{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.267 visninger | Oprettet:

Ang. Killinger til salg her inde. {{forumTopicSubject}}

Hej KG. Det kan bare være det kun er mig.
Men ofte synes jeg killinger her inde bliver sat sent til salg..Ofte ved 10-12 ugers alderen.
Som køber synes jeg personligt det er hyggeligt og sjovt at følge ens kommende killing fra starten af. Altså måske fra 7-8 ugers alderen, så man kan komme og besøge den. Er det kun mig der synes det?
Hvad er grundlaget for at sætte killingerne til salg så sent?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. Killinger til salg her inde.
  • #1   15. nov 2009 Natacha: ´He he hvor sødt.. Sådan ville jeg også have det... Jeg skal have en killing om en måneds tid, og jeg synes det er små kedeligt at næsten alle killinger der er til salg er så store og næsten rejseklare.
    Jeg vil jo gerne følge min killing inden jeg får den hjem..

Ved godt jeg er uden for killinge sæsonen, men sådan er det jo bare smiley

• #2   15. nov 2009 Det var da en god ide Lilje...

Jeg håber der er flere der har det lige som dig..

• #4   15. nov 2009 jamen der kan være det faktum at man gerne vil beholde en selv og derfor gerne vil følge den selv så længe som muligt, og så kan der os være det at killingen har været reserveret men køber eller opdrætter har fortrudet :o)

• #5   15. nov 2009 Ja... Det er bare så dejlig at kunne følge den.. Bortset fra at ventetiden er umådelig laaang smiley

• #6   15. nov 2009 tjaa mine var 1 uge da de blev sat til salg og det har ikke ligefrem hjulpet har stadig 3 tilbage og de er salgsklare d. 23/11.
    Men generelt sætter jeg dem hurtigt til salg så købere kan følge med i killingerne

• #8   15. nov 2009 Hej Michelle...lige med birmaer, kan vi simpelthen ikke vurdere kvaliteten før omkring 8 ugers alderen og nogengange senere. Ofte har vi bestillinger på avl/showkatte til udlandet og disse skal man lige se først om man får en der lever op til. Så det er ikke ret tit at hele birmakuld bliver sat til salg tidligt.

• #9   15. nov 2009 Ang Birma kuld: det kan jeg godt forstå. De ændre sig utrolig meget, og jeg vil også have mega svært ved at vælge en ud på samme grundlag smiley
    dét er jo mega ærgeligt hvis an sælger en killing til kæl, der viser sig at kunne ha´ve været en mega god avlskat smiley

• #10   15. nov 2009 Michelle: kan jo være man har restriktioner og ikke må sælge til avl.... såååå kan også være en af grundende

• #11   15. nov 2009 Tjaaa smiley JEg synes generelt til er sådan med mange racekatte. det kan da godt være det der er grunden smiley

• #12   15. nov 2009 Jeg synes også der skal ses på temprament, hvilken killing der passer til den enkelte, og det kommer mere frem senere. Man kan ikke bare købe efter farve

• #13   15. nov 2009 tror det kommer an på hvor de ellers er til salg og hvor mange reserverede man har..

Personligt ville jeg ikke kunen vælge en kommende avl og/eller udstillings kat ud fra når den er nyfødt.. Så hellere vente til man er sikker, det gælder jo ikke liv og død om at få killingerne hjemmefra smiley

• #14   15. nov 2009 Jeg forelskede mig i Felix, da han var 5 uger gammel, og besøgte ham første gang, da han lige var blevet 6 uger. Det var rigtig dejligt at følge ham, og jeg har på intet tidspunkt været i tvivl om, at det skulle være netop ham! Så jeg er jo glad for, at jeg fik ham at se i annoncen, da han var så lille - selvom det var ekstremt svært at vente så længe på at få den lille uldtot hjem!

Og jeg havde faktisk slet ikke planlagt, at jeg skulle have en kat mere - jeg kunne bare ikke stå for ham, da jeg så ham! Der stod virkelig "Thereses killing" skrevet på ham!

Men jeg kan godt forstå, når folk sætter annoncerne ind senere, både mht. folk, der ombestemmer sig, svært at vurdere farverne osv. Men det må vel også være sværere at få dem afsat så sent?

• #15   15. nov 2009 Jeg har nu haft 2 hold killinger og de er begge blevet sat tilsalg omkring 3-4 ugers alderen.

Ved det første hold kom der først henv. på dem da de var ca 8-9 uger .

Her ved andet hold kom der godt nok henv på dem, men ingen, der var seriøse før killingerne var 7-8 uger gammel.

Så næste gang jeg har killinger kommer de ikke tilsalg før de er 7-8 uger.

• #16   15. nov 2009 Mine killinger er sjældent meget tidligt til salg. Da jeg altid parrer med det mål at komme videre i avlen - skal mindst en beholdes. Det er aldrig lykkedes mig på helt små killinger at gøre valget.
    Har jeg venteliste, så kommer køber og ser killinger - men jeg gør klart at jeg ikke 100% kan sige hvilken af dem det bliver - altså med mindre jeg f.eks. ved jeg ikke skal bruge en han

• #17   15. nov 2009 Jamen jeg har helt sikkert ændret mit syn.. Før synes jeg bare det var ret irriterende at se på killinger der var så gamle. Det gør jeg da stadig, men nu ved jeg hvorfor, og det forstår jeg selfølgelig til fulde. Selfølgelig skal det da være sådan... Det er jo seriøst opdræt...

• #18   15. nov 2009 Michelle S - hvis du forelsker dig i nogle killinger og de fx er fra en opdrætter, så gå ind på deres hjemmeside, og se om den har flere kuld i vente, og så reserver en på forhånd smiley

(Eller spørg dem om de har flere i vente, dog ikke i annoncen ;))

• #19   15. nov 2009 Vi har også haft vores kuld til salg forholdvis tildligt, netop fordi vi er glade for at killingekøberne kan følge kuldet mest muligt, og at den enkelte køber kender sin killing rigtigt godt, inden den flytter hjemmefra. Men det har vi kun kunne gøre, fordi at vi har fået hankillinger, og derfor på forhånd viste, at der ikke var en pige til os, som vi skulle følge udviklingen på.

Men netop som Camilla siger, hvis man har forskellige reservationer til avl og udstilling, så bliver man nødt til at kunne se aftegn, type og temperament inden man lover killingerne væk, for jeg kunne aldrig drømme om at trække en reservation tilbage medmindre killingen var alvorligt syg.

Mvh

Sofie

• #20   16. nov 2009 specielt på birmaer/ragdoll er de jo gamle før du kan se kiler/handsker/omvendte v osv.

• #21   16. nov 2009 Knirke og Turbo hat været sat til salg de sidste par uger - fra de var ca 7-8 uger... De er klar til at rejse her omkring den 20-25, men gad vide om de bliver boende, for ingen har henvendt sig ... smiley

Jeg havde nu også håbet at finde nogle der ville følge dem, og ikke nogle som forventer at få den overdraget efter 5 min i min gang smiley

• #22   16. nov 2009 Betina - det er højst sansyndlig fordi markedet er mættet hvad angår huskatte smiley

• #23   16. nov 2009 Tanja *Nu med 2 BARF-katte *

Det ved jeg - men turbo og knirke er pleje killinger jeg tog til mig, med løfte om at hittekilling ville sørge for foder og neutralisering og finde nye hjem når de var gamle nok - men da jeg ikke kunne godkendes som pleje familie, da jeg ikke lige har et ledigt værelse i mit hus kun til killinger, og ikke er interesseret i at ha killinger hele tiden - ja så sprang de fra ...

Så ud over en masse moder mælks erstatning og foder er der røget et par dyrlæge regninger oveni ....

Så hvis ikke de finder det perfekte hjem, jamen så må de jo blive - ligesom de 5 der allerede har adresse sammen med mig, fordi folk ikke tænker over hvad det indebærer at sætte killinger til verden, og at voksne katte åbenbart ikke er "sjove" .....

Kommentér på:
Ang. Killinger til salg her inde.

Annonce