{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
913 visninger | Oprettet:

kan bare ikke lide de former for annoncer.. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen... jeg bliver bare altid ked af det når man oplever sådan nogle annoncer hvor de skriver at deres katte skal sælges og det haster ellers blir de aflivet... Hvordan kan man tænke sådan.. Det går ondt i mit katte hjerte... Snøft... Hvordan er jeres holdninger til sådan nogle annoncer Hilsen maria

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan bare ikke lide de former for annoncer..
  • #2   7. sep 2011 Okey Susan.. Men syntes virkelig at de er barske hvis de virkelig kan finde på det...

• #4   7. sep 2011 Selv om det måske er sandt, at de vil blive aflivet, er det ikke nødvendigt at skrive. Du har ret, jeg finder det osse usmagligt. Enten er der nogen der bliver kede af det, eller nogen som mig, der tænker, hvorfor f.... sørgede du ikke for at din hunkat blev neutraliseret, så den ikke fik disse overskudskillinger, som der i forvejen er tusinder af. Men der er jo nogen der synes det er så pokkers hyggeligt at få et kuld på deres kat og noget man kan have sammen med katten. Sådan noget pladder. Selv om en død kat/killing ikke lider, så er det trods alt levende væsner, som man bør have en vis respekt for. Næh, lad os hygge os med vores kat og små søde killinger, så afliver vi skidtet når vi ikke gider mere. En egoistisk tanke. FØJ.
    Selv om det er staldkatte eller staldkillinger, bør man neutralisere, så de killinger der bliver født osse kan få et hjem.

• #6   7. sep 2011 Marianne.. Jeg kan kun give dig ret... Det er virkelig som at få en spand isterninger i hovedet når man læser sådan nogle annoncer... men de katte fortjerner fuldt ud et godt liv.. istedet for deres liv bliver taget fra dem...

• #7   7. sep 2011 Ja det er nok i håb om at nogle får det dårligt over det, og derfor køber dem.. meget fejt af sælger at gøre..

• #8   7. sep 2011 Ja de håber på at der kommer en som har mideldenhed og køder deres katte... Men det er en kæmpe fejl fra deres side... er så ked af det på den kats vejne...

• #9   7. sep 2011 Ja Line... Men de er soldt til min søster... De de ikke kunne enes...

• #11   7. sep 2011 Min holdning er det der er nemmest at forarges over er det andre gør. Vi er da heldigvis ikke sådan selv - eller er der i nogen tilfælde lidt sammefald alligevel? Men det kan man ikke selv se - dertil er vi for frelste.

Min kalre holdning er så skal folk få kattene aflivet - det er de sikkert også bedre tjent med - gode hjem hænger ikke på træerne ...

• #12   7. sep 2011 Fyn s.. Hvad er dog for et billed at vise mig.. Har det hårdt med at dyr blir aflivet.. Ved ikk om det er på grund af penge mangel eller mangel på ansvar for et dyr.. En ting er sikkert hvis man anskaffer et dyr skal man sørge for det 100 %.. I stedet for at vaske sine hænder og aflive sit dyr på grund sf ingenting

• #13   7. sep 2011 Lis.. Ja angående nye hjem kan man komme uden for de groveste ting.. Men aflivning hører kun hjemme ved mig hvis en kat er akut syg eller tilskadekomne

• #15   7. sep 2011 Maria,

det er dine normer - andre kan have andre.

Jeg er tæt på enig med dig - men har aflivet katte i andre situationer end du nævner.

En aflivning vil altid være min og min dyrlæges vurdering - ingen andres!

Så længe der overproduceres som der gør - så bliver det ikke meget anderledes. Jeg hverkan kan eller vil redde alle andres uansvarligheder - det er skruen uden ende

• #16   7. sep 2011 Ja Angående Aflivning er jo en og sin dyrlæge om.. Men syntes generelt at ordet Aflivning er et hårdt ord at bruge i annoncer.. Vis jeg kunne rede alle dyrene havde jeg gjordt det.. Men det kan jeg bare ikke.. Da jeg var i praktik som vetræinær sygeplejerske hvar det rigtig hårdt at opleve sådan nogle ting

• #17   7. sep 2011 Det er en del af livet - især snakker vi katte - at opleve den slags ting.

Var folk deres ansvar mere bevidst - så behøvede vi slet ikke den her tråd.

De få der neutralisere ikke stambogsførte katte inden de sælges/overdarges har min dybe respekt - resten er med til at holde de utålige situation vi har igang ...

Så alle der sidder og spiller frelst og leverer uneutraliserede dyr skulle måske kigge lidt indad !

• #18   7. sep 2011 Ja det er rigtigt Lis.. Men det er stadigt hårdt..

• #19   7. sep 2011 Jeg synes det er godt Fyn S sætter det billede ind, det er jo realiteterne. Der var måske mange flere der skulle se det, når de ikke sørge for at neutralisere deres fritløbere eller synes det er hamrende sødt at få killinger.
    JEg vil påstå at det er mere humant at aflive kattene/killingerne, frem for at de skal leve et kummerligt liv uden nogen ejer til at tage sig af dem.

Det fjols, der havde min plejemissemor smed hende i en papkasse da hun skulle føde, så var det pludseligt ikke så sjovt mere. Killingerne får måske et hjem, men det er nok tvivlsomt om missemor gør. Hun kan ende i sådan en sort sæk. Jeg skal så tilføje at jeg gør alt hvad jeg kan for at hun kan få et hjem og falder min boligsituation på plads, beholder jeg hende selv. Hun er en rigtig sød huskat, der fortjener alt det gode, med det grusomme hun har været ude for.

• #20   7. sep 2011 Marianne der tager jeg hatten af for dig.. Det er godt du ville hjælpe hende med da hun ingen steder kunne være kun i en papkasse.. Jeg håber kun får et godt liv efter denne episode.. Angående det billed syntes jeg det var hårdt.,

• #22   7. sep 2011 Heidi. du har ret til din mening, at den så ikke er den samme som min, er en anden sag. Jeg har ikke problemer med at andre synes noget andet end mig.

Men det er en god ide at åbne øjnene på nogle mennesker, der "glemmer" at sådan ender rigtig mange katte deres liv. Det tyder på at når man skriver det fx her på KG, så opfattes det bare ikke. Det bliver i hvert fald ikke taget til efterretning.

• #24   7. sep 2011 Susan, vi ved selvfølgelig ikke om der er katte i de konkrete sække på billedet, men med mit kendskab til internaterne, så er det sådan det er eller ser ud, desværre alt for tit.

• #25   7. sep 2011 Heidi med NFO killinger... Jeg kan heller ikke lide billedet..

• #27   7. sep 2011 Synes ikke aflivning er synd, men at katte ikke bliver passet ordenligt er synd.
    Når jeg læser den slags annoncer så tænker jeg "så afliv dog den kat" den er bedre tjent med det end med en ejer der er sådan.

Mht annoncer, så får jeg nærmest mavekneb over dem der har 3 kuld de skal af med, for det er ikke den største hemmelighed at man kan neutralisere sine katte.

• #28   7. sep 2011 Så er der lige de annoncer hvor killinger bliver sat til salg før de er født, de er lige så slemme...

• #34   7. sep 2011 Jeg må ærligt tilstå at jeg ikke har læst alle svar i denne tråd - så med fare for gentagelser, vil jeg også deltage.

Jeg har ikke noget imod aflivningerne i sig selv- heller ikke af raske, unge, friske dyr. Jeg synes ikke det er synd for dyr, at aflive dem - i så fald ville jeg være ganske dobbeltmoralsk, da jeg ikke er vegetar.
    Men jeg giver dig helt ret i, at den slags annoncer ikke er ok. Jeg tror ikke det sker sjældent, at personer, som måske ikke er klar til at have kat, ser disse annoncer og forbarmer sig over dyrene. Hvis de så ikke ved hvad de går ind til, ikke har økonomien eller tiden - ja så risikerer vi forsømte katte. Og forsømte katte har vi nok af!
    Jeg synes det er bedre at aflive sådanne katte, end at afhænde dem til mere eller mindre tilfældige mennesker med et svagt øjebliks misforstået barmhjertighed (og jo, selvfølgelig ender historien ikke altid med forsømte katte eller kastebolde - men det sker)..

• #35   7. sep 2011 Ja Mette... Men de annoncer er ikke okey at skrive på nettet.. Forså for man det mave kneb... ja alle katte kan jo risikere at ryge ud til mennesker som overhovedet ikke gider kattene og bliver svigtet...

• #36   7. sep 2011 Vi andre behøver ikke vide, at folk vælger at få deres katte aflivet, hvis der ikke bliver fundet et nyt hjem i tide. Så ja, det virker som følelsesmæssig afpresning at skrive det i annoncer. Det værste ved de annoncer synes jeg er signalværdien - nemlig at hvemsomhelst der vil afhente disse katte kan gøre det, bare ejeren slipper af med dem smiley

Uanset om der trues med aflivning eller ej, så får jeg det dårligt af alle de overskudskatteannoncer. Ingen kat kan gøre for at dens ejer har skrabet flere katte til huse end h*n magter/gider smiley

• #37   7. sep 2011 Ingen kan bestemme hvad andre skal skrive på nettet. Man kunne jo vælge at ignorere den type annoncer - det et jeg sikke på ville være langt mere gavnligt.

Men der er nogen der ligefrem ønsker at svælge i nød og elendighed - måske for at bevise for dem selv hvor gode de selv mener de er.

Forages, det nemmeste på denne jord. Svælge i ulækre vidoer og annoncer er medvirkende til at holde "gryden i kog"

• #40   7. sep 2011 Susan.. Sikke en dame som kunne finde på at sige sådan noget.. Har du stadigvæk katten....

• #41   7. sep 2011 Når jeg ser sådan en annonce, så føler jeg et slags pres, fordi man ønsker jo ikke katten/hunden, el hvilket som helst dyr skal aflives.
    Jeg har før modtaget katte/hunde på den bekostning, og jeg er da heldigvis ved, at blive klogere til, at bare kigge den anden vej, men jeg synes det er svært.

• #43   7. sep 2011 Ja det læste jeg godt efter jeg sendte beskeden...

• #44   7. sep 2011 Camilla T... Ja det er hårdt...

Kommentér på:
kan bare ikke lide de former for annoncer..

Annonce