{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
656 visninger | Oprettet:

én eller to? {{forumTopicSubject}}

Vi har reserveret en kat, om vi får hende hjem, kommer lidt an på dyrlægens ord om hende mht avl.

Vi har så lige fået tilladelse til at holde 2 katte, så længe de ikke genere de andre beboere.

Hende vi har reserveret erknap 14 uger og så har min ridelærer også én tilbage på ca samme alder.
Der er 2 dage imellem dem.

Vil det være en idé at anskaffe sig to fra start?
Skal de komme ca samtidig?
Går det med to hunkatte?
Hvordan introduceres de bedst for hinanden og for vores 3½ md gamle datter?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  én eller to?
  • #2   14. jun 2011 Vores datter har været med ude ved begge de katte vi har i tankerne.. Også hvor hun har grædt.

Gør det noget at det er to hunmisser?

• #4   14. jun 2011 Der vil sjældent opstå problemer hvis begge katte er neutraliseret. Men der kan opstå problemer med den ene eller begge fertile, da de så hele tiden vil kæmpe om hvem der bestemmer og hvem der må være der.

I forhold til din datter, så er hun så lille at man ikke kan tale om at introducere hende eller kattene for hinanden. Din datter vil automatisk, som hun bliver ældre vide at katten/kattene er en del af familien og derfor osse lære at omgås dem. Hvordan hun omgås dem er så op til jer som forældre.

Kattene vil jo kende lydende fra jeres datter fra start og som tiden går og hun udvikler sig, til at kravle gå osv, så vænner de sig til hende.
    Men til den tid skal i huske på at den eneste måde katte kan forsvare sig overfor små børns hårdhændethed er med klør og tænder. Så i skal lære jeres datter at det er levende dyr og ikke små bamser.

• #5   14. jun 2011 Marianne - Det er jeg klar over.. Hun skal selvfølgelig vide at man er god ved dyrene.

Lotte - Nej kun den ene, den anden er for hun ikke skal være alene.

• #7   14. jun 2011 Har du egentlig overvejet problematikken omkring at opdrætte med en begrænset kattetilladelse? En ting er at du skal have killinger boende i 12-16 uger. Men det er jo altså ikke givet, at du finder gode hjem til dem alle sammen. Hvad så med de ikke solgte?

Bortset fra det er det super fint med 2 katte sammen og også at de begge er hunkatte.

• #8   14. jun 2011
    Ja, jeg studser også over at der overhovedet er tale om avl, når der "kun" er givet tilladelse til to katte. IMO må neutralisering af begge katte være en selvfølge.

• #9   14. jun 2011 Tænk at folk farer i flint over det.. Folk går virkelig i små sko.

Kattene er KILLINGER! Vi har ikke planer om at NOGEN af dem skal parres lige nu?
    Vi søger ny bolig da vi har en datter og ikke et værelse til hende, så til den tid (om et år) håber jeg da vi er flyttet herfra..

OG begge vil ikke blive neutraliseret.

• #10   14. jun 2011 Hvem er det du mener farer i flint ?? Så vidt jeg kan se, er det ren og skær bekymring og gode råd du har fået. Fordi man ikke får ret er det ikke ensbetydende med at andre går i små sko. Det er måske erfarringer der taler, som kan være gode at lytte til. Bruger du det ikke er det jo dit valg. Men at nogen går i små sko har jeg meget svært ved at se.

• #11   14. jun 2011 Lotte - jeg ved du var en del af emnet om den ene kat og der var ikke tale om en hæmoride, men en meget lille del af endetarmen der var synlig efter en gang meget hård mave pga dårligt foder. og dyrlægen mente der var en bagatel der ikke var nødvendig at behandle da det ville gå i sig selv, men opdrætter forlangte det og nu er hun så god som ny og dyrlæge mener ikke det skulle have noget at sige ifm. avl. smiley

• #12   14. jun 2011 Du håber at I er flyttet om 1 år. Og så har du allerede nu at købt den avlskat, som skal have killinger om 1 år? Altså, for det skal den jo sådan ca., hvis den skal være i sin bedste alder og ikke skal ødelægges alt for meget af p-piller eller gentagende løbetider.
    Om jeg forstår at unge mennesker altid skal have så travlt.
    Velovervejet set, så anskaffede du dig 2 kastrater nu, får dig en masse erfaring omkring racekatte, udstillinger, finder en en god mentor, tager på kurser og indhenter den god del viden, og nøjedes med at drømme videre omkring avlskatten indtil du rent faktisk kender din kommende situation.

• #14   14. jun 2011 Lene - Om jeg fatter at mennesker har så travlt med at stikke næsen i andre folks sager..

Jeg HAR HAFT min kastrat! Og jeg kan ikke se nogle steder at man ikke må starte opdræt før man er 40?

Jesus mand, du er 26 og sidder og snakker ned til mig? Vi er ganske snart 20 og 27, som om det skulle have noget at sige. Vi vil tage kursus og se udstillinger optil hun er gammel nok..

Jeg er skam meget ansvarsbevidst og vil sætte mig ind i tingene, har opdrætter + en anden opdrætter til rådgivning. Jeg er jo heller ikke mor for sjov skyld..

• #15   14. jun 2011 Lotte - Ja altså dyrlægen sagde god for det. smiley
    Når der nu er skrevet kontrakt på hende som avlskat er der vel også en form for garanti/reklamationsret ikke?

• #16   14. jun 2011 Hvordan tror I opdrættere kom til?
    De startede et sted og voksede med opgaven..

Kommentér på:
én eller to?

Annonce