hvor ond kan et menneske blive ? {{forumTopicSubject}}
Tja, så sidder jeg her, jeg fristes til at skrive igen, og er så vred, harm og ulykkelig. For ca en time siden, hørte vi en bil i høj fart komme ind og køre ud fra vores gårdsplads efterfulgt en en klagende hylen.
Min voksne datter gik ud for at finde ud af hvad der var galt, om det evt. var vildmissen (som tidliger ejer har "glemt" her) der var oppe at slås, enten med en ræv eller anden kat.
Men nej. Det var en meget lille koldt og skælvende killing. Smidt ud af bilen selvfølgelig og overladt til en uvis skæbne.
Den har slået sig voldsomt på munden, den har en grimt sår og man kan se på kløerne at den er røget hen over gruset. Jeg kan fortælle at den er sort semilanghåret og en lille tillidsfuld dame, der er meget meget tynd. Heldigvis har jeg som opdrætter altid en masse forskelligt hjemme, så den både kan få noget killingefoder og lunkent kaffefløde, så der kan komme varme i den lille igen. Jeg vil lige tilføje at den er omkring 8 uger. Det lille kræ er selvfølgelig ikke øremærket, så det udelukker at den kommer fra en reg opdrætter. Alder/størelse taler også imod. Jeg tror nu ikke den er "ægte", men den ligner meget en NFO, smuk er den uanset hvad.
Så tænker jeg, hvad F.... får mennesker til at gøre den slags ??? Jeg kan slet ikke beskrive hvad jeg får lyst til at gøre ved dem, lovligt er det ikke.
Nu sker den slags jo desværre ofte, ja dagligt, vi hører bare ikke altid om det. Kun når det er helt grelt. Ikke fordi dette tilfælde ikke er grelt nok i mine øjne.
Men det burde måske få nogle flere til at tænke sig om, INDEN de synes de vil have killinger, for hvor ender de ? Heldigvis får de fleste da en godt eller nogenlunde godt hjem, men der er rigtig mange, der ender hos mennesker der burde nøjes med et tøjdyr.
Så er der nogen der mener det kun sker for huskatte. GLEM det, denne her er som sagt semi-langhåret og det er heller ikke længe siden vi kunne læse om en Rex der var kastet i en container. Så med mindre man selv kan behold 4-6 killinger i op til 20 år, så glem alt om at få killinger, der findes 1000-vis af killinger der intet hjem har og hvor mange ender deres dage, enten som "affald" eller med en nål i forbenet.
Det handler ikke om snobberi eller om at jeg som opdrætter har mere ret til at lave killinger end andre. Det handler om at have en back-up plan, som også er holdbar i længden og ikke bare i fantasien. Neutraliser dog kattene, de bliver også meget nemmere at have som kæledyr.
Og til dem der tydeligvis ikke har sat sig ind i hvad det vil sige at have kat og ikke gider bøvlet mere. Aflever dem på et internat, få dem aflivet hos dyrlægen i stedet for at smide dem på mit fodtrin eller andres. For det første er det grov mishandling af katten/killingen og derudover gør det ondt i sjælen på mig og dem det ellers går ud over.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.740
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.811
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Katte: 5 Emner: 25 Svar: 463
Utroligt at folk er sådan.
Glad for at læse, at du så er en af dem, som tager katten ind og passer den til den kan komme videre
sep 2007
sep 2007
Læs:
Er der nogle som mangler en killing/kat i christiansfeld eller kender nogle den er meget kælen...
Udsende: en langhåret sort og hvid kat den ser meget ung ud for mere info ring/skriv til xxxxxxx
Er lige blevet delt under grupper!?
Ved ikke hvor du bor?
feb 2007
Følger: 6 Følgere: 6 Katte: 6 Emner: 12 Svar: 41
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Nej, det er ikke den fra Christiansfeld, jeg bor ved Aars. Så er der nogen fra dette område, der kender til nogen der enten har haft en sort meget lille dame-killing, eller et kuld, må de gerne sige til, jeg vil meget gerne "hilse" på dem.
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 5 Emner: 73 Svar: 342
okt 2011
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 12 Svar: 55
Samme skæbne havde min skønne Norske Skovkat, og han var heldig med, at han havnede hos os dengang - og i dag er han mit et og alt
Håber det bedste for den lille killing!
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 3 Svar: 42
De skulle sku ha samme omgang dem der kan finde på det
sep 2007
Eksempel her:
http://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=3094354197359&id=1219187705#!/photo.php?fbid=274916692566012&set=a.135137789877237.23911.100001430500768&type=1&theater
OBS!!! Grimt billede.. Håber hunden blev aflivet hurtigt efter....
aug 2011
sep 2007
Jeg ved ikke hvad det skyldes. Om det er naivitet, dumdristighed, manglende intelligens, ungdomssind eller direkte ondskabsfuldhed?
Jeg fatter hat af, at folk kan finde på at gøre sådan noget og være så onde/uforudseende at gøre sådan over for levende skabninger...
Havde et andet billede, som jeg valgte ikke at linke til... mange gange værre...
Igen en stakkels hund. Denne gang fra Kina. Skalperet hele vejen langs ryggen. Lige nok til en krave på en jakke... At de så ikke slår den ihjel, men bare lader den rende videre...
Mit hjerte græder og min hjerne vil have hævn!!!
Desværre er min "Goodwill" ikke nok
maj 2007
Jeg mener, det var forrige år, at man fandt en killing, der havde fået bundet to kanonslag på kroppen med gaffatape.
Man kunne se, at kanonslagene havde været forsøgt antændt, men var gået ud.
Og en hundeejer fortalte, at en ung mand havde fløjtet hans hund hen til hegnet og derefter smidt et kanonslag til den, som den greb med munden. (Behøver ikke fortælle, hvad resultatet var).
Heldigvis boede der en dyrlæge få minutter derfra og han aflivede hunden.
Desværre fik man aldrig fat på personen, men det var nok alligevel kun blevet kaldt drengestreger.
sep 2007
Ja, desværre kan man finde den type mennesker alle steder
Jeg forsøger altid at se tingene fra begge sider, men kan virkelig ikke se noget hverken brugbart eller logisk i nogle af disse sager...
Bortset fra at personen virkelig må have haft et misserabelt liv, og jeg derfor gruer for hvad der vil ske for personens omgivelser fremadrettet...
aug 2011
sidder og kigger på alle mine dejlige dyr og tænker på hvor dejligt de har det
jul 2010
Følger: 67 Følgere: 64 Katte: 7 Emner: 31 Svar: 1.203
Godt den endte hos dig
Men hvor er folk dog bare forfærdelige
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
GODT at den heldigvis kom et sted hen, hvor den ikke er set som affald!
sep 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 32 Svar: 409
okt 2011
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 26
jeg bliver bare så ked af det, & vred. jeg kan slet ikke have tanken om, at mennesker for fanden da ikke kan finde ud af at passe deres dyr, & ikke nok med det, at helt andre mennesker ikke kan lade andres dyr være!
de skulle selv prøve at have samme behandling + ekstra. det er så grovt! dyrene et absolut de sødeste væsner, de gør ingen fortræd (medmindre ejeren kører dem op til det), forstår ikke, hvorfor de skal bøde for alle de mennesker, som tydeligvis ikke har nogen form for hjerneceller i deres lille klamme hovede.
feb 2010
Men han har det efter omstændighederne rigtig godt nu. Men jeg har sjældent set så tynd en killing, det er ikke andet end knogler og skind og meget lidt muskelmasse. Så det er mange og små måltider døgnet rundt, zoolac, fordi han har tynd mave. Pelsen er fedtet, men det kommer der styr på. Han vejer 930 g. I øvrigt er han bakke-trænet, så det er ikke pga urenlighed, han ikke længere er ønsket.
Såret ved munden er allerede ved at hele, det er blevet renset og smurt i Fucidin, som jeg heldigvis havde hjemme.
Det jeg stadig kan undre mig over er at han stadig har tillid til mennesker. Men det har han heldigvis.
Som nogle af indlæggende tydeligt viser, så sker det jo ganske ofte at dyr bliver mishandlet. Vi skal så huske på at dem vi ser er en uendelig lille procentdel af hvad der reelt sker.
Tja, det ender jo nok med at han (Sofus, har min datter døbt ham) bliver her. Der er ikke plads på internaterne heromkring og aflive ham er helt udelukket.
Men som Mega foreslog, så kommer der kamera op, hvis noget lignende skulle ske igen. Men det er da utroligt at sådan noget skal til.
Jeg ville ønske at de mennesker der ikke ønskede ham mere, havde banket på og sat ham i en papkasse, så han havde undgået den grusomme flyvetur. Men jeg er glad for at han havde tillid nok til at blive taget ind, for natten havde han ikke overlevet udenfor.
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
Jeg kan slet ikke forstå, at man bare kan smide et dyr væk på den måde. Jeg kommer nærmest til at græde ved tanken om sådan et lile pus efterladt et koldt og ensomt sted for at dø. Tænk at man kan få sig selv til at gøre sådan noget. Hvis man virkelig ikke kan holde til at katten f.eks, som lille Sofus gør, kalder om natten, så må man sgu da levere den tilbage hvor den kom fra, aflevere den på et internat eller få den aflivet hos dyrlægen. Man kan da ikke bare smide den ud altså!
sep 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 32 Svar: 409
Følger: 17 Følgere: 154 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
Følger: 17 Følgere: 154 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
maj 2007
Men lille Sofus er nu kommet i Slaraffenland - Det er det desværre ikke ret mange af hans slags, der gør.
feb 2010
hvor ond kan et menneske blive ?