Er missemor ond?? {{forumTopicSubject}}
Hejsa(:
Spørger på vegne af min mor som har en kat med killinger.
Hendes kat fik 3 killinger for 3 1/2 uge siden og det er hendes første kuld..hun har klarede det fint indtil for nylig.
I lørdags var de hos os og spise men kommer desværre hjem til en frygtlig forskrækkelse): de ligger 2 killinger døde på gulvet og den sidste kan de ikke finde... De finder den dog omme bag sofaen i live heldigvis.
De har udover missemor en hund også og straks tænker de at det måtte være hende... Min mor plejer og spærre af ind til stuen hvor killingerne er når de er hjemmefra,men lige den dag havde hun glemt det.
Killingerne har ingen synlige skader men pelsen er båd af savl.
Nu er vi så lidt i tvivl om det kan være missemor selv der har gjort det...?
Hun har ikke på noget tidspunkt søgt/kaldt efter de døde og hun sparker meget den der er tilbage.. Indimellem bider hun så den lille piver højt.
Kan hun virkelig ha slået dem ihjel uden synlige tegn som bidemærker osv??
Min lillebror sidder vagt hele natten og mine forældre om dagen for og holde øje med hun ikke skader den lille.. Når hun sparker og bider bryder de ind med det samme.
Hun dier den stadig så min mor er meget i tvivl om hvad hun skal gøre..?
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Nej Missemor er ikke ond, hun er i gang med at opdrage den lille, det kan virke meget voldsomt. Hun kan selvfølgelig være lidt frustreret over at mangle de 2, men hun har jo set dem døde og kan derfor have affundet sig med at de er væk.
Men få din mor til at holde hunden langt væk, for det er helt sikkert den der er synderen.
jun 2011
Følger: 1 Emner: 25 Svar: 99
De har lagt inde på et værelse siden fødslen men få og ha dem lidt mere i centrum valgte min mor og tage dem ind i stuen nogle dage inden de døde.. Det turde hun så ikke ha mere så de er tilbage på værelset og hunden bliver holdt ude... Hun har på intet tidspunkt haft fat i dem eller knurret af dem tværtimod så var hun rigtig sød til og slikke dem og putte ved siden af kassen.. Missemor accepterede det fint.
Det ser nemlig rigtig voldsomt ud når hun sparker og bider den lille så derfor var min mor lidt i tvivl om hun skulle bryde ind.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Hun vil også BIDE dem ihjel, så i jeres tilfælde er jeg sikker på, at hunden er synderen.
jun 2011
Følger: 1 Emner: 25 Svar: 99
De bliver passet rigtig godt på og det var desværre bare en rigtig dum og uheldig forglemmelse at de ikke fik spærret af til stuen inden de gik hjemmefra.
Min mor var godt nok helt ødelagt og er det da stadig.
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.642
lad endelig ikke hunden alene med killingen....
uha det er trist....
min hund sutter gerne mus ihjel, vel at bemærke levende mus som katten har slæbt ind.....han elsker derimod killinger, og har æren af at være den første på barselsbesøg i soveværelset......
når de så begynder med at få fast føde, er han den der vasker dem (persere) i ansigtet bagefter hvert måltid.....han elsket det og killingerne elsker ham, og de bliver på den måde rigtig godt russtet til at flytte i hjem med hund....
Er missemor ond??