meget tynd kat.. {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Jeg har en lille kat på 4 år og 2,2 kg.
Hun har altid været lille, det var hendes mor også (har fundet hende i vores sommerhus, efterladt) men her på det seneste har hun opført sig underlig når det gælder hendes mad - Hun giver udtryk for,at hun ikke kan lide når der er fisk i maden (køber 12 breve á 100g kitekat eller whiskas),hun rør det i hvertfald ikke før jeg skifter det ud med f.eks. kylling. Hun har også kastet op (det har hun selvf. gjort før) men denne her gang er det galde eller noget lign. (det er helt gennemsigtigt med 'skum'?) Hun har også tabt sig, før har hun været oppe og veje 2,8 kg hvilket jeg stadig synes er meget lidt, men nu er hun altså nede på 2,2 kg.
Jeg synes ikke hun er anderledes, hun opføre sig som hun plejer, men jeg har lagt mærke til at hun slikker meget sig selv, MENS hun spiser..
Jeg har været nede og købe noget specielt mad, noget recovery fra a/d eller sådan noget, der spiser hun med glæde - OGSÅ selvom det har stået natten over - men hun spiser meget små portioner ad gangen.
Hun er en meget fin og forsigtig kat, hun kan godt lide at blive kælet med, men hun vil selv komme op til en, altså man kan ikke bare tage hende og sidde og kæle, så vil hun højst sandsynligt smutte igen.
Jeg håber nogen af jer der virkelig har forstand på katte, gider svare, jeg ved nemlig ikke så meget.
Mie
jun 2008
Følger: 25 Følgere: 14 Katte: 10 Emner: 122 Svar: 479
Jeg vil foreslå at du begynder at fodre med noget foder med meget fedt i som killingefoder også supllere med råt eller kogt kød, måske hælde noget svinefedt ud over hendes mad, det brugte vi da vi skulle få en af vores hunde til at tag på, så går udfra det også virker på katte.
jun 2008
Følger: 25 Følgere: 14 Katte: 10 Emner: 122 Svar: 479
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.211
Men det lyder til at en dyrlæge må klare resten af arbejdet , der kan være noget med nogle indre organer
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
At spise mange små portioner er helt normalt for katte. Hvis det er vådfoder, så hæld mindre portioner op ad gangen, så det ikke står fremme så mange timer.
Mange katte gider kun kæle, når de selv bestemmer, så også der er hun helt normal
Men som nævnt, synes jeg hun bør tjekkes af dyrlæge. Selv om hun er lille, er 2,2 kilo en unormal lav vægt for en voksen kat.
Er hun forresten neutraliseret?
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.764
Hun var så meget syg, men kvalme behøver heldigvis ikke være tegn på alvorlig sygdom. Synes dog du skal få hende tjekket. At tabe et halvt kilo når man er så lille er rigtig meget.
bliv nu ikke bange, men jeg synes du skal få hende tilset hos dr.dyr så du kan udelukke at der skulle være noget galt.
meget tynd kat..