{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.629 visninger | Oprettet:

Øv, tror min kat er syg... {{forumTopicSubject}}

Min ene maine coon pige har altid været meget speciel i sit sind, og har altid været meget enspænder agtig, hun har altid været til den tynde side, men har trives med det...

Nu har hun pludselig forandret sig. hun er blevet toalt zombie agtig, hun sover næsten hele tiden, og virker sådan totalt ugidelig... det eneste tidspunkt hun liver op på er når det handler om lidt lækkert mad...

Jeg synes også hun har tabt sig, og jeg er virkelig bekymret for hende...

Førhen kom hun altid ud til døren når jeg kom hjem og stod og gned sig op af ting, og pev til jeg kom ind, det er hun fuldstændig stoppet med.
Jeg troede egentlig det var noget med hendes tænder/tandkød fordi hun skærer ekstremt meget tænder, og hun lugter ud af munden, men jeg er sgu i tvivl om det "bare" er det...

Hun skal til dyrlægen på mandag... Er der nogen der har oplevet noget lignende??

Og kan det evt "bare" være fordi hun har ondt i tænder/tandkød?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv, tror min kat er syg...
  • #2   3. mar 2011 ja, det er også det jeg tænker... jeg vil i hvert fald gerne at dyrlægen tager blodprøver på hende...

Væske tror jeg hun får nok af, da jeg synes hun drikker ofte... jeg synes egentlig også hun spiser jævnligt, men jeg må indrømme jeg ikke ved om hun spiser 5 stykker eller 30 af gangen...

puh, synes bare der er længe til mandag smiley Altså godt nok virker hun ikke som sådan dårlig, men bare det at se hende så træt, synes jeg er hårdt...

• #3   3. mar 2011 Pia F **Jeg troede egentlig det var noget med hendes tænder/tandkød fordi hun skærer ekstremt meget tænder, og hun lugter ud af munden, men jeg er sgu i tvivl om det "bare" er det...**

Selv om det skulle være "bare det", kan det medføre livstruende betændelsestilstande i de indre organer. Det er for længe at vente med dyrlæge til mandag, når katten er så skidt smiley

• #4   3. mar 2011 Læs evt. her: (link fjernet)

• #5   4. mar 2011 Katten har højst sandsynligt dårlige tænder og tandkød og dermed også kronisk tandpine, og det er også derfor hun taber sig. Det gør nemlig ondt at spise.
    Alene derfor bør du komme til dyrlæge med hende.

For øvrigt kan tandkødsbetændelse spredes til de indre organer og hjerteklapperne.

Hvis du først kan komme til dyrlægen på mandag, må du i hvert fald give hende noget vådmad, hun kan lide, og meget af det. Det smerter for meget at spise tørkost.

• Rikke K
    Rikke K Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 76
    #6   4. mar 2011 Hvordan går det med den?

Jeg vil ikke gøre dig mere nervøs end du nok allerede er. Men jeg mistede min kun 6 årige kat i søndags, da den havde tabt sig over længere tid, havde haft gentagne tilfælde af tandkødsbetændelse og totalt nægtede at spise til sidst. Den var også ret zombie agtig, men det er jo klart når de har ondt/har det skidt. Min kat viste sig at have rigtig dårlige nyrer og lever og hendes tarmsystem virkede heller ikke som det skulle. Så hun fik fred. Nej hvor var det hårdt. De dyrlæger jeg har brugt til hende har IKKE vidst nok om katte, så havde de taget en blodprøve på hende! Det var først da jeg søndag eftermiddag måtte til vagtdyrlæge i en nærliggende by, at jeg fik den rette diagnose på min kat. Her vidste man nemlig noget om katte!

Mvh. Rikke

• #7   4. mar 2011 Hej alle og tak for jeres svar!!

Sally er desværre blevet aflivet idag... Det var nyreproblemer, som hun nok var født med smiley

Så jeg er meget trist og laver ikke andet end at tude...

men tak for jeres svar...

• Rikke K
    Rikke K Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 76
    #8   4. mar 2011 Åhhh... smiley Føler sådan med dig. Er også stadig i dyb sorg over tabet af min kat.

• #9   4. mar 2011 Åh, hvor trist smiley Det gør mig ondt, at det skulle ende sådan. Men godt I kom afsted i dag, så hun kunne få fred.

• #10   5. mar 2011 Det gør mig ondt for dig Pia - Ved alt for godt, hvordan du har det nu, men lad det være en lille trøst, at du kom af sted med hende allerede i dag.

Kommentér på:
Øv, tror min kat er syg...

Annonce