i - de kan lære hvad du ikke vil have de gør, men de har ikke alle det pleaser-gen som hunde har, de gør altså de ting der passer dem når du ikke kigger.
    Indstil dig derfor på at tørre bordene ofte af før spisning, at sikre dig at der ikke er planter der kan spises, eller små ting de kan spise som kan sætte sig fast m.m. Med en hund akn man flytte disse ting op i højden, men det er ikke en sikkerhed ifht katte, de kan komme op de mærkeligste steder.

• #9   18. apr 2012 maria c **skal man få en killing eller en voksen kat?**

Helt klart en voksen kat - en der er vant til kun at være indekat, og som er vant til små børn.

maria c **hvad skal den have af pjele ?**

Jeg ved ikke, hvad hårløse skal have af speciel pleje, men har læst, at de fedter i huden, og skal i bad eller vaskes. De kræver vel også en højere rumtemperatur end katte med pels, tænker jeg… Men mød nu lige nogle hårløse (og andre racer) IRL inden du beslutter dig for race.

For enhver kat gælder det, at dit hjem skal indrettes efter at der bor en kat. Der skal være fx være mindst ét ordentligt kradsetræ; og vinduer og altan skal kattesikres med net, måske skal der være mere end én grusbakke osv. osv.

maria c **er den svær at opdrage? **

Katte skal ikke opdrages som sådan - og slet ikke som hunde!
    Hvad er dine forventninger til en kat?

Læs alt hvad du kan komme i nærheden af om katteadfærd, inden du køber kat.

maria c **og er den nemt at gøre renlig?**

Katte skulle nødigt gøres renlige. Med ren grusbakke (der skal stå et roligt uforstyrret sted - og langt fra madskål), så skulle det gerne gå helt af sig selv fra dag ét.

• #10   18. apr 2012 Kristine f -

nej desværre - det er en kronisk sygdom som bliver værre med tiden.

Lotte - så opdrætter?
    kan de ikke være ene katte ? Jeg har ikke plads til to katte..
    kan man ikke finde danske opdrættere der kan katte med tavle ?

Nina P.

jeg har haft kat før i tiden men da jeg nu har et barn, vil jeg gerne være sikker på det er den rigtige race for os så vi ikke skal af med den igen for katten og min datters skyld..

• #11   18. apr 2012 Tinka -

Jeg har har som sagt haft katte før så ved godt hvad jeg går ind til men jeg søger andre erfaringer da man ikke kan læse sig til alting..
    Jeg har osse arbejdet på et dyrehospital så skulle mene jeg ved en smule om katte;)
    men vil som sagt bare være 100% sikker på det er KATTEN for os..

• #12   18. apr 2012 Sphynxen er en dejlig race, og kan bedst beskrives som kærlighed på 4 ben - både over for andre dyr og mennesker inkl. børn. Vores Sphynx har i hvert fald ingen problemer med børn - også selvom, at hun kommer fra et hjem uden. Dog er jeg af den overbevisning, at Sphynxen er alt for social til at være enekat. Det betyder dog ikke, at det nødvendigvis skal være 2 af samme katterace.

Ang. besøg
    - Langt de fleste Sphynx-opdrættere tager gerne imod besøg. På hjemmesiden http://www.rexsphynxklubben.dk/news2.php kan du blandt andet finde en liste over Sphynxopdrættere. Disse opdrætter naturligvis med stamtavle.

Ang. pleje
    Sphynxen kræver pleje i form af jævnlige bade og ørerensning. Jeg kan selv nøjes med at bade vores Sphynx en gang pr. måned, men det varierer meget fra individ til individ. Jeg bader min kat i en blanding mellem varmt vand og babyshampoo (gerne en økologisk, den fra Matas er ganske fin). MIn Sphynx elsker skumbad, så jeg prøver på at få shampooen til at skumme.

Har du ikke plads til mere end en kat, vil jeg anbefale dig at gå på jagt efter en voksen kat, som bedst nyder sit eget selskab, men jeg tror desværre ikke at du finder en Sphynx, der passer på den beskrivelse. Men der findes andre racer, der er ligeså dejlige.

• #13   18. apr 2012 Du kan måske os være heldig at nogle gange søger hjem som enekat, fordi de ikk trives med andre.. Ved så ikk hvor udbredt det er hos Sphynxen, men har ofte læst annoncer fra opdrætter hvor katten søger hjem som enekat.

Men hvorfor mener du evt. ikk at du har plads til 2 hvis det var?

• #15   19. apr 2012 Cyaica.-

Lejligheden er ikke så stor.. og tror to vil være uoverskuligt for mig når jeg også gar barn?

• #17   20. apr 2012 Hvis du kun vil have én kat, så vil jeg virkelig (igen) anbefale en voksen inde- og børnevant kat. Lad kattens temperament, sind, vaner og opvækst være afgørende frem for udseende eller race.

Kommentér på:
Ny lejlighed - hårløs ?

Annonce