Kommentarer til annoncer {{forumTopicSubject}}
Ved et kort kig i markedet herinde er der ingen tvivl om, at der er findes annoncer oprettet under en bestemt racebetegnelse, men som uden tvivl ikke er det.
Bør man som "bedrevidende" kommentere i annoncerne, at de pågældende katte m.v. ikke kan være ægte eller ikke ligner det, annoncerne giver udtryk for, at de skulle ligne?
Brugerbetingelserne herinde siger følgende:
"4.4 Kommentarer i markedsannoncer
Kommentér kun en markedsannonce, såfremt du er interesseret. Hvis din kommentar kan opfattes som ren provokation, vil den blive opfattet som spam. Ved gentagne eksempler vil din brugerkonto blive frosset eller lukket."
Umiddelbart skal man ikke kommentere i annoncer, når man ikke er interesseret i kattene, men skal man bare stiltiende se til, at naive mennekser bliver røvrandt?
Markedsføringsloven siger følgende om vildledning, nedsættende omtale m.v.
"§ 3. Der må ikke anvendes urigtige, vildledende eller urimeligt mangelfulde angivelser, som er egnet til at påvirke efterspørgsel eller udbud af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser.
Stk. 4. Rigtigheden af angivelser om faktiske forhold skal kunne dokumenteres."
Det kan vel tolkes som, at en annoncør med en kat uden stamtavle, må kunne dokumentere rigtigheden i racen, såfremt annoncøren har oprettet annoncen under en bestemt race?
Uanset ville jeg ønske, at der kunne sættes en stopper for, at uskyldige, godtroende og søde mennesker skal tages ved næsen, ved vildende annoncer på dette forum.
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
Jeg synes, at hvis I er utilfredse med dette, så skriv til Administrator for det er kun hende der kan gøre noget ved det.
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 44 Svar: 591
Jeg ved, at der bl.a. er en lignende underskrifsindsamling igang mod Den Blå Avis.
sep 2006
Følger: 74 Følgere: 118 Katte: 17 Emner: 59 Svar: 1.066
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 161
Desværre er der jo bare nogle som ikke ved bedre (ja nogle burde sætte sig meget bedre ind i racen inden de køber kat) , men nu er det bare sådan at ikke alle gør det, og måske derfor køber en kat uden tavle , i den tro at det er en raceren kat , og får måske en langt fra raceren kat - måske alle højest en blandingskat .
Det synes jeg egentlig er lidt synd - og jeg synes det er noget svineri at folk mener de kan tager nogle tusinde kroner for en blandingskat bare fordi de kalder en Main Coon eller andet .
Derfor ville det være en super god ide hvis reglerne blev stremmet meget mere på det punkt ! Det ville også være langt nemmere at overskue . Vil gerne være med i en evt underskriftsindsamling hvis det er det der skal til !
sep 2007
"Jeg synes da også man bare kan springe de anonncer over man ikke har interesse i.
Der står jo i de fleste med eller uden tavle...det kan da ikke være så svært.."
Tja... Jeg kan sagtens se, hvorfor du skulle synes det.
Tråden handler om villdledende markedsføring. Jeg bliver sku træt af at se annoncer med korthårede "semilanghårede" racer, og jeg bliver harm, når jeg skal se købere af disse katte herinde forsvare sig om ægtheden af racen efterfølgende.
Har sælgerne ingen anstændighed?
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 161
Har ikke forstand på ragdoll så kan ikke fortælle og din skønne mis er raceren .
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
Jytte, der er ikke ret mange annoncer, hvor der står at katten er uden stamtavle
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.019
Født dato
Salgsdato
Pris
stamtavle i enten Felis Danica, CFA eller TICA
vaccineret
chippet
øremærke
neutraliseret
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Katte: 9 Emner: 16 Svar: 139
og ang blandinger jah et eller andet sted er den vel mere en alm huskat så selvom den ligner en mco
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Hvordan skriver man til Administrator?
feb 2007
Under kontaktformularen.
mar 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 18 Svar: 223
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
(selv om det ikke er hjælp man ønsker)
feb 2007
Ja, mener du skal ind under den. Der er en masse rubrikker med emner.. Og så skal du vist ned allernederst på siden under kontakt.
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.814
dec 2007
Jo flere der udtrykker deres undren, jo større chance er der for at admin vil være lydhør overfor en ændring.
nov 2008
Jeg ville da have svarte problemer med mange af semilanghårskattene.
Og hvor mange gange læser vi ikke herinde om "ægte" katte - forædrene vr det ihvertfald, men ejeren havde ikke lgie fået stamtavlen og bla, bla ...
Det er meget relevant at der oplyses korrekte data ved salg af kat - og at man ikke forventer en kælekatte køber kan se hvad der er racekat og hvad der er fup og fiduser.
aug 2008
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 26 Svar: 602
Synes det vil være smart at have det som Lis skriver - det vil gøre det mere overskueligt.
Meeeeen, må også sige, at som køber må man da gøre sig den ulejlighed at undersøge den race man gerne vil have - og så huske på at en kat uden tavle er der ingen garanti for at den er af den oprindelse som sælger siger.
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
Men jeg holdt mig tilbage.
Hvorfor ved jeg ikke rigtig .
nov 2008
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
nov 2008
I alle andre sammenhænge er det helt normalt man ønsker det - for at være sikker på hvad man køber og at man betaler en pris der er rimelig i forhold til "varens" kvalitet.
For mig lugter det lidt af at dem der ikke ønsker det, ser fordelen ved at kunne sælge en vare som mere end det den egentlig er.
Ja, kattekøbere kan sætte sig ind i hvad det er de køber. Problemet er det er svært og det bliver helt umuligt det øjeblik der er følelser indvolveret. Netop det med følelserne gør at mange købere først "vågner op" efterfølgende - og føler sig snydt af en sælger der var istand til at "sælge sand i Sahara".
sep 2007
I alle andre sammenhænge er det helt normalt man ønsker det - for at være sikker på hvad man køber og at man betaler en pris der er rimelig i forhold til "varens" kvalitet.
For mig lugter det lidt af at dem der ikke ønsker det, ser fordelen ved at kunne sælge en vare som mere end det den egentlig er.
Ja, kattekøbere kan sætte sig ind i hvad det er de køber. Problemet er det er svært og det bliver helt umuligt det øjeblik der er følelser indvolveret. Netop det med følelserne gør at mange købere først "vågner op" efterfølgende - og føler sig snydt af en sælger der var istand til at "sælge sand i Sahara"."
Enig herfra... c";)
sep 2007
"Vi kan desværre ikke gøre noget ved, at der oprettes annoncer med blandingskatte som står som f.eks MCO. Det er heller ikke jeres opgave som brugere at kommentere disse annoncer."
Jeg kunne have formodning om, at ingen registrede opdrættere kunne have interesse i at købe en racekat uden stamtavle. Vil det så sige, at man som registreret opdrætter ikke må spørge til race i annoncerne, uden at man i forlængelse af brugerbetingelserne bliver frosset?
dec 2007
Lige så vel som det er tilladt at spørge om katten er neutraliseret, vaccineret osv. Så længe man har en interesse i at købe katten.
feb 2007
Selvfølgelig må man spørge ind til det, nu skal vi heller ikke gøre det mere kringlet og kompliceret end det er.
Jeg mener bare at det ikke er jeres opgave som brugere at skrive i en annonce, hvis I ikke mener katten er raceren..
nov 2008
Det er et ydmygt ønske om at de annoncer med katte der er til salg ikke er misvisende - det må man nok sige rigtig mange er
sep 2007
"hvorfor ikke lave kattegalleriet om til kun katte ejer med stamtavle det er jo faktisk de i gerne vil have venligst thomas "
Jeg vil foreslå dig at skrive til Administrator for det er kun hende der kan gøre noget ved det.... ;-))))
sep 2007
dec 2007
nov 2008
Falsk markedsføring er forbudt - og det er der faktisk annoncer der tangerer.
Dt er jo kun et spørgsmål om nogle spilleregler - regler der gør man med det samme kan se hvad man køber.
Fatter ikke det skal være nødvendigt at spørge ind til dit og dat - det burde være klokkerent.
dec 2007
nov 2008
"og alle der sælger katte uden tavler er altså ikke svindlere"
Netop DERFOR kan jeg ikke se hvorfor der er så stor modstand mod et forslag om nogle felter der skulle udfyldes inden en kat kunne sættes til salg.
Jeg fatter ikke modstanden - og ingen har givet mig en forklaring jeg "køber".
dec 2007
Katte MED stamtavle
Katte UDEN stamtavle
Huskatte
Jeg mener stadig det er nødvendigt at folk ved hvad en racekat er, der er nemlig rigtig mange der bliver bildt ind af den person de køber deres killing af, at den skal man da ikke bruge til noget.
Det er en slem skuffelse for de købere, når de f.eks får lyst til at udstille deres "ægte" kat uden stamtavle, for det kan man nemlig ikke ;o)
dec 2007
sep 2007
"jammen der er jo også forskellig opfattelse om hvad flask varebetegelse er og jeg er af den mening at en kat godt kan være ægte uden denne tavle og ved andre har samme mening ."
Enig og når man sælger en racekat uden tavle sørger man selvfølgelig for at give køber dokumentation med, således racen kan påvises. Det kunne f.eks. være gennem DNA-tests.
Hvis ikke man har nogen dokumentation for racen giver man selvfølgelig køber besked på, at det ikke kan påvises, at den racekat man sælger rent faktisk er den pågældende race. Køber kan dog få at vide, at sælger mener, at det ligner den race, som den sælges under.
sep 2007
En yderligere opdeling er ikke nødvendigt efter min mening, idet alle racer kan indgå i begge kategorier.
nov 2008
Jeg kender mine dyres status på det der kan DNA testes for - og det der klinisk testes for - og havd der ellers måtte kunne være mulighed for der gemmer sig i form af polygentiske ting.
Oplysninger der overdages og opdateres løbende sælger jeg en avlskat - jeg kræver natyrligvis også at få sunhedsreaterede informationer fra sælger - uanset hvor ubetydelige de måtte syntes
sep 2007
"dna tester du dine dyr ? "
Nej.. Vi har stamtavle på vores katte, som dokumentation for at de katte vi sælger er racekatte.
Med stamtavlen har køber garanti for, at det er en racekat vedkommende har købt.
Hvilken dokumentation har i, og hvilke garantier giver i?
nov 2008
Så jeg misforstod nok dit spørgsmål Thomas.
Alle avldyr skal være chippet - indføres i stamtavlen. Der kan kun udskrives certifikat for testresultater på chippede dyr.
sep 2007
"skal vi ikke glæde os over vi rent faktisk er enig i de skal deles opi disse grupper"
Det løser sådan set ikke problemet.
Du er selv og har nævnt at mange andre også er af den opfattelse, at en racekat godt kan være "ægte" uden stamtavle.
Det er jeg sådan også enig i. Forskellen for mig er, at hvis man sælger en racekat uden stamtavle som værende ægte, må man også kunne dokumentere dette overfor køber. Ellers ved køber jo reelt ikke, hvad vedkommende har købt. Det er egentlig ret simpelt.
For min skyld behøves racekatte uden stamtavle ikke stå under blandinger i markedet. Jeg savner bare at sælgerne dokumenterer deres udsagn i deres annoncer. Længere er den egentlig ikke.
sep 2007
"Man kan ikke DNA teste for faderskab med mindre man har: far, mor og så afkom - det dokumenterer intet andet end hvem forældrene er - ikke hvad race det er."
Enig... Men hvis man via DNA tests har dokumentation om slægtskab tilbage til de stambogsført katte i baglandet, så er det vel dækkende?
nov 2008
"Men hvis man via DNA tests har dokumentation om slægtskab tilbage til de stambogsført katte i baglandet, så er det vel dækkende?"
Det kan du have ret i - men hvorfor igennem hele den omstændige, dyre og mere besværlige metode, når det kunne dokumenteres meget simpelt med en stamtavle (og hvad den indebærer) til sølle kr. 200?
sep 2007
"når jeg sælger en kat vi sælger mco´ er fortæller jeg køber at jeg ejer mor og far de ser dem .
og fortæller og viser billeder af forældrenes mor og far og har rent faktisk også billeder og kendskab til deres forældre og det er nok for dem vi sælger til "
Er forældrene til forældrene af killingerne så med tavle?
Har i dokumentation herfor?
Har i dokumentation for, at killingerne rent faktisk også er killinger efter kattene på billederne?
Fortæller i jeres købere, at jeres katte er MCO'er, eller fortæller i, at jeres katte ikke kan påvises at være MCO'er, men at i mener det er det, og at de ligner?
Jeg synes der er en forskel i, at sende nogle mennekser afsted i troen om, at de har anskaffet sig en racekat, eller bare en som ligner.
Markedsfører man sig med ægte racekatte, må dette også kunne dokumenteres.
"mine killingere er vac. dyrelæge tjekket med sundhedsbog før de sælges .dem det ikke er nok til køber en med stamtavle sådan ligger landet ."
Jamen et besøg hos dyrlægen ændrer jo ikke på, hvilken race katten er. Vores katte bliver ikke til MCO'er fordi de bliver vaccineret, chippet, får ormekur osv.
"synes opdelilngen som jeg skrev længere oppe er en god ide længere er den ikke gider ikke diskutere tavle ikke tavle . "
Dette er ikke en tavlediskussion. Det er en diskussion om vildledende markedsføring.
sep 2007
"Det kan du have ret i - men hvorfor igennem hele den omstændige, dyre og mere besværlige metode, når det kunne dokumenteres meget simpelt med en stamtavle (og hvad den indebærer) til sølle kr. 200?"
Hvorfor?
Jamen det er jo for at dokumentere, at den racekat man sælger uden tavle rent faktisk er ægte...;-)))
Jeg er dog enig med dig i, at det ville være en hel del nemmere med en stamtavle, men det er jo en anden diskussion.
sep 2007
"clenn ???? jeg er hoppet af får gider ikke diskutere om en kat kan være ægte uden tavle for det mener jeg den kan og det holder jeg fast i"
Igen handler denne tråd ikke om, en race kan være ægte uden stamtavle. Tråden handler om vildledende markedsføring.
Markedsfører man sig med ægte racekatte, må dette også kunne dokumenteres.
sep 2007
"ja hedder thomas . det er dig der næver tavlen og trodede vi blev enige om at dele det op i grupper var en super ide det andet gider jeg ikke ind på .
synes løsningen er at dele det i med tavle , uden , blandningere og huskatte så kan folk selv vælge hviken de vil se på og købe"
Jeg synes, også det vil være et godt tiltag at få delt markedet op, men det løser sådan set ikke problemstillingen i, at der annonceres med "ægte" racekatte uden dokumentation.
Det er jo vildledende markedsføring. Man må vil kunne indestå for, hvad man skriver og annoncerer? Hvorfor ellers skrive kattene er ægte, hvis man ikke kan give køber sikkerhed herfor?
Tror dog en opdeling af markedet vil kunne skabe en smule mere luft brugerne mellem hinanden herinde. Som du selv er inde på, skal der være plads til alle, hvilket jeg også mener er én af brugerbetingelser til dette forum, at der levnes plads til alle.
nov 2008
"Jeg synes, også det vil være et godt tiltag at få delt markedet op, men det løser sådan set ikke problemstillingen i, at der annonceres med "ægte" racekatte uden dokumentation"
Det kunne måske æøse problemet hvis der var en tekst forbundet med de forskellige opdelinger, der kunne stå noget i stil med under "racerene" killinger uden stamtavler, at køber skulle være opmærksom på at dette ikke ville kunne dokumeteres hvis der ikke ikke var overensstemmelse mellem forædredyrenes stamtavle og chipnr. - og at afkommet gentisk kunne testes som værende forældre.
Jeg vil da gerne lave sådan en tekst - endda foorsøge at gøre den mere "spiselig"
sep 2007
Jeg vil da gerne lave sådan en tekst - endda foorsøge at gøre den mere "spiselig""
Det synes jeg faktisk er en rigtig god idé. Sammen med dit tidligere forslag til oprettelse af annoncer herinde med
Født dato
Salgsdato
Pris
stamtavle i enten Felis Danica, CFA eller TICA
vaccineret
chippet
øremærke
neutraliseret
ville markedet blive mere overskueligt, gennemskueligt og ens for alle. Graden af vildledende budskaber i annoncerne ville falde, og førstegangskøbere af racekatte ville have en chance for at stille de rigtige spørgsmål hos sælger for derefter at tage et valg på et sagligt grundlag.
Der er intet i vejen for at købe en kat uden tavle. Men der er noget i vejen, hvis man efterfølgende føler sig snydt eller vildledt af sælgeren.
Man skal også tænke på, at de sælgere af racekatte uden tavle, som rent faktisk kan dokumentere deres race vil blive bedre stillet.
Spørgsmålet er bare, hvorledes man får samlet nok folk til at bakke op om forslaget til at sende en seriøs henvendelse til administrator?
Kunne man oprette en gruppe herinde, hvis formål var at arbejde for at ændre reglerne og opdelingen herinde?
nov 2008
nu er det sådan at menigmand tror en stamtalve koster en FORMUE - ergo tror de de sparer en masse penge ved at fravælge den. Det er jo ikke unormalt at høre det, vel?
Men jeg kan da godt se det så måske kan blive sværere for nogen at komme af med deres killinger.
Det handler i bund og grund om een ting - at sælge "varen" korrekt - og med en deklaration passer til "varen".
Alle herinde bør da være intersseret i at udbyde deres dyr korrekt - det kan løse en masse af det efterfølgende fnidder-fnadder vi så tit læser om
sep 2006
sep 2006
I DK er genpuljen efterhånden lille og derfor skal man ud og låne en hankat eller købe en selv.
når jeg sælger en killing er den vaccineret x 2, chippet, neutraliseret, fået ormekur, har madpakke med og stamtavle og kontrakt.
En hunkat kan jeg ikke neutraliserer for under 1000 kr. så det vil automatisk løbe op..... at jeg vælger og neutraliserer er fordi jeg ikke mener det er en kat der helt svarer til en avlskat.
men ved ikke hvordan i regner jeres priser ud men vil da ikke ligefrem prale af jeg tjener fedt på mine tavlekatte.....
nov 2008
Hvis nu I testede jeres avlsdyr - og kun avlede på racens bedste individder - satte jer ind i hvad der var af godt og dårligt i anerne, neutraliserede , chippede osv. inden i solgte kælekatte - hvad mener I så prisen ville være?
Sammenligningsgrundlaget er ikke reelt - I mener det kun handler om en stamtavle - det gør der så langt fra.
dec 2007
Forskellen på katte med og uden stamtavle er at der som regel følger en del flere ting med tavle katten:
2 Vacciner
Kontrakt (dermed også klageret)
Killingepakke
2 Dyrlægetjek
Sundhedsbog
Stamtavle
Chip og/eller øremærke
Registrering i katteregisteret
Forældrene er testet for arvelige sygdomme
Man kan se tilbage i stamtavlen om der er sygdomme og selektere herefter
Der er INGEN absolut INGEN mulighed for at tjene penge på et kuld, hvor alt dette følger med, der er tværtimod underskud!
Prisen på en tavle kat ligger fra 3500 og op til 8000, det er dog kun de mest sjældne racer der ligger så højt, da det koster opdrætterne meget dyrt at hente nyt avlsmateriale hjem.
Uden tavle medfølger der som regel kun en ormekur. Nogle FÅ er begyndt også at give et dyrlæge tjek og enkelte får én vaccine med.
Disse killinger sælges typisk for 2000 - 2500 kr. og så meget koster en vaccine og et drylægetjek absolut ikke for én killing. Det gav jeg ikke engang pr. tur hos dyrlægen, da jeg fik vaccineret mit sidste kuld på 6 styks, hverken første eller anden gang!
Jeg er helt enig i at markedet bør deles op, men kun i 3 kattegorier:
Katte MED stamtavle
Katte UDEN stamtavle
Huskatte
Jeg mener ikke der er behov for en kattegori til blandinger, da disse hører under katte UDEN tavle.
sep 2007
Hvad har prisen på vores katte at gøre med vildledende markedsføring at gøre??
Jeg vil gerne oprette en tråd om emnet, for så kan vi tage den der.
Denne tråd handler ikke om prisen på tavlekatte kontra prisen på ikke tavlekatte.
sep 2007
Hvorfor skal huskatte være i en kategori for sig selv??
dec 2007
dec 2007
nov 2008
Jeg kan ikke udtale mig om andre racer - den race jeg opdrætter finder du aldrig blandinger af - det kan du så nok selv regne ud hvorfor der ikke er - gnerelt det samme gælder de fleste racer indenfor korthår.
Bevares ikke alle registrerede opdrættere er fine i kanten - men har dog muligheden for så at komme efter dem. Når det sker - ja så er de over i den boldgade der sælger racerene uden stamtavle - hvor seriøst er det lige?
Jeg kender ikke dig og dit opdræt - det er sikekrt godt nok. Vil dog vove pelsen og sige der er flere der er lige på kanten der laver katte uden stamtavle end der er med.
Jeg bliver ikke det mindste harm - jeg kan bare ikke forstå det. Er det fordi der stilles krav - eller hvad er grunden til man ikke vil stambogsføre sine katte?
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.524
At der så sidder nogle herinde og får afvide at hvis de nu satte prisen ned så kunne det være at køberne valgte dem, jamen DE samme mennesker siger, at det ikke kan lade sig gøre fordi DE sørger for testede forældre, vacciner, neutralisering, chip m.m. og det kan ikke lade sig gøre for mindre beløb. Så nytter det sgu da ikke noget at komme med at mange reg. opdrættere ikke gør så meget for killingerne. Øhh.... Kan ikke se hvad det har med sagen at gøre?
Men tilbage til emnet, jeg har skrevet til admin, og jeg synes at vi alle skal gøre det, for det ville helt sikkert skabe mere plads til alle, og forhåbentlig give lidt færre af disse trættende diskutioner. De vil helt sikkert stadig eksistere, men de kan forhåbentlig mindskes.
Jo flere som skriver til admin, jo bedre. Også jer uden stamtavle, det kan kun være en fordel for alle markedskiggere, det gør det hurtigere og lettere at kigge markedet igennem for alles købere.
nov 2007
nov 2008
"er ening med berit i at dette skulle være et sted for alle"
Dette er er et diskussionsforum - det betyder man diskuterer - det behøver ikke at betyde man enig ..
dec 2007
"hvis du nu satte priserne ned på dine tavlekatte,når nu tavlen kun koster de 200kr,så kunne det være at køberne valgte dig,istedet for uden tavle :o)"
For det har da absolut intet at gøre med hvem der er plads til!
dec 2007
Hvis dine killinger koster 2000 kr kun med 2 vacciner, så tjener du også på dem. I modsætning til registrerede opdrættere...
nov 2007
okay, jamen det er da godt. Så med madpakke, mad og grus løber det nok lige rundt, med en mindre fordel til dig, såfremt intet går galt. Og det er jo også fair nok.
Men der er jo også noget mere med i den pakke Annie snakker om. Og så kan det godt være du siger at ikke alle reg. opdrættere giver så meget med, men det er vi altså en del som gør. Og DET gør forskellen. Der er mindre gode opdrættere blandt de registrerede opdrættere, eller i hvertfald opdrættere som jeg ikke ville købe kat fra. Så bare fordi du siger at der er brodne kar blandt de reg. opdrættere, gør det det jo ikke okay.
nov 2007
Men jeg synes ikke det er forsvarligt som opdrætter kun at give 2 vacciner og et sundhedstjek.
nov 2007
Jeg synes ikke det er forsvarligt at sende fertile katte ud, alle katte fra mig er neutraliserede og chippet. Det er ikke noget køberen kan få hvis det ønskes. Det bestemmer jeg, og jeg neutraliserer alle. Hvis katten skal sælges fertil til avl, så skal der en meget speciel tillid og kemi til, og det er yderst sjældent det sker.
nov 2007
nov 2007
nov 2007
nov 2007
nov 2008
Forskellen blev måske synlig?
Ville det ikke være fedt hvis der på KatteGalleri kun kunne sælges killinger der var neutraliseret? Det ville give kattene et bedre liv og begrænse overproduktionen.
Jeg har aldrig syntes avlsdyr skulle annonceres, ej heller parringer på et forum - det gør man andre steder.
sep 2007
Du fik aldrig svaret på min besked Skrevet: 13-01-2010 14:24:16
nov 2008
sep 2007
Hehe... Ja, jeg synes nu også der mellem alle de forskellige debatter i tråden kom noget konstruktiv ud af det.
Jeg tænker på forslaget om eventuelt at lave en gruppe for at samle nok opbakning til at sende en seriøs anmodning til administrator om opdeling af markedet. Herunder at der ved racekatte uden stamtavle som standard står en informativ tekst i bunden af annoncen noget lignende, at køber skulle være opmærksom på......
Kommentarer til annoncer