{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.206 visninger | Oprettet:

ang salg af killing(langt) {{forumTopicSubject}}

Hej kg.
Jeg har jo en killing til salg og for et par dage siden fik jeg en henvendelse fra en engelsk mand som gerne ville købe den. Vi har skrevet lidt frem og tilbage og i dag fik jeg så en mail som gør mig en smule mistænkelig. Sætter lige mailen på her.Håber der er nogen der evt kan hjælpe mig.

How are you doing today and your family.
I hope all is going on fine with you all and the pet.
Actually i am glad to know that you still have the Kitten for sale and you ready to sell.
I am married to 3 children 2 girls and 1 boy from England.
I hope the pet is healthy and I promise you that we are going to take good care of the Kitten with my family and promise to be sending you the pictures of the Kitten once arrives my family from time to time.

Understand that i am okay with the price of the Kitten which you have state as 700 eur0s and I am willing to pay the price and also i am going to give you an extra sum of 100 euros to take good care of the Kitten and another extra sum of 50 euros to make sure you keep other buyers off and have the advert deleted from the internet and tell any one the Kitten is SOLD.

So,want you to know that i have a private pet agent that would be coming to your location to handle the collecting of the Kitten,so you should not worry or think of the stress as i will do all that.
Yours is just to sell the Kitten to me and I will have my pet agent handle the pick up from your location after you have received your money first.
I would like you to assure me that our transaction would be based on trust which i have assured you that the Kitten is coming to a good place,nice,caring and loving family like yours and i am ready to support the Kitten financially and morally aspects as well.

I hope i can trust you to reserve this Kitten for me and keep other buyers off and delete the advert from the internet?

About payment,I spoke with my banker and will send you a bankers draft check of the sum of 4980 euros , which can be cashed easily at your bank instantly.

So,hope I can trust you ? then i am going to instruct my banker send you the payment and when you receive the cheque,you take it to your bank so that it can be converted to cash for you,to enable you be able to deduct your own money once it cleared/cashed at your Bank, take your own total money including the extra money and forward the balance to the pet agent that will be coming for the collection of the pet.

If yes, kindly reply with the details as needed below :

YOUR FULL NAMES AS TO APPEAR ON CHEQUE :

HOME ADDRESS :

CITY :

POST -CODE :

YOUR PHONE NUMBER{ home and mobile}

Understand that will be treated like a members of our family and shall also be given the best love , caring and 100% support and also assuring you that i will be sending you photos video of the Kitten after is with my family for some times but i will make sure i send you pictures always for update with my family.
Thanks and waiting to read from you.

min fornemmelse siger mig at det er for godt til at være sandt.Hvad siger i??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ang salg af killing(langt)
  • #1   8. nov 2010 kan kun sige stol ikk på sådan en person, vi har prøvet det samme med en scooter vi havde tilsalg

• #2   8. nov 2010 Er mailen fra en der hedder Paul James??

• #3   8. nov 2010 Nej synes det hele virker underligt,det havde ellers været dejligt hvis man havde fundet ham et nyt hjem.

• #4   8. nov 2010 ja

• #5   8. nov 2010 Han vil stjæle din killing eller ihvertfald vil han ikk give 1 kr for den! smiley

• #6   8. nov 2010 Det er et meget brugt trick.

De sender dig en check på et alt for højt beløb og beder dig overføre differencen. Senere finder du så ud af at checken er dækningsløs og nu har du mistet de penge du overførte til ham.

• #7   8. nov 2010 Den mail er sendt til alle der har kuld på killingelisten. Vi er rigtig mange opdrættere der har fået den.

• #8   8. nov 2010 tænkte også nok at det var sådan noget.

• #9   8. nov 2010 Der er mange de mails i om løb i øjeblikket , er fup for at får penge fra en.
    Du er ikke den eneste der fået sådan mail , Jeg har så ikke reageret på dem og kommet dem i skaldespanden med det samme. Og har også svært ved at forstår at der i dags danmark stadigvæk er nogen som hopper på dem.

• #10   8. nov 2010 Jeg tænker bare tænk nu hvis.
    Men kan jo da godt se at som der står vil jeg ikke bare aflevere min kat til en dyreagent..Men fint så fik jeg jo da bare bekræftet mine mistanker:)

• #11   8. nov 2010 Ud over det er fup, så er det jo osse tydeligt meget dårligt engelsk han skriver og det harmonerer ikke med at han skriver at han er engelsk. Hop IKKE på den

• #12   8. nov 2010 Den oprindelige mail lyder således:

I am interested in buying your kitten on killingelisten
    email me with the last price , present health condition with recent pictures to see.
    email also with the name you call the kitten and what you feed the kitten.
    I awaits your soonest response.
    Thank you.

Intet navn, ingen hjemmeside eller noget i den stil. Sådan en mail gider jeg slet ikke svare på, heller ikke selvom det ikke var fup.

• #13   8. nov 2010 At man overhovedet kan overveje ...... :S

• #14   8. nov 2010 Diktatorisk ha:
    Den lød en smule anderledes til mig.Men undrede mig også meget over personens engelsk. og at han ikke præsenterede sig selv.
    Men ja det er utroligt at folk kan finde på det. Jeg har slettet mailene fra ham .

• #15   8. nov 2010 Det killingen skal bruges til er hvidvaskning af penge - killingen er blot et formål .

• #16   8. nov 2010 Sofie H ...penge ja, og det er jo det, jeg synes, enhver må kunne gennemskue uden videre overvejelse smiley

• #17   8. nov 2010 Ubehageligt hvad folk kan finde på for penge smiley

• #18   9. nov 2010 Hold da op, det godt nok langt ude, sådan et fjols!

• #20   9. nov 2010 Jeg troede at man kunne spørge efter gode råd uden at blive trampet på tinka og sofie.Men tak for jeres tydelige negative reaktioner på min bekymring. Det har intet med penge at gøre killingen fylder ikke så meget at den ikke kan blive,så tak.

Krista N: Parsonen har hele tiden spurgt til den specifikke killing derfor anede jeg ikke uråd før denne mail i toppen.
    Og selvfølgelig sælger jeg den ikke og hopper ikke i..Så tak til alle der har svaret pænt på min tråd.

• #21   9. nov 2010 Jeg har modtaget lignende mails hvor køber også var fra England og ville købe et helt kuld. Han ville sende en kæledyrs agent?? som ville afhente killingerne og betale for dem. Checken ville lyde på meget mere end killingernes pris. Jeg solgte selvfølgelig ikke nogen af mine uldtotter til ham. Det lød for mærkeligt i mine ører smiley

• Anita A
    Anita A Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #22   9. nov 2010 Når man sidder og læse denne tråd, er man jo bange for selv at starte en. Tænker bare hvorfor kan man ikke spørge om noget, uden at få "grimme" svar. Vi er jo alle kattemennesker, og dette er vel et forum hvor vi kan stille spørgsmål og lufte vores tanker omkring vores dejlige katte.

• #23   9. nov 2010 Anita A: Jeg er også lidt træt af at man ikke kan spørge uden at blive stemplet som en penge grisk person.
    Sofie er jo selv opdrætter så måske man "forstår" hendes indlæg men tinka har nok aldrig stået i den situation at have fået en henvendelse på den måde.

Erikicoon: Kan se du også ligesom mig har svaret ham tilbage i første omgang:) Det var først efter 3 mail at jeg blev informeret om dyreagent osv. Så jeg er jo da ikke den eneste der ikk der har set ham som reel nok.

• #24   9. nov 2010 Rettelse: Sofie er ikke opdrætter så hendes inlæg er ikke forståeligt.

• #25   9. nov 2010 Hold da op, jeg ville aldrig have overvejet, at man kunne få sådan en mail og at det var helt falsk og checken var dækningsløs... Hm... Jeg må tro alt for godt om andre mennesker:(

• #26   9. nov 2010 Ja. Men en gang skal vel også være den første.Jeg er forhåbentlig blevet klogere:)

• #27   9. nov 2010 Anita - Det er altså ikke ualmindeligt at hyre en dyreagent til at ordne tingene for dem. Herunder hente/bringe i lufthavnen. Jeg har i hvert fald hørt det er meget brugt i England.

• #28   9. nov 2010 Jo jo men når dete r første gang jeg har fået en sådan henvendelse,så ved man jo heller ikke sådan noget. Jeg skrev til ham at killingen var blevet neutraliseret og det var ham ligegyldigt for han søgte en kælekat,så kan det jo for en "ny" jo være svært at se at det er fup.

• #29   9. nov 2010 Hvorfor overhovedet overveje at sende en neutraliseret kat til udlandet?

Det er rart at ha* dem i landet - noget nemmere at være med på sidelinien så ...

Dert kommer masser af den slags mail - de ryger direkte ud ...

• #30   9. nov 2010 hvorfor ikke sælge en kælekat til udland?? Det vil da være en dejlig ting hvis det lige nøjagtigt var mit katteri man faldt over. Man har vel lov at glæde sig over at der er en i england som synes at min kat var så speciel at de gerne vil købe til kæl..
    Men som sagt tidliger at jeg egentlig bare søgte lidt hjælp i forbindelse med mailen.om det var for godt til at være sandt.. Og det var det... Og jeg er et dårligt menneske fordi jeg ikke kunne gennemskue det var fup og jeg er pengegrisk osv.Og SLET ikke tænker på min lille killing.

• #31   9. nov 2010 Anita S

Hvorfor tager du sådan på vej og opfatter det personligt?

Det behøver du da ikke gøre fordi jeg slet ikke kan se formålet med at sende en kælekat til udlandet - og især ikke til England der har så skrappe regler for at få dyr ind - det er min holdning - og dens står ved.

Jeg er ikke det mindste stolt af alle de henvendelser der kommer fra udlandet - de interesserer mig stort set ikke. Jeg har det godt med at placere mine kælemisser her i DK og at give avlsdyr til dem jeg samarbejder med - andet har jeg ikke brug for.

Jeg har ingen intentioner om at blive hverken berømt eller for sin sags skyld berygtet - derfor gør jeg som jeg gør. Jeg ved godt andre syntes jo flere katte de kan placere, især til avl og helst i udlandet jo mere betydningsfulde er de ...

• #33   10. nov 2010 Det eneste jeg svarede manden var at jeg aldrig solgte killinger på den måde. At jeg altid personligt skal møde køber mindst en gang. Da jeg havde skrevet det hørte jeg aldrig fra ham igen. Min mentor havde også modtaget lignende mails og hende forhørte jeg mig selvfølgelig hos da jeg modtog mailen. Selvfølgelig kan det være svært at gennemskue folk, men lige i mit tilfælde var jeg ikke et øjeblik i tvivl. Hvorfor ønsker man at købe et helt kuld? Hvad skal de lige bruges til og sidst men ikke mindst hvorfor vil man betale rigtig meget mere end den pris der forlanges? Det hænger ikke sammen og jeg blev mistænksom med det samme.

• #34   10. nov 2010 Han skrev om kæledyrsagenten i første mail smiley

• #35   10. nov 2010 han skrev først i 3 mail at han ville sende en kæledyrsagent. efter at jeg havde skrevet at gerne ville have de kom personligt og så den. Så det er åbnenbart ikke samme fremgangsmåde hver gang.

• #36   12. nov 2010 Næh de ændrer vel taktik hvis de ikke får den respons de håber på smiley

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
    #37   12. nov 2010 En gang tidliger har jeg svaret på en lign. mail.
    Jeg spurgte ind til hvorfor lige min kat og om det ikke var nemmere at købe en kat i England.
    Jeg fik så en lang historie om at det var netop den killing børnen ville have og at han kendte en i Fødevareministeriet i England, som kunne fuske stempler og attester.
    Da jeg blev mere spørgende blev det mødt af en rungende tavshed, sjovt nok.

Jeg havde håbet at afsender havde røbet lidt mere om sig selv, så man måske havde kunnet spore og stoppe aktiviteten, men desværre ikke.

Kommentér på:
ang salg af killing(langt)

Annonce