{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.586 visninger | Oprettet:

Mistænker min kat spiser kaninører og -poter {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg havde jo købt et lille udvalg af kaninører og poter med hjem fra udstillingen i søndags, og tak for kaffe et kæmpe hit hos katten.

Men nu er det ligesom om de forsvinder. Normalt kan jeg godt finde de ting han gemmer mærkelige steder på den ene eller den anden måde, men her til formiddag inden jeg skulle på arbejde lagde jeg en kaninpote ud til ham på badeværelset (han er kun på badeværelset når jeg ikke er hjemme). Jeg estimerer mit badeværelse til at være et sted mellem 2 og 3 kvm og han har ALT derude så han mangler bestemt ikke noget når jeg ikke er hjemme.
Men det er jo begrænset hvor han kan gemme tingene henne, og jeg kan med livet som indsats simpelthen ikke finde den kaninpote! Toilettet er naturligvis lukket til så der kan ikke komme ned, puden han sover på er løftet uden resultat, hans kattebakke er gravet igennem og uden resultat (man kan jo aldrig vide) og den ligger heller ikke inde i hans kradsebræt (han har en hule) eller bag ved toilettet hvor hanengang imellem får skubbet tingene om bag.

Kan ha have spist kaninpoten???

I så fald er det så noget jeg skal være bekymret for? Han går på bakken som han skal og spiser og drikker som han plejer, og leger som han plejer. Jeg kan intet unormalt finde ved ham overhovedet. Udover at jeg ikke kan finde de pels-ting jeg har smidt til ham. Han havde også et kaninører den anden dag som jeg heller ikke kan finde igen...

Nogen kloge mennesker der kan komme med nogle kloge ord til en noget rund-forvirret og total mystifiseret katte-mor??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mistænker min kat spiser kaninører og -poter
  • #1   7. dec 2011 Jamen du har helt ret i at den sikkert spiser dem, det gør mine også og det er sådan set også en af ideerne med det. Du kan sammenligne det med når man giver hunde de "ben" der er lavet af skind"hud fra grise.


  • #2   7. dec 2011 ahh.... Se så giver det hele jo mening... hehe...

    Er der nogen begrænsninger på hvor mange osv? Jeg har jo bare købt det som legetøj uden at tænkte over at princippet her er det samme som med ben hos hundende...


  • #3   7. dec 2011 Jeg finder dem gerne, sammen med en masse andet, helt tæt af nuller, oppe under køleskabet

  • #4   7. dec 2011 Lis:
    Ja det lyder da også som et sted min kat ville kunne få dem "leget" ind hvis ikke mit køleskab var helt dækket til i bunden, og han har ind til viderer ikke hverken forsøgt at "lege" noget ind i siderne eller stikke poterne derind af nysgerrighed.

    Og lige præcis eksemplet med idag, ja der har han KUN har kaninpoten på badeværelset. Og det er ikke fordi han mangler foder, for han har tørkost ad libitum - den variant han klart foretrækker selvfølgelig - og idag havde jeg som lidt ekstra godt også sat vådkost ud til ham, og så har han naturligvis også frisk vand.


  • #5   7. dec 2011 helene må jeg spørge om noget hvorfor skal han være på badeværelset når du ik er hjemme?

  • #6   7. dec 2011 Zafir:
    Fordi hans kattebakke står derude, og jeg vil ikke risikerer at han løber ud af døren når jeg åbner den - og det gør han hvis han får lov da nysgerrigheden så småt er ved at sætte ind på det punkt - og fordi jeg ikke vil have ham på alle bordoverflader han kan komme op på - og det gør han hvis der er noget interessant. Jeg har allerede fået de "skønneste" meget dybe flænger i mit spisebord. Han mangler heller ikke noget som helst på badeværelset.


  • #7   7. dec 2011 helene nåh okay..

  • #8   8. dec 2011 Så han lever på 2-3 kvm mens du er væk? Stakkels kat... Måske du skulle have fisk istedet de går ikke på bordet? Det kan da vaskes sådan er det at have dyr... Og ps katte r ikke glade for toilet og mad op af hinanden... Hvorgor mon??

  • #9   8. dec 2011 Anders T:
    Jeg mindes ikke at jeg på noget som helst tidspunkt udbedt mig en nedladende holdning til min måde at holde kat på! Ønsker jeg en vurdering af MIN måde at holde kat på skal jeg nok selv bede om den, og i såfald udbedes det i en ikke-nedladende tone!
    Vi er ALLE forskellige i vores måde at holde kat/katte på, og jeg kan garanterer dig for at min kat på absolut INTET punkt lider hverken nød eller last!
    Jeg holder kat på MIN måde og du holder kat på DIN måde!!

    Så hvis du intet konkret og brugbart har at sige til det emne jeg har berørt i min tråd så bedes du venligst for fremtiden holde din meninger for dig selv!!!


  • #11   8. dec 2011 Mine katte elsker også at være på badeværelset, varme i gulvet er et stort hit, når man er kat.

    Dog er jeg enig med Anders T, det er alt for lidt plads til en kat, hvis det er i længere tid (og med længere tid mener jeg mere end en times tid og/eller hver eneste dag). Hvis den havde mulighed for selv at gå ud og ind og valgte at være derude (stadig med mulighed for at gå ud, når den ville) var det noget helt andet.

    Har du ikke mulighed for at dele op et andet sted, så der er lidt mere plads? Jeg kan godt se problemet med at han vil ud af døren, når du kommer hjem, men det burde kunne løses på anden måde.






  • #12   8. dec 2011 Jeg er enig med anders.
    Et er at katten selv smutter på badeværelset og sover, noget andet er og lukke den derude. Jeg har også måtte ofre mange ting fordi mine katte har ødelagt dem, men så må jeg bare fjerne de ting når jeg tager på job smiley


  • #13   8. dec 2011 Til alle:
    Denne tråd er IKKE oprettet med henblik på at i skal kritiserer MIN måde at holde kat. Jeg ønsker IKKE jeres holdninger om MINE valg i det her. Hvad i gør er JERES sag og det blander jeg mig heller ikke i.

    Hvis i ikke har andet at sige end at kritiserer så hold jer venligst MEGET LANGT VÆK fra denne tråd!!!

    Lone:
    ja som skrevet så har han absolut ALT ude på det badeværelse samt en radiator der er tændt så han kan ligge ovenpå den (det er han meget glad for og det er kun den på badeværelset og den i gangen ved hoveddøren der dur til det)

    Pia:
    jjeg arbejder skam også på at finde ud af om der er andre løsninger men normalt er min lejlighed fantastiskk lige pånær når det handler om afskærmning fordi den er delt i to etager
    Men som skrevet længere oppe så lider min kat på ingen måde hverken nød eller last og han mangler heller ikke noget.




  • #14   8. dec 2011 Hvis du ikke kan tage en diskussion som et voksent menneske er jeg ikke sikker på et åbent forum er det rette sted for dig?

    Som mange at mine kære medbrugere skriver så ville det jo være noget andet hvis katten selv valgte det... Men du putter den så som sige i fængsel et par timer hver dag, hvor den MÅSKE imod sin vilje holdes på meget lidt plads grundet din forfængelighed.

    JEg syntes selv det er ulækkrert at katten går på bordet, der kommer han aldrig i køkkenet kun når han får mad, men ellers har han resten af huset. Ville du selv sidde på toilettet og spise mad??

    Ved godt du skriver med store bogstaver at jeg skal holde mig væk med min mening, Men det gør jeg ikke, syntes du skal få fisk dem kan du placere i et givent rum!


  • #15   8. dec 2011 Jeg vil anmode om at holde jer til tråden.

  • #16   8. dec 2011 Anders:
    jeg har aldrig sagt at jeg ikke kan tage en diskussion som et voksent menneske, men du begyndte med at påstå at jeg ikke tager mig godt af min kat og jeg slet ikke burde have ham!
    Udover det så kommer du ikke en eneste gang ind på det som jeg rent faktisk spurgte ind til. Jeg spurgte netop ind til det tråden handler om af hensyn til min kats ve og vel.

    Jeg vil derimod meget gerne høre hvad du har at sige hvis du kan komme med noget konkret ang. det jeg har opretttet en tråd om.

    Mvh. Helene

    Marianne:
    jeg beklager hvis mit sprog/attitude har været uacceptabel, jeg har bare lidt svært ved at lægge låg på mig selv når jeg logger ind og ser de beskeder der ligger i min tråd.


Kommentér på:
Mistænker min kat spiser kaninører og -poter

Annonce