{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.136 visninger | Oprettet:

Rikke K
Rikke K
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 76

Min kat skærer ned på foderet... {{forumTopicSubject}}

For 14 dage siden mistede vi vores ene kat og anskaffede os hurtigt en ny kat som selska til den anden vi har. Den vi havde i forvejen er en ældre hunkat på ca- 10-12 år. Den har altid været glubsk og skyndt sig at æde alt det foder den kunne, også den gamle kats foder, hvis den kunne komme afsted med det.

Nu efter at situationen er ændret herhjemme - dvs. vi har mistet en kat og taget en ny ind - så er den gamle kat begyndt at skære kraftigt ned på sit foderindtag. I princippet gør det ikke så meget lige p.t. da den er lidt overvægtig. Men alligevel bekymrer det mig rigtig meget, da det er den stik modsatte opførsel af hvordan hun ellers altid har været mht. mad.

Det kan vel godt være noget følelsesmæssigt, jeg ved ikke om katte på den måde "sørger" over tabet af en ven, det kunne man vel godt forestille sig. Umiddelbart ser det ud til at gå fint med den nye kat, der er ikke de store uoverensstemmelser.

Min kæreste siger, at vi skal gå til dyrlægen med den gamle kat og få taget en blodprøve straks for at se om den fejler noget. Men jeg ved ikke om man skal give det lidt mere tid!?

Rikke

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat skærer ned på foderet...
  • Rikke K
    Rikke K Tilmeldt:
    sep 2008

#1   14. mar 2011 De får også "fred" for hinanden flere gange om dagen, hvor de ikke er sammen i noget tid. Jeg sørger også for at give den gamle meget opmærksomhed og den får lov til at sove hos mig i sengen hver nat. Det sætter den i hvert fald stor pris på. Den vil helst ligge i arm med mig og sove...

• #3   14. mar 2011 Det kan sagtens være savn og osse en reaktion på en ny kat. Men da din kat er 10-12 år, vil jeg anbefale dig at få den tjekket hos dyrlægen. I den alder kan der nemt opstå forskellige sygdomme, der skal behandles forholdsvist hurtigt. Det kan jo være et tilfælde at det falder sammen med den andens kats bortgang. Så var jeg dig ville jeg ikke vente.

• Rikke K
    Rikke K Tilmeldt:
    sep 2008

#4   14. mar 2011 Tak for jeres svar!!

I dag har katten spist næsten helt normalt og haft god appetit så jeg tror ikke det er så alvorligt igen. Katten skal have taget en blodprøve men ville gerne lige vente nogle uger, for den skal nemlig også vaccineres og det er for tidligt når vi lige har fået den anden kat ind (siger min dyrlæge).

Vh. Rikke

Kommentér på:
Min kat skærer ned på foderet...

Annonce