3.347 visninger
|
Oprettet:
En eller to katte? {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg har en kat på et halvt år, og jeg har tit ondt af ham når han nogengange går alene hjemme og ikke har noget at lege med, eller nogen at sin ''egen art'' omkring sig.
Hvad er jeres holdning til dette? er det bedst at have én eller to katte? Fordele og ulemper?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Katte er som sådan jo ikke flokdyr, men kan omvendt have meget glæde af en legekammerat..
Min Tøsen var enekat de første 5 år, og jeg har mange gange fortrudt at jeg ikke fik nr 2 kat mens hun var ung, for det havde været klart det bedste..
Så hvis du har overskuddet og økonomien til en kat mere, så vil jeg nok anbefale det, og gerne inden for kort tid, for jo yngre kattene er des nemmere er de at sammenføre..
Nu skriver du fordele og ulemper....
Fordelen er jo at de kan holde hinanden med selskab, ulempen er at det koster ekstra at have en kat mere og ulempen kan være hvis de 2 katte ikke kan sammen, derfor er det meget vigtigt at man gør sit hjemmearbejde grundigt, så man finder en kat der passer til den kat man har i forvejen..
sep 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 2
Det eneste jeg er bange for, det er at hvis jeg får en til, om de bare vil være ligelgad med os mennesker, og bare hygge sig med hinanden. Ikke vil kæles og bare lever deres eget liv?
Ja, du kan nok høre at det er første gang jeg har en kat, så har ikke så meget viden på det område
Men gør det noget med pladsen? Vi har en stor to værelses med stor altan
jan 2012
Plads har kun mindre betydning, det handler om hvordan du udnytter pladsen, hvis du sørger for at lave hylder på væggen og have kradse miljøer så katten kan komme op i højden og på den måde udnytte de kwm du har så får katten udfyldt de behov den har på den konto, men det gælder faktisk både for en kat og for flere katte
Og med en altan så er det jo et plus hvis den bliver kattesikret med net så kattene får lidt udeliv derude, det er en gave for både kat og mennesker
sep 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 2
Altanen er kattesikret, der mangler bare et stort kattetræ og hylder, så bliver det så fint.
Ved du så om to hanner har det bedst sammen, eller en han eller hun ?
jan 2012
Men om det er en han eller en hun er knap så væsentlig, men nogle mener at det er bedst at få 2 af samme køn, jeg har erfaringer med både det ene og det andet og jeg ser ikke den store forskel, vigtigst er at de passer sammen
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 72 Svar: 322
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 947
Jeg valgte så at få en yngre hankat og selv om det er gået godt, kan jeg godt se at jeg måske skulle have valgt en hunkat i stedet, da de bla. leger på helt forskellig vis, da Mille hellere vil lege tagfat og Speedy hellere vil lege med brydekampe.
Selvom der er forskel på katte, så drejer det sig om hvordan nr. 2 kat er, men skulle jeg vælge i dag, have jeg fået en hankat mere eller have fået en hunkat dengang .
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Lubas ,
Tror det er din kommunikationsevne der fejler , samt din manglende forståelse af visse personers indlæg der er skyld i din aggressive adfærd på tastaturet.
Og det kan du ikke klandre andre for vel ??
sep 2010
sep 2010
sep 2010
sep 2010
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
jul 2013
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 5 Emner: 24 Svar: 215
jan 2012
Ahhh come on, den holder ikke i byretten, man kan ikke udtale sig om andres katte og deres behov når man ikke kender dem..
Min Tøsen fungerede fint som enekat i de 5 år hun var det, faktisk vil jeg mene hun havde det bedre som enekat end nu hvor hun har selskab af en kat..
jun 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 103
Det sjove er faktisk at se katte på større gårde. Der kan man sommetider se bedstemødre der lader både sine egne killinger die, men også sine ældre døtres killinger. Så helt at sige at katte ikke har flok indstinkt, er ikke helt korrekt - men når det så er sagt - så trives nogle katte også som alenekatte.
Så forventer man at katte er flokdyr ligesom hunde, så tager man grundig fejl, for sådan fungere katte bare ikke. Men gårkatte af hunkøn vælger i højere grad at leve som flokdyr, end hankatte gør. Måske er katte egentligt mere som vi mennesker, end hunde er!
En eller to katte?