Hjælp til ny kat {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige overtaget en hankat på lidt over 1 år for 4 dage siden nu.... skal lige siges at jeg aldrig har taget en "ældre" kat til mig før... er kun van til killinger...
Mine andre dyr har taget godt imod ham... men han kan bestemt ikke li dem... så han gemmer sig væk, og er meget bange for dem... mit problem ligger så i at han åbenbart er så skræmt eller andet at han ender med at tisse over sig selv, da han ikke tør gå på kattebakken... ved godt jeg skal give ham tid og gøre vi os... men lige det der problem syns jeg er mega synd for ham... så hvad kan jeg gøre?? har virkelig brug for råd, så han ikke bliver ved med at tisse over sig selv....
Også lige en anden ting, han har valgt et sted ovenpå i vores tøjskab (vi har sådan et hvor man går ind i) og vil ikke ned derfra igen... skal jeg bare lade ham være der, altså kommer han ud selv? for nu er der som sagt gået 4 dage... for han har slet ikke været rundt og undersøge tingene som jeg er van til med en killing.... også da han er udekat, vil jeg os lige høre hvornår jeg kan begynde at lukke ham ud...?? Da han jo slet ikke er van til stedet her endnu overhoved...
skal os lige sige at han intet problem har med os... der vil han meget gerne snakke osv... han er meget social...
håber nogen kan hjælpe?
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 909
okt 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 7
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 909
okt 2007
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Er han og din anden kat neutraliserede ? Hvis ikke, er det punkt 1. Dernæst, så lad ham ligge, prøv forsigt at lokke ham frem flere gange dagligt enten med mad eller med fx en drillepind. Dernæst vil jeg anbefale dig at få fat i en Feliway og sætte i kontakten i det rum han nu befinder sig i.
Man skal altid påregne at der går længere tid, desto ældre katten er. Og det kræver megen ro og tålmodighed. At han tisser på sig selv er tegn på at han virkelig er angst, så det gælder om at få ro på. Prøv med dåsemad, ja alt hvad du kan komme i tanker om. Det er vigtigt at han får noget at spise og drikke.
okt 2007
Og han spiser og drikker som han skal... så intet problem der...
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 540
held og lykke
Hjælp til ny kat