Åh, de kan bare ikke sammen :( {{forumTopicSubject}}
Jeg har taget mig af en hittekat der er blevet dumpet ude på landet. Det er en hankat og jeg vil skyde på den er ca 6 mdr gammel. Jeg har haft ham i 8 dage nu.
Jeg har i forvejen en steriliseret hunkat på 3 år. Jeg har før haft 2 hittekillinger i pleje, og det er gået fint med min hunkat.
Men de 2 her kan jeg slet ikke få til at blive venner. De har gået og snuset til hinanden gennem en dør (i ca 2 døgn) og er så lukket sammen lidt efter lidt (ikke om natten og når de er alene hjemme). Jeg byttede også grus i deres kattebakker så de kunne snuse til hinanden. Jeg er også begyndt at fodre dem ved siden af hinanden, men kort efter ryger de i totterne på hinanden. Hannen smasker og "græder" men derefter angriber han min hunkat der knurrer og hvæser. Jeg har prøvet at få dem til at lege, det hjælper heller ikke.
Er der nogen der har et godt råd? Jeg er i gang med at finde et hjem til hankatten, men jeg ville helst have at de kunne blive venner inden. Hankatten kan sagtens med min lille hund og er ellers sød.
Skal jeg opgive at føre dem sammen, og lade hankatten gå på badeværelset til jeg finder et hjem? Det er efterhånden et par gange de er kommet op at slås så der flyver hår over det hele
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1.018
maj 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 57
Den er sikkert også lidt forvirret over at være hittekat og nu bor ved dig, og det vil ikke hjælpe at du stresser eller forvirrer ham, med en hunkat som er aggressiv overfor ham.
Åh, de kan bare ikke sammen :(