evt gravid kat????? {{forumTopicSubject}}
hjælp mig lige.
hej. jeg har en kat på 4.5 næsten 5 måneder og jeg har lidt bange annelser om den er med killinger, altså jeg har 2 katte, de får det samme at spise og den ene som jeg har skrevet om længere oppe er ligesom tykke og hårde ved maven og det er som om man kan ane dens bryster hvis man kan sige det sådan. og så sent som igår da den hoppede op i sofaen hos mig kælede jeg den på maven også begyndte den at hapse efter mig? kunne det evt være fordi den passer på de killinger der ikke er her endnu? kunne det være et tegn på hun er med killinger? hun er lidt sky, men det er svært at sige om hub har været sådan hele tiden da jeg lige har fået den for omkring ca. 2 uger siden. ? håber på lidt hjælp.
aug 2010
Følger: 23 Følgere: 23 Katte: 11 Emner: 13 Svar: 152
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 28 Katte: 6 Emner: 18 Svar: 528
Jeg skal ikke kunne sige om din unge mis er drægtig. Men jeg håber det så sandeligt ikke.
Dog kan jeg komme med fakta her fra huset :
Jeg har en hunkat som gik i løb første gang, da hun var 4 mdr.
Så der er da en mulighed for en graviditet, hvis din unge hunkat har haft sin første løbetid (og kunne komme i nærheden af hankat på det tidspunkt).
Fordi din kat ikke vil nusses på mavsen, er ikke ensbetydende med at den er gravid.
Kendetegn på graviditet er som regl ca på 21 graviditets dag. At hunkatten bliver mørk lakse farvede rundt om patterne. (nogle katte får slet ikke røde patter, og andre får det lidt senere end 21´nes dagen)
evt gravid kat?????