{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
884 visninger | Oprettet:

Kastration??? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg har en dejlig hanmis på 10 måneder, fik ham for 14 dages tid siden. Han er ikke kastreret endnu og ved ikke om han skal? Han tisser kun i kattebakken, væser kun klør hvor han må og han er meget rolig og faldet meget til ro nu hvor mig og min kæreste har fået ham. Han kommer kun ud i snor i vores for og baghave, vi går os ture med ham engang imellem når han gider smiley Så han løber ikke rundt udenfor (hvilket han heller ikke gider, han vil kun ud hvis vi er med) Jeg er nervøs for at det vil ændre sig hvis han bliver kastreret? Har hørt lidt om at de godt kan tisse osv efter de er blevet kastreret? Men ved ikke. Så håber at i kan finde rundt i min tekst og komme med gode svar smiley (sys selv jeg skriver lidt rodet)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kastration???
  • #1   17. dec 2010 Det er ikke normalt kastreredede hanner tisser hvor de ikke skal.

Jeg vil råde dig til at få det gjort NU - det varer ikke længe før lyset vender og fertile katte bliver meget hormonelle med hvad det medfører

• #2   17. dec 2010 Lis okaj sys bare jeg har hørt fra mange steder at bagefter kan de godt tisse unormale steder. Har allerede en tid hos dyrlægen i januar hvor han skal kastreres. men blev lidt i tvivl da man lige pludselig fik fortalt en masse historier.

• #3   17. dec 2010 Få ham kastreret med det samme, så er du rimelig sikker på at han bliver ved med at tisse på bakken. Hankatte-strint stinker frygteligt og det fortager sig efter at han er blevet kastreret.

• #4   17. dec 2010 Når okaj, men tak for svarende. smiley Kan bare ikke forstå hvorfor man så får fortalt sådanne historier. Men det er jo dejligt at man som førstegangs katteejer kan få svar på sine spørgsmål smiley

• #5   17. dec 2010 Jeg synes absolut også du skal få ham kstreret i januar, hvor du har en tid. Det med at kastrerede hankatte kan gå at strinte er oftest i de tilfælde, hvor det er blevet gjort for sent, så katten allerede har udviklet en adfærd med at strinte. Så jo før, des bedre. Dejligt for dig at der ikke er problemer endnu, for de komme med kønsmodningen. Desuden lugter en fertil hankats urin meget stærkere end en kastrats.

• #6   17. dec 2010 Det kan være du har misforstået det der er blevet sagt... Hvis FØRST han er startet med at strinte er det nemlig meget sjældent at det hjælper, at få dem kastreret smiley

• #9   21. dec 2010 Åh- det kan jeg ikke huske hvor jeg har hørt, men jeg har ikke læst det nogen steder... Det er hvad jeg tit og meget ofte hører, at hvis de først er begyndt at strinte, fordi de er blevet kønsmodne, så er det ikke sikkert at de stopper, fordi de bliver kastreret, men hvorimod at hvis man får dem kastreret før de bliver kønsmodne, så er det meget sjældent, at de overhovedet begynder at strinte smiley

• #10   21. dec 2010 Jeg har både hørt og oplevet det samme som Yvonne. Er hankatten begyndt at strinte, kan det have udviklet sig til en indlært adfærd, og den forsvinder ikke nødvendigvis p.g.a. kastration.

Kommentér på:
Kastration???

Annonce