1.405 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 40 Svar

Øv øv MEGET sprutteskid Øv øv MEGET sprutteskid

Ja som overskriften antyder har min lille misling på 22 uger meget tynd sprutteskid smiley
Der har stået på i godt og vel 24 timer nu, men han virker ikke til at have mavesmerter (jeg må både røre og massere hans mavse og han spinder imens). Kan dog høre hans mave rumle og vende derinde højt.
De "nye" ændringer sket for nylig er kun at han har fået et par stykker whiskas godbider (temptations hedder de vist) og nogle tørfisk kattechips agtige nogen fra zooplus (meget lidt!) Derudover har han lige været på ferie i en uges tid og blive passet hos min svoger, som ejer hans kuldbror hvor de hver dag nærmest har gået ude og hygget sig i lang line.
Han spiser, og leger som altid.
Er noget forvirret over hvad det kan være, men jeg ringer i hvert fald til dyrlægen som det første i morgen tidlig for at høre nærmere. Eller synes i der skal ringes til dyrlægevagten?
Håber snart det bliver godt igen for det lille pus.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øv øv MEGET sprutteskid
  • #1   7. aug 2011 Nårh jo.. Vi har også skiftet kattegrus til Golden Grey Odour. Selvom jeg ikke ville umiddelbart tro at det kunne have en direkte indvirkning på mave-flowet?

• #2   7. aug 2011 Jeg giver ham en lille smule tun 1 gang ugentligt og torskerogn lidt oftere. Dog ikke hver dag. Dagligt får han RC kitten 36 og Lux dåsemad.
    Helt fra små har alle killingerne fået torskerogn.
    Jeg købte de godbider for godt og vel et par dage siden og han fik et par stykker for at se om han kunne lide dem. Og sardin snacks (det ligner flæskesvær faktisk) har han fået 2 af hvor de har været ca 1cm x 3cm og jeg så har klippet dem i mindre stykker.

• #3   7. aug 2011 Ja det er det, jeg er bekymret for. men han er slet ikke sløv så kan ikke rigtig vurderer om det haster eller det kan vente til i morgen tidlig kl. 8 hvor min dyrlæge åbner telefonerne. :o/

• #4   7. aug 2011 Jo tak :o) Så må vi se hvad dyrlægen gør i morgen

• #5   7. aug 2011 Hvis du har A38 (eller lignende) i huset, kan du prøve at give mislingen lidt af det, det kan nogle gange tage det værste.. smiley
    God bedring herfra..

• #6   7. aug 2011 Mette M - jep det fik jeg fortalt af min kære mor her i aftes men intet har jo åbent på denne tid en søndag. ikke engang i odense C -_-'
    Så der ringes efter dr. dyr i morgen kl 08:00 sharp og så bliver der gjort en indsats for at stoppe den lille ræser-mave smiley

Tak for rådet ellers :o)

• #8   7. aug 2011 Mon ikke!
    Hvad er det giardia for noget?

• #9   7. aug 2011 Han når ikke engang at komme ind i stuen til os, så kan vi lugte det smiley og min kæreste brækker sig bare af at se på det! Sarte sjæl

• #14   7. aug 2011 Tjekker lige ... På med posen på hånden!

• #15   7. aug 2011 Det er farvet som mælkechokolade. Slet ikke som det plejer. Intet blod i afføringen dog.
    Det er dog bare svært at se ordentligt for det er ikke rigtig samlet! Det ligger som små våde klatter over det hele i gruset.

• #16   7. aug 2011 Må han gerne få det når han ikke er fyldt 12 måneder endnu?

Menneskemad er ikke til at lokke i ham desværre. Har prøvet udkogt ris i dag. Han sorterede dem fint fra sin vådmad :o/

• #18   7. aug 2011 Håber jeg også :o) Vil prøve alt hvad der skal til hvis dyrlæges råd ikke funger! Tak for råd

• #19   8. aug 2011 Prøv eventuelt osse med en lille smule zoolac.
    Har du nogle blomster som er giftige for den ? Da Asti var killing havde hun frygtelig sprutteskid, og havde prøvet alt. Det vidste sig at være fordi den gik og spise af en blomst den ikke kunne tåle. Det kunne jo osse være en mulighed smiley

• #20   8. aug 2011 når du giver udkogt ris så bland det med tun i vand i stedet for dens dåsemad.
    og zoolac er heller ikke en dårlig ide.

• #21   8. aug 2011 Pulleh - Nej har ingen blomster stående :o)

Har talt med dyrlægen nu der rådede mig til først at give ham noget A38 ved siden af hans alm. mad. Hvis det ikke virker så noget skånekost sammen med noget zoolac.

Men hvor lang tid skal jeg se tiden an med det A38 før jeg kan se at det ikke virker? Det glemte jeg nemlig at spørge om..

• #22   9. aug 2011 Så... nu er det helt karry gult MEN fandt en god sammenhængende pølle i bakken.
    Ringede igen til dyrlæge og sagde at det havde stået på i nu godt 4 dage. Kom derned og fik noget Zoolac og Hills I/d Feline Gastrointestinal Health, som afhjælper diarré.
    Zoolac kunne han ikke så godt lide men maden kan han godt, så håber!

Er der ingen forbedring allerede i morgen eftermiddag skal han op og undersøges smiley

X'er fingre!

• #24   10. aug 2011 Han har nu fået Zoolac 1 ml hver 6. time (2 ml. til at starte med), og har nu fået det 5 gange + skånekosten.
    Ingen forbedring overhovedet! smiley Har nu fået en tid hos dr. dyr i morgen kl. 15:45.

• #26   10. aug 2011 Jo tak! smiley Ville bare have været dejligt med en LILLE forbedring så der var håb forude.
    Vi fik 3 prøveposer på hver 70 gram hjem gratis med det der skånekost og dyrlægen mente at når nu han vejer 3 kg (selvom jeg sagde 3,5) så er det nok til 3 dage... Den første pose holdt 9 timer, så må ned og købe noget i en større pose, hvis der skal være nok til at trappe over til normal foder igen. Håber da ikke han bliver for meget, han er jo trods alt stadig killing, dog kastreret. Han spiser næsten 3 gange så meget som hans kuldbror, der ikke er kastreret endnu.

• #27   10. aug 2011 ej hvor surt smiley
    Hector, se så at blive rask igen! <3<3

• #28   10. aug 2011 Heidi - det sagde de intet om, men har nu tænkt mig at gøre det uanset. :o)

• #29   10. aug 2011 Jep det er det, jeg har lært af at læse forskellige tråde herinde, så det tænkte jeg jeg ville gøre.
    Hun sagde at grunden til det kunne være at han var blevet passet i en uge hos min svoger sammen med kuldbroren, og de har gået ude i sele næsten hele ugen, og bare det at han har tygget i et græsstrå eller en snegl eller noget havvand (vi havde dem med ned til vandet hvor de havde det sjovt) kan have forstyrret hans mavse. Det begyndte bare 4-5 dage efter at vi var kommet hjem og jeg var begyndt at give nogle nye godbider, så holder mig helt væk fra de godbider nu!

• #30   11. aug 2011 Så har han været til dyrlæge,og fik taget sin temperatur - den var fin. Blev vejet til 3,3kg og ører og øjne og tænder så fine ud. Maven/tarmene var al al for blød at mærke på.
    Dyrlægen mener det er en simpel infektion fra da han var uden for og blev passet i en lille uges tid. Han fik en sprøjte med Antibiotika, og vi har fået nogle piller med hjem han skal have 1 pille 2 gange dagligt i 5 dage.
    Så skal han faste til i morgen formiddag (det bliver svært for ham), og derefter må han få sin normale mad - DOG kun 10 små tørkost piller i timen, udover zolac hver 6. time.
    Dyrlægen mener han spiser for meget og ikke fordøjer det ordentligt, men synes det er underligt at han så ikke kaster op.

Er det ikke blevet det mindste bedre til på mandag skal de have en afføringsprøve og indlægges smiley

• #31   11. aug 2011 Ja må du nok spørge om..

• #32   15. aug 2011 Mandags update:
    Det er nærmest kun blevet værre efter han kom tilbage på sit normale mad igen (RC Kitten), også selvom det er i mini små mængder.
    Dyrlægen har lige nu Hector og vi skal hente ham igen kl 14:00. Han får taget en Giardia test (som den gamle dyrlæge ikke ville), og er den positiv får han så medicin mod det, og er den negativ ændrer de antibiotikaen idet bakterier godt kan være resistente, og så kommer han på skånekost i meget længere tid end den gamle dyrlæge ville.
    Igen.. Temp, øjne, vægt, ører (med rensning) fint nok..

Så nu bliver det spændende at få resultatet af testen...

• #33   15. aug 2011 Nårh ja.. Havde en afføringsprøve med og dyrlægen ville gerne lige have den for at se på farve og konsistens osv, men det absolut sidste vi gør hvis skånekost eller ikke virker er at give en afføringsprøve til laboratoriet (idet det koster 1000 kr sagde dyrlægen, er det det sidste vi prøver).

• #34   15. aug 2011 Det VAR Giardia! Godt jeg tog ham til ny dyrlæge, da den anden nærmest nægtede at teste for det!
    Nu skal han have piller og noget medicin i sprøjte i munden de næste 10 dage og så skånekost..

GODT vi fandt ud af hvad det var!

• #35   15. aug 2011 Thilde:
    Hvor var det godt at du tog det alvorligt og fik det testet - det er desværre ikke alle der gør det..
    God bedring til den lille misling herfra.. smiley

• #36   15. aug 2011 Mette M - tak ska' du ha. :o) Syntes simpelthen det var for ubehageligt at have en dyrlæge der udelukkede for hurtigt og nægtede at teste for noget der er rimelig almindeligt for børn og dyr herhjemme.
    Den nye dyrlæge har også et laboratorium så det tog kun 2 timer, og ikke flere dage, at få resultatet af prøven!

• #37   15. aug 2011 Ja, der kan altså være stor forskel på kvaliteten hos dyrlægerne.. :-S
    Men så har du da fundet din fremtidige dyrlæge, lyder det til.. smiley

• #38   15. aug 2011 dumme dyrlæge!
    godt du prøvede en anden smiley og godt den lille Hector kan få medicin nu så han kan få det bedre smiley

• #39   15. aug 2011 Det tager præcis 8 minutter at finde om en bæ er Giardia positiv eller ej.

Og så kan du godt gå igang med at gøre rent!

http://www.kattegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?MSG_ID=57747

Rigtig god fornøjelse med medicinen (flagyl) det bliver et helvede

• #40   15. aug 2011 Lis - Ja men det tager daaaage at sende bæ frem og tilbage. Det sagde min første dyrlæge i hvert fald. Tror også det tog 2 timer, idet der var rimelig travlt med hunde og papegøjer i venteværelset da vi var færdige.
    Medicinen han får nu er pillerne: Ronaxan tabl. 20 mg (1½ tabl. dagligt) og væsken: Panacur vet 10%. (1,5 ml dagligt), og intet af det vil han indtage frivilligt så han hadede os virkelig i dag. Synes det sværeste er at sprøjte medicinen i munden på ham for vil nødig have han kløjes i det, hvis han kan? Piller er nemme nok - ned med den og ae ae på strube/hals.

Mht rengøring.. Sidder der smittekilder rundt omkring i rummene og på møblerne? Inde på netdyredoktor står der bare at man skal vaske godt hænder og sådan.

• #41   15. aug 2011 Hmmm - behandling for Giardia er Panacur og/eller Flagyl.

Panacur fåes som tabletter meget nemmere at give.

Fejlede katten andet?

Ronaxan ætser - så du skal sørge for at skylle efter med det samme eller give vådmad og det skal spises

• #42   15. aug 2011 Dyrlægen sagde at der kunne være andet også, som fx. orm (selvom den har fået ormekur før vi hentede ham hjem fra opdrætter) eller anden maveinfektion, så det var derfor vi fik noget, der kunne tage det hele. Tja.. måske havde de ingen i pilleform hjemme, men det går. Min kæreste er ret god til at give ham sprøjten i munden. Så er pillerne, det jeg gør.

Der er også et andet præparat (et lidt længere ord.. husker det til at starte med M), som man giver til mennesker, og som man også kan give til katten i en anden dosering HVIS Panacur ikke virker, læste min søster. Hun undrede sig nemlig, da hun er læge (alm. praktiserende med speciale i urologi dog) og troede at man gav det samme til dyr også i første omgang.

Mht Ronaxan.. Okay det sagde han ikke noget om, men vi må bare ikke give andet mad end det vi nu har fået (Royal Canin Gastro Intestinal) tørfoder, så må da nok skylle efter med lidt vand fra den lille sprøjte efter pillerne så. Tak for rådet..

Kan jeg se i dit indlæg at der kan sidde smittekilder over hele huset, katten har været og i møbler - eller misforstår jeg? For så skal jeg igang med en endevending på lejligheden og informere min mor om det, da vi skal være væk i hele weekenden og have Hector med hjem til mine forældre. Dog kun i et eller to rum, da han ikke må smitte deres gamle gnavne huskat. Men hvis det kan smitte efter katten også er taget afsted via møblerne skal hun da lige vide det.. !

• #45   15. aug 2011 Indholdstoffet i Flagyl er Metronidazol - bruges til giardia behandling

Ronaxan kan give dårlig mave.

Og ja, du skal bundskifte bakke og vaske af HVER dag - og gøre meget rent

• #46   15. aug 2011 Fyn S - ja skiftede til Overgade, men fik Tune, fordi jeg skulle bare have den første tid overhovedet da jeg ringede i morges kl. 8 og fik id 12:30. Men næste gang (uanset om det er sygdom eller ny kats sterilisering etc.) vil jeg spørg efter Ulrich smiley
    Ham Tune er nu meget god også. Meeeget mere tålmodighed end min gamle og god til at forklare. Elskede ham for ikke at være så "nej! eksotiske sygdomme ville jeg ikke umiddelbart tro, idet han er så ung". Og fortalte også at jeg begyndte at tro noget foderallergi, og i stedet for at afvise det på stående fod og more sig over min uvidenhed og bekymring, fortalte han at han rent faktisk tror det er det andet at dømme efter afføringen.
    Derudover er Overgades klinik også meget større og meget søde sygeplejersker! En helt anden oplevelse end før..

• #47   15. aug 2011 Lis - Det vil jeg helt sikkert gøre! Tusind tusind tak for dine inputs..
    Og ja det var det medicin, jeg havde i tankerne.
    Skifte bund i bakken hver dag?? Det bliver da NOGET af en dyr omgang, må jeg sige - det nævnte dyrlægen godt nok intet om, at man skulle være SÅ pinligt ren med bakke.

• #49   15. aug 2011 Han sagde bare at han ikke måtte dele bakke med nogen anden

• #50   15. aug 2011 Fyn S - Jah vi måtte vente nogen minutter både da vi kom med ham og da vi hentede ham igen (ca. 10 minutter pr. gang). Jeg har heller ikke noget imod at sidde og vente på det bliver min tur. Jeg vil bare ikke vente i flere dage før katten kan komme til hvis det er lidt akut som det nu efterhånden blev her.. :o)

• #51   15. aug 2011 Giardia har en cyklus. Der kan sagtens udskilles cyster som samles op - og sp kører det forfra.

Køb det billigste grus

Kommentér på:
Øv øv MEGET sprutteskid

Annonce