{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.965 visninger | Oprettet:

Kaninører? {{forumTopicSubject}}

Hej KG!.

Nu er det tid til at få et svar på et meget simpelt spørgsmål, måske en anelse pinligt at jeg ikke selv er 100% sikker på svaret ! smiley

Sagen er den at jeg vil afprøve nogle tørrede kaninører hos mine katte, men når jeg kigger på nettet, kommer der kun kaninører frem til hunde..

Er dem til hunde og katte nøjagtigt de samme?
Har forhørt mig hos et par forhandlere, som ikke kunne besvare spørgsmålet..
Derfor er det blevet jeres tur smiley

Håber i kan hjælpe !

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kaninører?
  • #2   29. dec 2011 Skønt ! smiley

Hvor lang tid tager det for dine katte at ordne sådan et øre :)?

• #4   29. dec 2011 Det lyder lidt sådan smiley

Min ene kat har lidt det problem at hendes vægt bliver ved med at stige og stige..
    Har prøvet utallige af forskellige ting, så nu bliver jeg nødt til at prøve med noget kaninøre smiley

(Hun er blevet utrolig doven efter sterilisering)

• #7   29. dec 2011 Og Motion er lige præcis hvad hun har brug for smiley

(Har desværre heller ikke noget kattemiljø/kradsemiljø, andet end en kradsepind...)

• #9   29. dec 2011 Min kat har fået både bordtennis bolde, Mus, sølvpapirs kugler, og det er alt sammen sjovt nok i et par minutter, eller hvis jeg gider kaste dem hele tiden. smiley

Mine katte bruger nogle gamle stole jeg har til at kradse kløer i ( har desværre ikke haft økonomien til et ordentlig kradsemiljø)

Det har jeg dog nu, så derfor kigger jeg på utallige sider, for at finde et som er HØJT og robust (har over 2 m til loftet) smiley

Har snakket med min dyrlæge, og de første ting hun foreslog er afprøvet, uden virkning..
    Derudover anbefaler en del folk her på KG at man ikke lytter til dyrlægerne mht diæt/slankekure, da de ikke har den store viden omkring ernæring.

Min kat vejer 6,3kg smiley

Har 2 hunkatte, som begge er steriliserede, den ene holder en stabil vægt på omkring 4kg, hvorimod den anden kat stiger og stiger (helt anden race)...

• #12   29. dec 2011 Jeg har 2 huskatte. (blandingsracer)

Hende den "tykke" er i hvert fald perser + ??
    Hun er nu ret stor bygningsmæssigt (knogler,længde mm)

Prøver lige at se om jeg kan få nogle billeder ind smiley

• #13   29. dec 2011 Hvad med kattemiljøer hos Zooplus, er de noget værd ?
    (kan se at de har tilbud på en del i øjeblikket)

• #15   29. dec 2011 Jeg kender desværre ikke noget til kaninører, men det ser festligt ud - det må vi prøve her smiley

Jeg kan dog fortælle at min kat hos min far (som desværre er død nu) også var overvægtig.. Han fik specialkost fra dyrlægen - noget på recept. Han vejede 7,3 kg og kom ned på 5 kg.. hvilket jo er meget for en kat smiley

Det skal lige siges at det var rigtig dyrt foder.

• #18   29. dec 2011 så har jeg oprettet mine 2 katte.
    så må vi se hvad der sker smiley

P.S ifølge dyrlægen vejer min lille kat (Missy) på lidt over 4 kg, for meget og bør tabe sig.
    Derudover ser min store kat (Perle) lidt overvægtig ud smiley

• #20   29. dec 2011 har ingen Helt nye billeder af kattene.

Så de billeder der er lagt ind, er taget lige efter de er blevet steriliseret og fået kraven af (4-5 måneder siden).

Håber dog at få taget nogle nye i løbet af weekenden..

P.S Perles vægt er steget med over 2 kg siden hun blev steriliseret smiley

• #21   29. dec 2011 Synes bestemt heller ikke at Missy er overvægtig, men det mener dyrlægen :S

• #22   29. dec 2011 min mindste kat, ordner sådan et øre på en uges tid smiley

• #24   29. dec 2011 Jeg kan kun varmt anbefale kaninører, kaninpoter og haler. Jekas har en masse naturlegetøj, som mine katte er rigtig glade for, det er jeg i øvrigt også, da de får brugt deres tænder og tandkød.
    Hvor lang tid de er om sådan et øre kommer helt an på den enkelte kat. Nogen leger bare med dem, mens andre æder et på få dage.
    Et godt råd til at aktivere din kat på er at "binde" en snor fast bag på bukserne, hvis du alligevel render rundt og laver noget hjemme. Mange katte kan godt lide at noget bevæger sig "af sig selv".

• #25   29. dec 2011 Der skal nok komme gang i kameraet smiley

Vil også få smidt nogle billeder ind når jeg får fundet et kradsetræ ! smiley

• #26   29. dec 2011 Marianne: Måske du kan give mig svar på et spørgsmål jeg længe har funderet over :)?

Hvordan kan det være at mine katte (specielt perle), blive sindssygt aktiv så snart jeg står under bruseren?
    Det skal lige siges at jeg har prøvet at åbne for vandet, gå ud på badeværelset og bare vente, men der sker intet indtil jeg rent faktisk står under bruseren..
    Når jeg så lukker for vandet, slapper perle af igen og bliver en doven mis smiley

• #28   29. dec 2011 Vibse: Mange tak ! smiley

• #29   29. dec 2011 Har kigget lidt på disse 3 kradsemiljøer:

1: http://www.zooplus.dk/shop/kat/kradsetrae/stor/stor_over_180cm/221704

2: http://www.zooplus.dk/shop/kat/kradsetrae/stor/stor_over_180cm/182379

3: http://www.zooplus.dk/shop/kat/kradsetrae/stor/stor_over_180cm/182371

Planen uanset hvilket jeg vælger, vil være at få det sat fast på væggen/loftet (for at forhindre evt. ustabilitet da min ene kat har en tung bagende smiley )

• #30   30. dec 2011 Det sidste har vi her hjemme, og det er småkattene utroligt glade for... smiley

• #31   30. dec 2011 Nej Morten, det kan jeg ikke svare på, for hvad mener du med aktiv ?
    Nogle af mine bliver også meget aktive n¨år vi er i bad, fordi de gerne vil med. Det ligger i racen, der elsker alle former for vand.

Men jeg vil gerne give dig nogle råd i forbindelse med køb af kradsemiljøer. Selv om de ser fine ud, dem du linker til, så kan jeg ikke anbefale dem. Jeg ved godt at der er mange der køber dem, men jeg synes simpelthen de er for dårligt lavet og kvalitet på stof, reb og rør er alt for dårlig. Rørene er lave af pap, hvilket gør at de nemt kan knække, hvis man har en lidt stor kat, der har krudt i måsen. Stof og reb, bliver let flået. Jeg har længe lovet at sætte billeder ind af et i samme ringe kvalitet, som det ser ud efter ca 8 mdr. Det er ikke noget kønt syn, skal jeg hilse at sige.
    Du skal se efter tykkelse(diameter) på rørene, kvalitet af reb og stof. Det kan sagtens betale sig at købe lidt dyre til at begynde med.

• #32   30. dec 2011 Marianne: Med aktiv mener jeg at de nærmest løber og og ned af væggene smiley (det har intet at gøre med at de vil med i bad).
    De leger ligeledes utroligt vildt med hinanden, men stopper så snart jeg lukker for vandet smiley

• #33   30. dec 2011 Marianne: Har intet imod at betale lidt ekstra, men kradsemiljøer til 3000,4000 +++ er der simpelthen ikke råd til smiley

• #34   30. dec 2011 he he, nu snakker jeg ikke om miljøer til 3000-4000 kr. det kan sagtens gøres meget billigere end det. Jeg vil anbefale dig at kigge på Jekas hjemmeside. Hvor der er muligt at "lave" sit eget design, hvis man lyster, man kan også på sigt udbygge det som man får penge til. De har deres eget mærke og Kattens No1. Ellers er der Petfun, som også er rigtigt lækkert og som er solidt og holdbart. Der er stor forskel i holdbarhed og kvalitet for nogle hundrede ekstra.

Som du beskriver det med kattene, vil mit bud være at de stresser og vandet og ikke mindst lyden fra bruseren. Men det er svært at sige når jeg ikke kan se det.

• #35   31. dec 2011 Marianne: Mange tak for svaret !

Jeg må få kigget lidt på kradsetræer du anbefaler, her i starten af det nye år, vil helst gerne have noget som holder, ønsker jo ikke at misserne skal komme til skade....

Hørte engang en "klog" mand fortælle at katte ikke kan li' at jage når de bliver "overvåget", så måske mine katte bare leger/jager hinanden når jeg er i bad, og derved ikke tilstede ?

• #36   31. dec 2011 Ja, der kan være flere forklaringer på, hvorfor de gør som de gør.

Jeg er sikker på at du ikke fortryder at tage et ekstra kig på kradsetræer. Hvis du gerne vil have optimal hjælp, så ringer du til dem. De er rigtig søde og meget behjælpelige.

Kommentér på:
Kaninører?

Annonce