{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
880 visninger | Oprettet:

Katte-annoncer.. {{forumTopicSubject}}

Ja, selvom jeg er den lykkelige ejer af 2 dejlige misser, kan jeg ikke lade være med at kigge på annoncer på andre katte. Jeg synes virkelig der er mange skønne katte og havde jeg muligeheden tog jeg gerne flere ind! Synes virkelig der er mange annoncer hvor de efter kort tid ikke kan beholde deres kære...
Jeg tænker nu på, hvorfor man ikke bliver afklaret med det at have et husdyr og de forpligtelser, der nu er ved dettte?
Er der andre der har haft samme tanker??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte-annoncer..
  • #1   23. dec 2010 Ja - Millioner af gange endda smiley
    Det er også derfor at jeg da jeg skulle have min første kat tog på internat, fordi kan ikke se meningen med at fremavle en race kat, når der er så mange fantastiske og desværre uønskede katte i verden, så alle mine katte er enten strejfere jeg har taget til mig eller internat katte..

• #4   24. dec 2010 Jeg har selv 2 katte uden stamtavle, men for mig, er det vigtigste at katten "siger" mig noget..
    Men jeg er er virkelig ked af alle de dejlige katte, der havner i disse situationer..
    Hvis vi ikke boede til leje, ville jeg gerne have flere, da jeg er blevet "bidt" af at være katte-ejer..

• #5   24. dec 2010 Ann Sophie: Kan sagtens følge dig!

• #6   24. dec 2010 R.B : Ja okay, sådan kan man også se på det.. Men jeg tænker så bare ikke så meget på menneskene der "lader kattene avle løs" men mere på kattene der kommer ud af det, de kan jo ikke rigtig gøre for det. Men ja, kan sagtens følge dig i at folk bør, hvis de skal have kat og den skal være ude, neutralisere deres katte, så der ikke kommer flere små hjemløse killinger rundt omkring.. Det giver jeg dig ret i er meget uansvarligt.. Jeg tog min ene kat til mig for et halvt år siden ca. hun var en strejfer kat og gravid.. Vi tog hende så til dyrlægen så hun kunne få en abort, men hun var for langt henne og hun blev derfor nødt til at få dem, men vi har da taget os ordentligt af dem, det er ens ansvar når det er ens kat smiley

• #10   24. dec 2010 Hvis alle dem som havde huskatte, gjorde som os med race katte, lukkede " neutralicerede " killinger der ikke skulle indgå i avl,, Blev der ikke alle de uønskede katte som havner på internat..

Glædelig Jul alle

Lene og Høgerstedets skovkatte

• #11   24. dec 2010 Jeg er helt enige med jer i at det er dybt uansvarligt at man ikke hvis man har ude katte neutralisere dem så man er sikret at de ikke går og får killinger rundt omkring, men jeg har på ingen måde forståelse for folk der opdrætter racekatte, de er måske "bedre" fordi der er blevet taget ordentlig hånd af dem helt fra starten, men bertyder det så bare at man skal være ligeglad med alle de katte hvis skæbne ikke lige landede i hånderne på en racekat opdrætter i Hvidovre der selvfølgelig vil gøre alt for sine katte, men ikke rigtig tænker på at der er andre der allerede ER kommet til verden der har brug for den omsorg..
    Jeg har 3 af mine katte fra internat og ja, den ene er lidt speciel, men hun har klart forbedret sig af at nogle har taget sig af hende.. Så bare fordi en kat har bagage skal man ikke sige at den ikke kan ændre sig, for den kan den godt!

Desuden er der det problem med racekatte at når man avler først avler racerne frem, og gør det liiiidt for mange gange så er de tit svagere end alm. huskatte.. Fordi de har tendens til at få en masse sygdomme og skavanker, et eksempel på det er at man har avlet på en masse katte for at få det der ansigt der er helt indskrumpet også får de problemer med luftveje og øjne osv.
    Det er udelukkende for menneskers skyld at man har fremavlet det, og det har ALDRIG været meningen i naturen..
    Så hvorfor ikke liiiige tage en slapper med at det indavl også hjælpe de katte der ikke har noget hjem og som du siger lever i et bur eller i en papkasse hvor de får lov til at dø af sult..
    Det er jo bare min mening, det er fint at i har andre meninger og at i sætter pris på raceopdræt.. Det er nok bare det med om man får en kat udelukkende for ens egen skyld eller også af den grund at man vil hjælpe katten (også selvfølgelig også fordi man vil det)..

• #13   24. dec 2010 Jeg TROR at de fleste af kattene til salg er problemkatte man ikke længere vil have, MAN vidste ikke lige at man ville få en tissetrold da man købtre katten, og så skal de bare sælges videre hurtigst mulig, så en anden kan arve problemet og "Dyrlægeregningerne", som man selvfølgelig ikke fortæller den nye ejer om inden købet.

• #14   24. dec 2010 Hanne s

Det har jeg desværre også hørt af nogle af de mennesker som har købt, killing af os..
    Desværre er folk ikke altid ærlige når de aflever en killing/ kat på internat, eller når de sælger/forærer dem videre smiley
    Det bliver en ond ring for katten, hvis den ikke er heldig at havne hos en som kan løse problemet. Må jeg sige den nok var mest tjent med at komme over regnbuebroen smiley

Lene og Høgerstedets skovkatte

• #15   24. dec 2010 Ja det er frygteligt at vide at mange katte ender op med at blive aflivet eller lukket ud i det fri til en kummerlig tilværelse. (det skønnes at ca 700.000 katte lever uden hjem)
    Vi lever desværre i et "brug og smid væk samfund" hvor dyrene osse bare bliver kasseret som et par gamle sokker.
    Gang på gang krummer jeg tæer når jeg herinde læser at man ikke vil neutraliserer sin kat, fordi man da lige skal have et lille hyggekuld. Fortæller man så om overproduktionen, er man både det ene og andet, fordi man tilfældivis er opdrætter og dermed snob osv. Jeg og min familie er plejefamilie hos Kattens Værn, og i øjeblikket har 3 plejekillinger til at holde jul. For i min verden bør et hvert liv have en chance for en god tilværelse. Ja jeg har valgt at være opdrætter af en meget gammel race, som har været på kanten til udrydelse, men jeg får ikke flere kuld en jeg kan afsætte eller selv beholde, hvis der ingen købere er. Det sidste glemmer en del. Og til Ann Sophie M kan jeg oplyse at blandt den race jeg har er helt fri for arvelige sygdomme/defekter. Den er en naturkat som indtil nu har været værnet meget om. Heldigvis findes der sunde og raske racer endnu. Men jeg vil til dels give dig ret i at mennesker har det med at lege gud og at standarden på flere racer har ændre sig voldsomt. Fordi man har avlet på ekstremerne.
    Og som trådstarter kan jeg osse krumme tæer over alle de annoncer der oprettes over katte ejeren har haft i kortere tid. Det bevidner kun at man i bund og grund slet ikke har anet hvad man er gået ind til, ved at anskaffe en kat. En kat er jo ikke som en sofa men kan returnerer fordi den ikke lige passer ind til resten af huset. Et såkaldt impulsindkøb.
    Det falder mange for brystet at seriøse opdrættere ikke sælger fertile katte til alle. For mit vedkommende, blandt andet for at jeg ikke vil have andel i den overproduktion der finder sted. Noget andet er at ikke alle katte egner sig til vidreavl.
    Når jeg sæler en killing, så er der nogen der bliver sure over de spørgsmål jeg stiller. Men det rager mig en papskid. Jeg beholder hellere selv en killing end sælge dem til nogen jeg ikke er sikker på. Og sådan er der heldigvis osse andre der har det.
    Når man vælger at lave et kuld killinger skal man vide at det er et enormt ansvar man påtager sig. Ud over det koster det en del penge og er der noget der går galt koster det let en formue.
    Og til sidst vil jeg ønske at alle der fik killinger oplyste deres købere om hvad det vil sige at have en kat. Basale behov og adfærd. Det er der i hvert fald mange der ikke ved ret meget om, det kan man osse se næsten dagligt her på KG, og katten/killingen bliver taberen.

Glædelig jul til jer alle

• #16   24. dec 2010 Vibeke F **Ja, selvom jeg er den lykkelige ejer af 2 dejlige misser, kan jeg ikke lade være med at kigge på annoncer på andre katte. Jeg synes virkelig der er mange skønne katte og havde jeg muligeheden tog jeg gerne flere ind! Synes virkelig der er mange annoncer hvor de efter kort tid ikke kan beholde deres kære...
    Jeg tænker nu på, hvorfor man ikke bliver afklaret med det at have et husdyr og de forpligtelser, der nu er ved dettte?
    Er der andre der har haft samme tanker??**

Ja! Jeg har været på KG gennem flere år, og det undrer mig stadig, hvor mange katte der annonceres til salg pga. div. ulykkelige ”tårevædede og hjerteblødende” omstændigheder.
    Mange katte har jeg ”fulgt” fra de blev anskaffet som killinger, og det er sket flere gange, at jeg ikke har kunnet lade være med at tænke: ”Den kat bliver næppe gammel i det hjem” … og (desværre) ganske rigtigt ½-1-2 år senere, så er katten til salg, solgt, bortgivet eller død.

En af årsagerne til, at der til stadighed bliver avlet for mange killinger er nok, at folk er for naive og godtroende. De avler killinger i den tro, at de altid kan finde gode hjem til dem. Men hvor gode var de hjem så, da det kom til stykket?!… De unge og voksne katte, der er i salgsannoncerne jo kommer et sted fra….

Der er for mange, der ikke tænker langt nok frem i tiden, når de anskaffer sig kat. Når jeg ser en annonce med en knap 5 måneder gammel kat der søger nyt hjem pga flytning, så bliver jeg sådan lidt "#&"&#%& smiley

(Og ja, der KAN ske ulykkelige og uforudsete ting for enhver, der gør at man ikke kan have sine katte længere. Men det er dæleme godt nok uforståeligt mange, det sker for!).

Ann Sophie M **kan ikke se meningen med at fremavle en race kat, når der er så mange fantastiske og desværre uønskede katte i verden, så alle mine katte er enten strejfere jeg har taget til mig eller internat katte..**

Samme her.

• #17   25. dec 2010 *Der er for mange, der ikke tænker langt nok frem i tiden, når de anskaffer sig kat. Når jeg ser en annonce med en knap 5 måneder gammel kat der søger nyt hjem pga flytning, så bliver jeg sådan lidt "#&"&#%& smiley

(Og ja, der KAN ske ulykkelige og uforudsete ting for enhver, der gør at man ikke kan have sine katte længere. Men det er dæleme godt nok uforståeligt mange, det sker for!). *

100 % enig. jeg har også tit undret mig over alle de mennesker som kommer ud for uforudsete ting, der gør at de ikke længere kan have deres kat. Bliver jeg sat på gaden en dag (hvilket jeg da ikke regner med) så tager jeg mine katte med! De er mine "børn" og er en del af familien.

I øvrigt, syntes jeg at opdrættere der opdrætter racekatte har en lige så stor skyld i alle de mange killinger, der ikke kan få et hjem. Der er dælme også mange racekatte og blandingskatte på internaterne, og de kommer jo nok fra nogle af dem som har købt en kat af en opdrætter, som så pludselig finder ud af at det koster penge og tid at have en kat, og derefter afleverer deres kat på et internat. Så tror at alle der får killinger, hvad enten de er opdrættere eller ej, bærer den del af skylden for de mange hjemløse katte.

R.B> Du skriver at du ikke vil have en internatkat, fordi at du ikke vil "rede" de mennesker der har afleveret katten... Tror nu ikke at det er de tidligere ejere det rammer, men kattene:-( Så jeg kan ikke følge dit synspunkt.

• #19   25. dec 2010 Vi har en internatkat og en racekat. Har aldrig haft racekat før, men jeg har det ikke dårligt med det.
    Killingen var blevet født, om jeg havde taget den beslutning eller ej og jeg er da glad for, at vi kan give hende et god hjem...og vi valgte racen ud fra temperament, da jeg tænkte på vores huskats temperament. (Ved godt at man aldrig kan sige med sikkerhed, hvordan katten vil være). Hun har før været sammen med en anden kat, og det gik helt galt og det ville jeg gerne prøve at undgå. Og gudskelov er det lykkedes. Ja, hun er da lidt muggen på killingen, men de er begge rolige katte. (Altså, så rolig som en lille hyper killing kan være *lol*)

Så jeg synes ikke at nogle er dårligere mennesker fordi de vælger racekatte. Når det kommer til stykket er det mennesker (altså, de fleste), der elsker katte og gerne vil give dem et godt hjem. Jeg havde også maaange katte, hvis jeg kunne redde alle dem og synes da absolut det er forfærdeligt, at så mange katte er uden hjem. Da vi købte vores på internatet havde jeg lyst til at tage dem alle med hjem, men det kender mange nok til, den følelse.

• #20   26. dec 2010 Tinka: Det var lige mine tanker mht, at mange efter et par mdr, opretter en salgsannonce med deres kat, hvori der står, vi kan desværre ikke beholde vores kat pga tidsmangel el. flytning osv... Jeg er godt klar over man ikke er herre over opstået allergi eller sygdom...
    Jeg ved hvad jeg har anskaffet mig og derfor er det også min opgave at finde et sted, hvor man må have dyr. (jeg ved selvfølgelig godt der efterhånden er en del steder, man ikke må have husdyr)

• #21   26. dec 2010 R.B> Det var dette jeg hentydede til:

*Ann Sophie M:Der har jeg så en anden indstilling jeg købte en racekat her i sommers,fordi jeg var træt af at feje op efter uansvarlige mennesker, der bare avler katte uden mål og med og tanke for hvad der skal ske med deres killinger.*

Ved godt at du selv har en internatkat, men du skriver at du valgte en racekat fordi at du var trær af at "feje op" efter uansvarlige mennesker... Og med de,t mener jeg bare at det ikke er de mennesker der lader deres katte få flere kuld killinger om året det går ud over, men kattene.

Men jeg mener stadig at opdrættere er en del af den "overproduktion" af katte der er lige i øjeblikket og ikke kun folk med almindelige huskatte. For når man læser annoncerne på f.eks. dba.dk, så er der godt nok mange racekatte og blandinger af racer til salg. Så jeg tror at folk generalt bare for nemt giver op, og sælger katten med det samme det bliver for besværligt at have den:-( Jeg har selv stået i en situation hvor vi skulle flytte og dengang havde vi både hund og kat og så måtte vi jo "bare" finde et sted hvor vi måtte have dem med, for MED skulle de i hvert fald!:-)

• #23   27. dec 2010 Jeg taler ikke om at opdrættere sælger deres katte til hvem som helst eller om deres killingers sundhed. Men man burde måske lade være med at avle så mange kuld om året, når der ikke rigtig er plads til dem. Så kunne man måske holde et års pause i sit opdræt. Der er en herinde der får det ene kuld Maine Coon'er efter det andet. Og jeg er ret sikker på at det ikke er for at arbejde med racen at hun gør det, men for selv at have noget at tage sig til. Og det er i mine øjne lige så forkert som folk der får killinger på deres huskatte.

• #25   27. dec 2010 Racenrent opdræt har et formål - det har avl på blandinger ikke, ikke andet end det er så sødt og hyggeligt.

Det er da muligt der nogen registrerede opdrættere der har svært ved at holde igen i den her periode hvor der ikke er så stor afsætning.

Men det er nu ikke racerene katte der er en kæmpe overproduktion af.

PS det sidste kuldfødt i mit hus er fra den 28.12.2009 - jeg har ingen hunner der er drægtige.

Jeg ahr så et andet problem - jeg bliver sikkert nød til at lukke sunde og gode linier - hunner bliver for gamle. Det er godt trist af smide så godt avlsmateriale ud - men jeg skal ikke selv have flere katte ...

• #27   27. dec 2010 Med stor risiko for at blive kaldt alt muligt vil jeg påstå at der ikke er mange opdrættere der overproducerer. Jeg har lige som bla Lis ikke haft killinger i lang tid og pt er jeg i gang med at overveje om jeg skal have et i nærmere fremtid.
    Til gengæld vil jeg så give enkelte opdrættere skylden for overproduktion af blandingskatte. Dette kunne undgåes hvis man var ansvarlig nok og neutraliserede sine katte inden salg. Ud overproduktionen har man kun fået det ud af det at racen bliver forringet, da nye ejere måske ikke gider bruge tid på at finde raske hankatte til deres hunkat og på den måde har man været med til at bide sig selv i r*ven både i forhold til racens sundhed men så sandelig osse på sin egen "pengepung". Et eksempel herfra KG: Begal med stamtavle 8500,- og en anden "ægte" Bengal uden til 2500,-. Gad vide hvem menig mand vælger at købe hos.
    Ikke at jeg har noget imod katte uden stamtavle, men det er altså her filmen blandt andet osse er knækket-

Kommentér på:
Katte-annoncer..

Annonce