{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.614 visninger | Oprettet:

Etik og moral ang salg af drægtige kat {{forumTopicSubject}}

Etik og moral ang salg af drægtige katte.
Nu har jeg sat og læst annoncer herinde og andre stede og jeg er faldet over nogle stykker hvor drægtig katte er sat til salg.

Jeg selv krymper tæer når jeg læser det .
Da det er så langt væk fra hvad moral og etik er for mig.
Kan ikke se hvorfor en drægtig kat skal udsættes for sådan et stress.
Hvis et kuld ikke er ønsket så er det jo nemt at neutralisere, og så lige lade katten komme sig over det. Og så finde et hjem til den hvis man ikke ønsker den mere.

Hvordan har i det med det ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Etik og moral ang salg af drægtige kat
  • #1   12. apr 2010 Det er i mine øjne langt fra rigtigt at gøre.

Det er altid ejerens ansvar om katten blive drægtig, så må man neutralisere eller sørger for at hunkatten ikke møder fertile hankatte.

• #2   12. apr 2010 Nemlig Jeanette ..

men desværre vil de fleste ikke ofre pengene på at neutralisere en kat, og så tænker de ikke videre over det, så tjener de jo bare penge på at sælge den videre, og lade den nye ejer tage sig a det.. smiley

• #3   12. apr 2010 Carina - det er hele tankegangen hos sådanne folk der skal ændres. Garanteret at mange tænker det er jo bare en kat.

• #4   12. apr 2010 Som Ulla P siger....- Det gør man bare ikke!!!

• #5   12. apr 2010 Der er så mange faktorer der spiller ind

Hvor lang tid drægtig
    Fra hvilket hjem til hvilket hjem
    Hvilket kuld er katten igang med

osv - osv

Jo jeg ville godt sende en drægtig kat videre, hvis omstændighederne var til det

• #6   12. apr 2010 Jeg synes også at omstændighederne spiller ind! Hvis man har fået en kaat, og har haft den et stykke tid, og ens barn viser sig at være allergisk fx... Eller hvis man af personlige problemer som fx stress, sorg eller andre ting bare ikke kan magte sin kat mere... det kan jo være at det ikke er fordi katten er gravid at den blir solgt...
    Der er jo altid to sider af en sag, men for mig skal der være en virkelig virkelig god grund, hvis man vælger at sælge sin gravide kat. For et par år siden købte jeg selv en kat, vi hentede den næsten 200 km fra vores eget hjem, og ejeren sagde at katten ikke kunne blive gravid. Da vi havd ehaft hende et par uger begyndte hun at blive meget tyk, og hun fødte 3 uger efter, så hun var altså gravid. Killingerne var feberfarvet, og jeg tror de var blevet det fordi hun havde været så stresset. Den ene killing døde to døgn gammel, og jeg tror at den var syg fordi mormis havde været så stresset... Så derfor skal man selvfølgelig ikke bare sælge sin kat fordi den er drægtig, det kan have store konsekvenser... Men husk nu at se sagen fra begge sider,...

• #7   12. apr 2010 Deter også helt fair at man er allergisk, men finder man først ud af det når mormissen er drægtig? Og hvis børnene eller en selv er allergiske, hvorfor neutralisere man så ikke katten, så man ikke kommer til at stå i sådan en situation, hvor katten skal flyttes evt med små killinger. Det forstår jeg ikke.

Man ved jo at om man har allergi eller ej. Det finder man vel ikke først ud af når katten er drægtig.

• #8   12. apr 2010 Nej men hvis man ikke har haft katten længe, og har skudt skylden på forkælelse eller måske pollen allerig. Der kan da godt gå ihvertfald et par måneder før man finder ud ag at det er katteallergi

• #9   12. apr 2010 okey der kan opstår problemer som man ikke er hr over. Men når man ser annoncer , hvor katte sælges og der står at drægtigheden er en ups ´er . Ja så synes jeg godt nok at man må tage det ansvar og sige ja så neutralisere jeg katten . Hvis jeg så ikke ønsker at beholde katten ja så kan man sende den ud i et nyt hjem, med god samvitighed. Istedet for at sende den ud i en stress situation. Det kan da godt være jeg ser det meget sort /hvid.

• #10   12. apr 2010 Jeg er enig med dig, Heidi H.

Man kan jo også sagtens få neutraliseret katten selvom hun er drægtig og ellers må man tage konskvensen af det.

Kan selvfølgelig godt forstå at der i nogle situationer, som feks. et nyfødt barn der har allergi er nødsaget til at finde et andet hjem, men lad os sige at jeg havde haft min hunkat i 5 år og hun så var drægtig og jeg fandt ud af, hov jeg kan ikke tåle hende mere, ja, så måtte jeg jo på noget medicin indtil killingerne i hvert fald er født og flyttet hjemmefra.

Det er sjældent at folk er så ekstrem allergiske at de ikke kan tage en pille imod det. Jeg siger ikke at man skal gøre det resten af kattens dage, men jeg ville godt nok have det rigtig dårligt og desuden ville jeg føle at jeg skyldte min kat det og lade katten føde sine unger eller sørge for en neutralisering inkl abort.

Kommentér på:
Etik og moral ang salg af drægtige kat

Annonce