{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
551 visninger | Oprettet:

Kan jeg ikke bare blande det? {{forumTopicSubject}}

Jeg kører med 3 forskellige slags foder:
RC Kitten til mine 2 på snart 16 uger...
RC Sterilised til min hunkat og
RC Urinary til min hankat...

Urinary og Sterilised er i forvejen blandet sammen...
Og så tænker jeg bare om jeg ikke bare kan blande killingefoderet i også?
De æder jo allerede fra hinandens skåle...

Og jeg har ikke tænkt mig at fodre dem hver for sig, det er simpelthen for bøvlet, og de skal ikke gå adskilt om dagen, når jeg ikke er hjemme, bare for at kunne have deres eget foder...

Det er kun et par mdr endnu der skal være killingefoder i huset...
Til oktober skal hankillingen kastereres...
Og når jeg i november får steriliseret min hunkilling, bliver der ikke købt mere killingefoder..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan jeg ikke bare blande det?
  • #1   3. sep 2010 Jeg ville blande set sammen, for som du siger de spiser jo af hinandens.

• #2   3. sep 2010 Det jo det...
    Og så er der heller ikke så mange skåle at holde styr på smiley

• #3   3. sep 2010 Ja ville også blande det eller ha to skåle stående... Her har jeg en dobbelt skål stående, den ene side med seniorfoder og den anden side med killingefoder... Så spiser de hvad de lige har lyst til smiley

• #4   3. sep 2010 Det var netop for at slippe for at have 2 skåle ;o)

• #5   3. sep 2010 kan ikke se noget problem med at blande det så smiley

• #6   3. sep 2010 hvis du alligevel ikke deler deres mad op, så forstår jeg ikke hvorfor du køber 3 forskellige produkter !

Der er skam en grund til at killinger, voksne, kastrater ikke skal spise det samme produkt.

• #7   3. sep 2010 Hvorfor er det så svært at forstå?

Fordi der er 2 killinger... Og 2 kastrater.. Den ene lider af urinsten...

Desuden er det ualmindelig bøvlet at fodre dem hver for sig, og det betyder også at de skulle være adskilt i 3 forskellige rum hele tiden, hvis de kun skulle have deres eget...

• #8   3. sep 2010 Så er der jo ingen mening i at have flere katte, hvis de alligevel skal deles op ;o)

• #9   3. sep 2010 jamen lige netop derfor, forstår jeg ikke du ikke sørger for at de spiser af det foder de skal, og som er indkøbt med samme formål !!

En kat med urinsten skal have et foder der tilgodeser dette. Og det er ihvertfald ikke killingefoder.
    Men killingefodret smager bedre end det endet. Så du får da bare en kat der selv vælger hvad den vil spise (sorterer i fodret).
    Og så kan du måske være få heldig at din nye killing får fornøjelsen af at spise kastrat-foder (hvilken du els har købt killingefoder til).....
    Forstår simpelthen ikke, du ik kan se problemet. Men det må du jo så oz selv om. Det er ikke mine katte.

Men anskaffer man sig dyr, må man tage det ansvar der følger med.

• #10   3. sep 2010 Jeg synes nu du overreagerer lidt...
    De trives jo godt nok allesammen..

• #11   3. sep 2010 Hvorfor spurtge du, hvis ikke du vil høre sandheden ?

• #12   3. sep 2010 Der er jo forskellige syn på sandheden

• #13   3. sep 2010 Ja.
    Men sandheden kendes af den som er uddannet på området !

• #14   3. sep 2010 Når det er så forskelligt foder de hver især får, synes jeg det er en meget dårlig ide at blande det, for så har du jo ikke en jordisk chance for at vide, om de får det rigtige.
    En af mine venner har en kat som fik ordineret foder mod urinvejssten. Han havde så i en periode ikke råd til at købe det meget dyre foder til katten med det resultat at han igen måtte til dyrlægen, da hun fik ondt igen.
    Killingerne får heller ikke det de skal have, hvis de spiser voksenfoder.

Jeg ved godt det er besværligt, men sådan er det vel, når man har katte med forskelligt behov.

• #15   3. sep 2010 Miemiv L - Så sandt som det er skrevet ! Er fuldstændig enig ;O)

Og den du fortæller havde urinvejssten. Ja, den fik tilbagefald på andet foder end det ordinerede. That´s life !
    Der er jo en grund til at de mange forskellige varianter/typer foder er lavet/opfundet.
    De er netop lavet for at tilgodeset de meget forskellige behov....

• #16   3. sep 2010 Vi spurgte også vores dr. dyr til råds da vores killing spiste voksen foderet og den på lidt over 1 år spiste killingefoderet .. han mente så at det var vigtigst at den lille UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER fik voksenfoderet, da dens mave ikke kunne tage det .. Og ganske rigtigt, da vi fjernede voksen foderet blev hans mave iorden smiley .. Dog for den store lov til at spise af killingefoderet, da dyrlægen ikke mente han ville tage skade, da han ikke er en overvægtig kat smiley

Det vigtige her var jo så at dine killinger nok ikke har godt af at få voksenfoderet...

Kommentér på:
Kan jeg ikke bare blande det?

Annonce