1.614 visninger
|
Oprettet:
Heidi * Tidligere Diplom opdrætter under FD*
13. feb 2009 Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
13. feb 2009 Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
Etik og moral ang salg af drægtige kat {{forumTopicSubject}}
Etik og moral ang salg af drægtige katte.
Nu har jeg sat og læst annoncer herinde og andre stede og jeg er faldet over nogle stykker hvor drægtig katte er sat til salg.
Jeg selv krymper tæer når jeg læser det .
Da det er så langt væk fra hvad moral og etik er for mig.
Kan ikke se hvorfor en drægtig kat skal udsættes for sådan et stress.
Hvis et kuld ikke er ønsket så er det jo nemt at neutralisere, og så lige lade katten komme sig over det. Og så finde et hjem til den hvis man ikke ønsker den mere.
Hvordan har i det med det ?
nov 2008
Følger: 84 Følgere: 92 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.096
Det er altid ejerens ansvar om katten blive drægtig, så må man neutralisere eller sørger for at hunkatten ikke møder fertile hankatte.
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
men desværre vil de fleste ikke ofre pengene på at neutralisere en kat, og så tænker de ikke videre over det, så tjener de jo bare penge på at sælge den videre, og lade den nye ejer tage sig a det..
nov 2008
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 6 Emner: 22 Svar: 73
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
Hvor lang tid drægtig
Fra hvilket hjem til hvilket hjem
Hvilket kuld er katten igang med
osv - osv
Jo jeg ville godt sende en drægtig kat videre, hvis omstændighederne var til det
maj 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 108 Svar: 653
Der er jo altid to sider af en sag, men for mig skal der være en virkelig virkelig god grund, hvis man vælger at sælge sin gravide kat. For et par år siden købte jeg selv en kat, vi hentede den næsten 200 km fra vores eget hjem, og ejeren sagde at katten ikke kunne blive gravid. Da vi havd ehaft hende et par uger begyndte hun at blive meget tyk, og hun fødte 3 uger efter, så hun var altså gravid. Killingerne var feberfarvet, og jeg tror de var blevet det fordi hun havde været så stresset. Den ene killing døde to døgn gammel, og jeg tror at den var syg fordi mormis havde været så stresset... Så derfor skal man selvfølgelig ikke bare sælge sin kat fordi den er drægtig, det kan have store konsekvenser... Men husk nu at se sagen fra begge sider,...
nov 2008
Man ved jo at om man har allergi eller ej. Det finder man vel ikke først ud af når katten er drægtig.
maj 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 108 Svar: 653
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
nov 2008
Man kan jo også sagtens få neutraliseret katten selvom hun er drægtig og ellers må man tage konskvensen af det.
Kan selvfølgelig godt forstå at der i nogle situationer, som feks. et nyfødt barn der har allergi er nødsaget til at finde et andet hjem, men lad os sige at jeg havde haft min hunkat i 5 år og hun så var drægtig og jeg fandt ud af, hov jeg kan ikke tåle hende mere, ja, så måtte jeg jo på noget medicin indtil killingerne i hvert fald er født og flyttet hjemmefra.
Det er sjældent at folk er så ekstrem allergiske at de ikke kan tage en pille imod det. Jeg siger ikke at man skal gøre det resten af kattens dage, men jeg ville godt nok have det rigtig dårligt og desuden ville jeg føle at jeg skyldte min kat det og lade katten føde sine unger eller sørge for en neutralisering inkl abort.
Etik og moral ang salg af drægtige kat