{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.130 visninger | Oprettet:

kattelort overalt...... {{forumTopicSubject}}

Hejsa som i nok kan se i overskriften, så er kattelort et kæmpe problem her hos os, dog kun i haven.

Nu er det sådan at vi bor i et hus der er delt op i to og vi lejer det, og vi har selv kat og hund også.

Vi har så fået og en nabo i den anden del af huset, og de har 4 katte og de skider inde i vores have, og det er over alt, og de bliver ikke dækket til. Så når jeg lukker hunde ud så æder han lorte, plus at hvis vi ikke lige får kigget os for så jokker man i en lort.

Det hedder sig at her hvor vi bor der må man kun have 2 katte og 2 hunde.

Ved ikke om der overhovdet er noget der kan gøres ved det problem, i starten sked de kun i vores bed, men nu.gør de det så også mit på græsplænden.

Når ja og for det ikke skal være løgn når vi har døren åben så går de ind og æder vores kats mad.

Vores kat skider ikke i deres have hun gør det ikke hvor der er mennesker. Meget klog kat smiley

Undskyld det blev så langt, måtte lige ud med det, og det hele som startede det her var fordi jeg skulle hænge tøj op uden for også tråde jeg i en katte lort smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kattelort overalt......
  • #1   18. nov 2011 Du kan hegne din have ind med et (svagt) stødhegn i toppen, så slipper de for afføring fra jeres katte og i slipper for afføring fra deres..

Jeg syntes ikke du kan tillade dig at brokke over deres kat, når din kat gør det samme mod dem smiley

• #2   18. nov 2011 Atli:
    "Vores kat skider ikke i deres have hun gør det ikke hvor der er mennesker"

Det fortæller da ellers at hendes kat ikke besørger i naboens have, så synes ikke du kan sige at hendes kat gør det samme mod dem.

• #3   18. nov 2011 Det med stød hegn syntes jeg lyder lidt voldsomt, min kat skider ikke i deres have. Og haven er hegnet ind, men har jo hund og nogle gange rør han ved hegnet så syntes ikke han skal straffes. ?

• #6   18. nov 2011 *Lotte / DK Musplheim Skovkatte til salg *

Syntes os den er lidt svær, men nu skider min kat jo ikke inde hos dem, og kan kun give dig ret i at man ikke kan brokke sig, men det kunne jo være man kunne gøre noget ved det. og syntes ikke min kat skal straffes fordi deres katte skider i vores have,

• #7   18. nov 2011 Den skider i vores kattebakke, nej der står ikke navn på, ville ellers gøre det hele meget nemmer. og de har hunde som min kat er bange for også er hun bange for deres katte også så hun nemmer sig ikke der hvor de er.

• #9   18. nov 2011 Kæmpe problematik når man har fritgående katte.
    Du kan ikke gøre noget som helt ..
    ISÆR ikke når du har firtløber kat smiley

Det hjælper ikke at gå over til naboen og sige: hey hold dine katte ovre ved digselv - når de ikke har hegnet haven ind .. og tvivler på du får dem til det smiley

• #10   18. nov 2011 Vi bor et sted hvor der ikke kommer ret mange, fordi det er privat, så jo vil syntes det var at straffe katte den hun er vand til at løbe rund i det frie.

• #11   18. nov 2011 ja det er lidt svært, og har ikke noget imod andre katte i haven, så længe de skider i siden af haven eller i det mindste graver det til, men ved ikke lige hvordan jeg skal sige det til kattene, og ved godt jeg ikke kan forlange at de holde kattene inde, ville jo også være syndt for dem, men det kunne jo være man kunne gøre noget så ikke de gjorder det i haven, men over hvor der er buske og jord over for os.

• #12   18. nov 2011 Altså der er ikke mange andre måder at forhindre det på end at hegne haven ind, eller også en "hyggelig" nabostrid, hvor du klager til ejeren af huset over at du føler dig generet af naboens katte og deres efterladenskaber. Men den bliver i hvert fald svær, for som Lotte skriver står der jo ikke navn på hvert enkel bæ, sådan en sag vil som regel ende ud i noget ævl og kævl.

• #13   18. nov 2011 Det lyder da som om de andre katte har møvet sig ind på din kats territorium. Så voldsomt plejer et par katte da ikke at skide. Lyder som en markering af en art:
    Vi havde i sommer en fremmed hankat, som lagde lorte i græsplænen og foran kældervinduet. Det var noget så ulækkert - og stinkende. smiley
    Samtidig fandt der territorialkampe sted mellem genboens hankat, som er den "ledende hankat" for tiden, og den fremmede hankat........Pjevsen var mest iagtager.

Men du kan jo ikke gør så meget andet end at jage dem ud af haven, når du ser det.
    Hvis du har et godt forhold til naboerne ku du gå derind og lige advare, om at du nu jager dem ud, fordi du syns det er lidt rigeligt.
    Det kan sagtens gøres pænt. I er jo fælles om, at ha dyr, der kan genere andre.
    Du ku eventuelt sige, at jeres hund har fået den besynderlige vane at æde kattelorte. Så er det lidt hundens skyld smiley

Selv sir jeg altid til folk, at de endelig skal smide mine katte væk, hvis de generer - og osse gerne bruge vandspray.
    De HAR nu lært, hvem der er venligtsindede og hvem, der ikke er..
    Katte kan jo ikke li at bli skældt ud - hvem kan det ? ;D

• #15   18. nov 2011 Så heldig du er smiley

• #16   18. nov 2011 Anne jeg har også sagt til hende at min kat skal de bare smide ud igen, hvad naboen har fortalt så går vores kat kun været inde hos den en gang, og det var ligw da de var flyttet ind hvor de havde et vindue åben hvor vores har så var gået forkert naboen sagde i hvert fald at hun så ret så forvirret ud som om hun fik set at hun ikke boede ser smiley men ja det er lidt af et problem, og synes heller ikke at jeg kan tillade mig at de sjæl holde kattene inde når vi ikke gør det. Men kunne jo være man kunne spray med noget så ikke de gjorder det.

• #17   19. nov 2011 Jeg tror, at naboens katte dominerer, derfor går din ikke derind.
    Og jeg tror, at de andre afmærker terræn med deres lorte. Det er derfor,at de ikke graver dem ned.
    Det var det den fremmede hankat gjorde hos os. Det var SÅ ulækkert....

Du må simpelthen smide dem ud. Hælde vand på dem. Katte lærer meget hurtigt.
    Der er vel ingen speciel grund til, at jeres have skal være wc for andre katte. Lyder som om, der er plads nok..

• #18   19. nov 2011 Hmm... Hvis jeres kat er udekat, så kan du jo ikke vide om den kun skider hjemme i kattebakken. Jeg tvivler på at den render hjem og skider hvis den er på opdagelse:-/

Syntes også at det lyder lidt underligt at de skider midt på græsset, hvor de ikke kan grave det over. Kan det ikke være fra jeres hund?

• #21   19. nov 2011 Kattelorte blir ikke dækket til, hvis de bruges til at markere, Susan...
    Når de ikke dækkes til, fungerer de som en tydeliggørelse af, at "dette er mit"...

Det er meget svært at gøre noget ved, da det er en "kattestrid".
    Kattene kan jo ikke finde ud af, at det er et delt dobbelthus, og at de kun har betalt husleje til at skide i egen have.
    Hvis det skal fungere, er det ejerne, der må udvise tolerance (og kommunikere).
    Jeg har selv måttet gå og rodalon-renset hunkattestrint væk fra fælleshusmure, fordi min hankat provokerede nabohunkatten ved at ta fast ophold der; åben terrassedør, dejlig mad og bløde dyner smiley

• #22   19. nov 2011 Det er ikke min hund lort. Har taget kattene i at skide der, plus at det lugter af kattelort. Jeg tror ikke på at ræven kommer ind i en lukket have og deres lortet er også meget anderledes.

Kan godt være at min kat ikke skider hjemme hver gang,, men hun gør det ikke midt på græsplanden.

Og det der med kattelem hjælper jo ikke hvis vi skal lufte ud.

• #23   19. nov 2011 Fandt dette på Nettet:

<b>"Kattenes Skræk</b>
    Coleus Canina hybrid - også kaldet Kattenes Skærk - holder katte og hunde væk

GÅ VÆK HUND Er du træt af hunde der besørger i din forhave -eller katte der gør det samme? Så kan en løsning være at plante Kattens Skræk, Coleus Canina. Den har en ram lugt som katte og hunde ikke kan fordrage, så de holder sig langt væk.
    Plantens lugt er ikke generende for mennesker, medmindre man gnider på bladene. Den har små, grønne blade med sølvskær, og den kan blive op til 50 centimeter høj.

Pasning og placering
    Kattens Skræk er en stueplante, men den trives udmærket udendørs om sommeren. Planten bør placeres i sollys eller i halvskygge, hvor den trives bedst. Den tåler en let udtørring, og den må endelig ikke overvandes. Kattens Skræk tåler ikke frost."

Jeg har læst, at Løvstikke har samme virkning, men under alle omstændigheder løser det ikke problemet om vinteren.

• #24   19. nov 2011 Mega: ja lyder som noget, men vil jo ikke skræmme min ejen hund og kat væk smiley

• #25   19. nov 2011 Du kan jo sætte det opad hegnet/skellet, altså i stedet for pigtråd;)

Jeg ville vælge løvstikke. Det er ganske flot og godt til suppe og lign. Dog formerer det sig lidt rigeligt, men det skulle jo ikke være et problem, hvis det er for at holde uvedkommende væk....
    Derudover mener jeg stadig godt, du kan opdrage på nabokattene...
    Når man lader sine katte løbe rundt i andres haver, må man forvente, at de indimellem blir skældt ud.

Så frem med vandflasken !!!!

• #26   19. nov 2011 Okay, må prøve at se på det smiley mange tak, ja også må jeg ud med vandflasken smiley

• #27   20. nov 2011 Held & lykke - det ER et problem smiley

• #28   20. nov 2011 Ja er det smiley

• #29   20. nov 2011 SÅ måtte jeg lige over til naboen og fjerne et egern, som Pjevsen havde nedlagt..
    Meget apropos smiley

• #30   20. nov 2011 Catharina> *Og det der med kattelem hjælper jo ikke hvis vi skal lufte ud.*

I lufter vel kun ud hvis i er hjemme og så er det vel muligt at se om der render nogle katte ind. Og døren står vel heller ikke åben i flere timer ad gangen.. Altså i denne kulde, mener jeg.

I kunne måske også prøve at skyde vand på dem med en vandpistol, når i ser dem på jeres grund. De fleste katte ville nok finde et andet sted at besørge, hvis de konstant bliver jaget væk og bliver skudt med vandpistoler:-)

Kommentér på:
kattelort overalt......

Annonce