{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.488 visninger | Oprettet:

Miaver hele tiden {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Jeg har en kastereret hankat som er 5½ år gammel. Han miaver hele tiden, selvom han lige har fået mad. Det er til at blive vanvittig af.. Og han er helt vildt sulten, så han er sågar begyndt at stjæle af hans godbidder!

Nogen som ved hvad det er?

Knus..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Miaver hele tiden
  • #1   6. nov 2010 Det har han ikke fordi, at han ikke kan styre sig. Han spiser alt sammen på en gang, og så bliver han stor og tyk.. Det mad han får nu har dyrlægen anvist ham.

• #3   6. nov 2010 Susanne- Nogen dyr kan bare ikke styre det smiley

Malene H- Giver du ham det over flere gange om dagen? For hvis han får det hele på engang så ville det måske være en ide at give ham morgen middag og aften i små potioner. smiley

• #4   6. nov 2010 Lotte- man kan da ikke bare lade katte blive ekstremt overvægtig?

• #5   6. nov 2010 jeg har lagt mærke, at når man lader fodet stå hele døgnet , så efter et stykke tid så over spiser de ikke mere , fordi ved at de kan spise når de har løst . Vi spiser jo også selv mere , og overspiser når man er rigtig sulten.
    Det har jeg også lagt mærke til ved min lidt runde catharina . hun over spise mere da vi foderede hende 2-3 gange om dagen . Og hun slugte det og hun belv ikke tyndere.

• #6   6. nov 2010 Det er rigtigt at når en kat ikke er vant til at have mad stående hele døgnet, så over-æder den i en periode. Men det udjævner sig og hvis man så er mange for at katten bliver overvægtig kan man jo give light produkt til ældre katte.

• #7   6. nov 2010 Sådan var mine også, men efter et stykke tid regulere det sig selv, ingen af mine 3 katte er overvægtige

Så tørfoder døgnet rundt fremme

• #9   6. nov 2010 jeg er helt enig Lotte

• #10   6. nov 2010 Okay.. Til alle dem som mener han skal have mere mad:

Tykke katte er dyrplageri! Den mængde mad som min kat får har dyrlægen anvist ham, så det kan man vel ikke kalde dyrplageri?

Synes det er irriterende at der er folk som siger at han gerne må være tyk. Jeg vil gerne have min kat skal være sund og rask, have gode knogler og leve længe. Jeg ELSKER min kat af hele mit hjerte.

Han får sit mad fordelt to gange om dagen. En gang om morgenen og en gang om aftenen.

Han kan ikke styre sig selv hvis han bare får lov til at æde løs. Han er en kastereret hankat og har nemt ved at tage på og få hængevom.

Jeg vil ham kun det bedste.. Så vil kun have seriøse henvendelser, og ikke noget med at jeg mishandler ham!!

• #11   6. nov 2010 Hmmm... kender stadig til både katte og hunde der IKKE kan styre det, selvom der står mad fremme døgnet rundt!

Malene H- Tænkte lidt på om du ikke kan høre din dyrlæge til om han ikke må få noget kogt kylling ved siden af?
    Der kan ikke være meget fedt i! Måske skære det i stykker og have det som en lille godbid i køleskabet. smiley

• #12   6. nov 2010 To gange dagligt er altså for få gange at fordele maden over. Og det er seriøst.

• #15   6. nov 2010 Jeg havde samme problem med min hankat, spiste hele tiden, og kunne ikke styre det, og nu står tørkosten fremme hele tiden, og han er begyndt og kunne styre det selv..

• #16   6. nov 2010 Nej dyrlægen ved ikke altid bedst , for 5 år siden begyndte vi på tørfoder der skulle skåne Noël´s nyre og han skulle have en bestemt mægende om dagen vi kørte 4-5 måneder på det og jeg var flere gange ved dyrlægen .da jeg synes han tabte sig.Nej der var ikke noget han tabte sig nok fordi han havde problemer med nyrene
    En dag blev han meget dårligt , og vi tog midt om natten afsted til vagt dyrlægen . Han fortalt at vi var godt på vej til at sulte ham ihjel. hvis han ikke fik noget andet foder. det foder han fik måtte han ikke får så længe.
    Så vi skiftet foder og begyndte at rå foder og fri adgang til foder hele døgnet . Ja nu bliver han 6 år til dec. Han blev som killing spået , at han højst ville blive et år . Så nej jeg stoler ikke blindt på dyrlægen mere når det handler om foder .
    Og han har som catharina lært selv at regulær maden , fordi han ikke behøver at være bange for , at han ikke for noget. Og han er ikke tyk mere og heller ikke fortynd .
    Det er også helt seriøse skrevet.
    Og det mener jeg alle indlæg i den tråd er skrevet .
    Så jeg beder om en bedre tone fra tråd starter god weekend

• #18   8. nov 2010 Silver får også vådfoder 3-4 gange om ugen. Han har aldrig spist så meget som han gør nu.. Han har jo fået den mængde mad i et godt stykke tid nu..
    Han har altid mulighed for vand.

Det er derfor jeg ikke forstår han er begyndt at miave, når han tidligere ikke miavede.

Og min kat får ikke for lidt at spise. Hvis han får mere begynder han at tage på, og det vil jeg ikke have.

• #20   10. nov 2010 Jeg vil anbefale at du lader det stå hele dagen fremme men at du evt. køber sanabelle grande.. Der er pillererne store og han skal bruge længere tid på at tygge dem og dermed bliver han mæt hurtigere...

• #22   10. nov 2010 Det giver slet ikke mening, at der bliver taget sådan på vej over hjælpsomhed og gode råd :S. Jeg kan ikke komme på anden forklaring (både på dét, og på at katten mjaver), end at her er tale om at "man" overfører anorektiske tilbøjeligheder på katten.

Denne tråd er et eksempel på perler for svin. Så det nytter næppe at gentage, at det er for lidt, kun at fodre 2 x dgl.

Kommentér på:
Miaver hele tiden

Annonce