kattelort overalt...... {{forumTopicSubject}}
Hejsa som i nok kan se i overskriften, så er kattelort et kæmpe problem her hos os, dog kun i haven.
Nu er det sådan at vi bor i et hus der er delt op i to og vi lejer det, og vi har selv kat og hund også.
Vi har så fået og en nabo i den anden del af huset, og de har 4 katte og de skider inde i vores have, og det er over alt, og de bliver ikke dækket til. Så når jeg lukker hunde ud så æder han lorte, plus at hvis vi ikke lige får kigget os for så jokker man i en lort.
Det hedder sig at her hvor vi bor der må man kun have 2 katte og 2 hunde.
Ved ikke om der overhovdet er noget der kan gøres ved det problem, i starten sked de kun i vores bed, men nu.gør de det så også mit på græsplænden.
Når ja og for det ikke skal være løgn når vi har døren åben så går de ind og æder vores kats mad.
Vores kat skider ikke i deres have hun gør det ikke hvor der er mennesker. Meget klog kat
Undskyld det blev så langt, måtte lige ud med det, og det hele som startede det her var fordi jeg skulle hænge tøj op uden for også tråde jeg i en katte lort
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Jeg syntes ikke du kan tillade dig at brokke over deres kat, når din kat gør det samme mod dem
sep 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 32 Svar: 409
"Vores kat skider ikke i deres have hun gør det ikke hvor der er mennesker"
Det fortæller da ellers at hendes kat ikke besørger i naboens have, så synes ikke du kan sige at hendes kat gør det samme mod dem.
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 7 Svar: 31
jul 2006
Syntes os den er lidt svær, men nu skider min kat jo ikke inde hos dem, og kan kun give dig ret i at man ikke kan brokke sig, men det kunne jo være man kunne gøre noget ved det. og syntes ikke min kat skal straffes fordi deres katte skider i vores have,
jul 2006
jun 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 41 Svar: 831
Du kan ikke gøre noget som helt ..
ISÆR ikke når du har firtløber kat
Det hjælper ikke at gå over til naboen og sige: hey hold dine katte ovre ved digselv - når de ikke har hegnet haven ind .. og tvivler på du får dem til det
jul 2006
jul 2006
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
aug 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 863
Vi havde i sommer en fremmed hankat, som lagde lorte i græsplænen og foran kældervinduet. Det var noget så ulækkert - og stinkende.
Samtidig fandt der territorialkampe sted mellem genboens hankat, som er den "ledende hankat" for tiden, og den fremmede hankat........Pjevsen var mest iagtager.
Men du kan jo ikke gør så meget andet end at jage dem ud af haven, når du ser det.
Hvis du har et godt forhold til naboerne ku du gå derind og lige advare, om at du nu jager dem ud, fordi du syns det er lidt rigeligt.
Det kan sagtens gøres pænt. I er jo fælles om, at ha dyr, der kan genere andre.
Du ku eventuelt sige, at jeres hund har fået den besynderlige vane at æde kattelorte. Så er det lidt hundens skyld
Selv sir jeg altid til folk, at de endelig skal smide mine katte væk, hvis de generer - og osse gerne bruge vandspray.
De HAR nu lært, hvem der er venligtsindede og hvem, der ikke er..
Katte kan jo ikke li at bli skældt ud - hvem kan det ? ;D
aug 2008
jul 2006
aug 2008
Og jeg tror, at de andre afmærker terræn med deres lorte. Det er derfor,at de ikke graver dem ned.
Det var det den fremmede hankat gjorde hos os. Det var SÅ ulækkert....
Du må simpelthen smide dem ud. Hælde vand på dem. Katte lærer meget hurtigt.
Der er vel ingen speciel grund til, at jeres have skal være wc for andre katte. Lyder som om, der er plads nok..
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 34 Svar: 682
Syntes også at det lyder lidt underligt at de skider midt på græsset, hvor de ikke kan grave det over. Kan det ikke være fra jeres hund?
aug 2008
Når de ikke dækkes til, fungerer de som en tydeliggørelse af, at "dette er mit"...
Det er meget svært at gøre noget ved, da det er en "kattestrid".
Kattene kan jo ikke finde ud af, at det er et delt dobbelthus, og at de kun har betalt husleje til at skide i egen have.
Hvis det skal fungere, er det ejerne, der må udvise tolerance (og kommunikere).
Jeg har selv måttet gå og rodalon-renset hunkattestrint væk fra fælleshusmure, fordi min hankat provokerede nabohunkatten ved at ta fast ophold der; åben terrassedør, dejlig mad og bløde dyner
jul 2006
Kan godt være at min kat ikke skider hjemme hver gang,, men hun gør det ikke midt på græsplanden.
Og det der med kattelem hjælper jo ikke hvis vi skal lufte ud.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
<b>"Kattenes Skræk</b>
Coleus Canina hybrid - også kaldet Kattenes Skærk - holder katte og hunde væk
GÅ VÆK HUND Er du træt af hunde der besørger i din forhave -eller katte der gør det samme? Så kan en løsning være at plante Kattens Skræk, Coleus Canina. Den har en ram lugt som katte og hunde ikke kan fordrage, så de holder sig langt væk.
Plantens lugt er ikke generende for mennesker, medmindre man gnider på bladene. Den har små, grønne blade med sølvskær, og den kan blive op til 50 centimeter høj.
Pasning og placering
Kattens Skræk er en stueplante, men den trives udmærket udendørs om sommeren. Planten bør placeres i sollys eller i halvskygge, hvor den trives bedst. Den tåler en let udtørring, og den må endelig ikke overvandes. Kattens Skræk tåler ikke frost."
Jeg har læst, at Løvstikke har samme virkning, men under alle omstændigheder løser det ikke problemet om vinteren.
jul 2006
aug 2008
Jeg ville vælge løvstikke. Det er ganske flot og godt til suppe og lign. Dog formerer det sig lidt rigeligt, men det skulle jo ikke være et problem, hvis det er for at holde uvedkommende væk....
Derudover mener jeg stadig godt, du kan opdrage på nabokattene...
Når man lader sine katte løbe rundt i andres haver, må man forvente, at de indimellem blir skældt ud.
Så frem med vandflasken !!!!
jul 2006
aug 2008
jul 2006
aug 2008
Meget apropos
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 34 Svar: 682
I lufter vel kun ud hvis i er hjemme og så er det vel muligt at se om der render nogle katte ind. Og døren står vel heller ikke åben i flere timer ad gangen.. Altså i denne kulde, mener jeg.
I kunne måske også prøve at skyde vand på dem med en vandpistol, når i ser dem på jeres grund. De fleste katte ville nok finde et andet sted at besørge, hvis de konstant bliver jaget væk og bliver skudt med vandpistoler:-)
kattelort overalt......