William har anfald igen :( {{forumTopicSubject}}
Jeg er grædefærdig.
Står op kl 6 til morgen som sædvanlig - og kattene får mad, vand og følger med mig rundt - som sædvanlig.
Pludselig, ud af det blå, går William i kramper igen, præcis som for en uge siden!
Hans øjne flakker rundt og kører rundt i hele hovedet, han kan ikke balancere og stå ordentligt på benene, og drejer rundt om sig selv for at afhjælpe dette.
Jeg har "heldigvis" min mor på overnattende besøg - og hun skynder sig hen og tager ham op mens jeg finder transportkasse og ringer til vagtdyrlægen.
mens han sidder ved hende, kan han ikke kontrollere afføringen, så det vælter ud af ham (ikke med dårlig mave, bare alm. men han kan ikke holde på det).
Han er hos min dyrlæge nu, igen i væskedrop, binyrebarkhormon og hele balladen.
Dyrlægen tager nu blodprøver og det hele - men han har ingen feber, altså ikke umiddelbart infektion eller noget.
Hun mener det er noget medfødt.
Han har kun været hos mig i 3 uger, og hans bror Viggo har det strålende.
Jeg er bare simpelthen SÅ ulykkelig.
På trods af den korte tid er jeg nærmest i symbiose med de to møgforkælede katte
Det gør ondt økonomisk når man er studerende - og vælger man at have dyr har man selvfølgelig en konto til de her uforudsete ting - men man regner jo ikke med at skulle lægge SÅ mange penge, især ikke så hurtigt.
Men MEST af alt, gør det urimelig ondt i mit hjerte.
Så ondt ;-(
Hvis nogen har oplevet noget, kan komme med tanker om det, vil jeg blive glad.
feb 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 20 Svar: 63
Tak
feb 2011
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.524
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
Hvorfor jeg kommer på det er at dengang jeg havde en ung schæfer hund, gik hun også pludselig i krampe, det skete 2-3 gange "Var hos dyrlæge med hende" Men hun fik heldigvis ikke flere anfald siden og hun levede til hun blev gammel og ikke kunne hørte ikke så godt længere..
Har dyrlægen snakket om, om det kan være et elepsi anfald. ?
feb 2011
Jeg har brugt Kbh's dyrehospital (men er utilfreds med deres service, det hele virker meget "cool cash, hot flash" agtigt og upersonligt - jeg har nok bare været uheldig)
Så har jeg vaccineret Viggo på Landbohøjskolen - heller ingen succes (jeg tænkte ellers, at derude hvor de lærer alting, må de da have tjek på sagerne, men bryder mig ikke om alle de studerende der "lige skal prøve dit og dat" f.eks. pinte de ham længe med et termometer, fordi de ikke lige var så gode til det - og kunne ikke finde ud af at stikke kanylen i til vaccine!)
Nu bruger jeg en lille hyggelig og meget personlig klinik, som jeg har fået anbefalet, og de virker squ til at have tjek på sagerne - og er gode ved dyrene.
Både Kbh's dyrehospital og den nye klinik jeg bruger (der hvor han er nu) mener at det nok er noget medfødt - så som forhøjet tryk i hjernen fx.
jul 2010
Følger: 67 Følgere: 64 Katte: 7 Emner: 31 Svar: 1.206
og stakkels dig
Håber det var sidste gang han skal ha sådan et anfald, og at alt vil gå bedre når han kommer hjem til dig igen
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Annoncer: 1 Emner: 68 Svar: 9.959
Jeg ville ikke skrive det sidst, for jeg har IKKE forstand på det, men kan altså heller ikke lade være med at tænke epilepsi. Grunden til at jeg tænker det, ud over symptomerne, er, at jeg har et svagt punkt for devon, og derfor kan huske, at jeg engang læste, at epilepsi var et problem ved denne race. Men hvor meget der er om det, ved jeg ej, en googling gav ikke noget.
Håber sådan, at dyrlægen finder et klart svar, for det er da ikke til at holde ud at gå ikke og vide, hvornår det næste anfald kommer
Åh og øv, hvor er det altså synd for jer
feb 2011
Ja, det er jo det der er frygteligt i det - tænkt hvis han får et når jeg ikke er hjemme. Jeg tør ikke tænke på hvad der så sker.
For han er virkelig skidt.
Jeg venter og venter......skal nok opdatere når jeg ved noget
feb 2011
Alle planter og alt i lejligheden er tjekket for den mulighed (det tænkte vi nemlig på første gang det skete)
Og eftersom det er tilbagevendende, og brormand heller intet fejler noget, taler det jo desværre for noget langt mere alvorligt
feb 2011
Dyrlægen har ringet.
De mener der er stor chance for at det er FIP
Eller også en medfødt lidelse.
Hans blodprøver viser intet unormalt -altså ingen infektioner.
Nu snakker de om røntgen af kranie og mange flere blodprøver.
Det her er bare alt for hårdt.
Jeg kommer nok ikke på foreløbig, da jeg skal synke alt dette,
men når der på nogen måde kommer en eller anden løsning kan jeg jo skrive det, hvis jeg kan.
Tak for jeres tanker.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.021
Desværre lyder formodningen om det kunne være FIP som et rimelig godt bud.
Masser af trøstekram ...
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.021
Nej FIP er IKKE smitsomt. Men det er coronvirus som i meget sjældne tilfælde - under 1% - kan mutere til FIP.
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 864
Jeg overværede et anfald hos mine forældres killing for nogle måneder siden, det var ret ubehageligt. Bagefter var han helt normal - omend træt og sov en del timer. Han 'lækkede' ikke, men det er helt normalt at de gør, hvis du læser om epilepsi hos katte på nettet. Det kommer vel an på, hvor nyligt de har været på bakken.
sep 2008
feb 2011
Det var ikke "anfald" som sådan - for det varede alt alt for længe, og han blev værre og værre for hver time.
Desværre.
Tak alle sammen for jeres tanker.
sep 2008
Men han har vel ellers haft det fint imellem de 2 anfald? Hvor længe varer de?
Noget nyt ellers?
William har anfald igen :(