Spørgsmål vedr. gravid kat {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Nu er det her nok noget mange andre har spurgt om før, men kunne ikke finde svar i nogle af de andre tråde herinde
Vi er i lykkelige omstændigheder da Mille er gravid, vi glæder os rigtig meget til det sker, som det gerne skulle gøre indenfor en uge, plus minus et par dage.
lige indtil i går var hendes favorit plads i vindueskarmen i soveværelset, men i går løb hun rundt efter mig som var det en hund jeg havde i huset, er det måske et tegn på der ikke er længe til?
Hun har også de sidste par dage haft meget diarre, hvilket hun normalt ikke plejer at have, hun har kastet små gule pletter op om morgenen i går og forgårs morgen, er dette normalt??
Hun fik ormekur for ca. 4 dage siden, som var beregnet til drægtige katte osv. og hun får Royal Canin Vetenairy Growth killingefoder fra dyrlægen.
Mange skriver at man evt. under fødslen hvis missemor virker udmattet kan give en opkvikker i form at f.eks. druesukker og fløde, og noget der blir kaldt for tigermælk med b.la. maizena mel, pasturiserede æggeblomme, druesukker osv.
Er der nogen der kan give mig opskriften på lidt forskellige opkvikkere, altså hvilket blandingsforhold det skal laves!?
På forhånd tak for jeres hjælp.
Mvh.
Britta
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.642
3 dl. tykmælk
1 dl. piskefløde
1 spsk. vand
1 tsk. druesukker
1 æggeblomme
aug 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 6 Emner: 15 Svar: 45
aug 2008
Tak for rådet, det er rart at have lidt forskellige muligheder
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.524
Hvis du skulle være så uheldig at hun skal have akkut kejsersnit, er det ikke så heldigt at hun lige har spist.
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.524
aug 2008
Tusind tak for det, sådan havde jeg slet ikke tænkt, og heller ikke når der flere steder på nettet står at man kan give det under føds.en.
Det vil jeg tage til mig, tusind tak.
aug 2008
Ormekuren hedder Banminth og der står i indlægssedlen at det er helt uskadeligt for drægtige og diegivende katte, og det var også hvad dyrlægen sagde.
Parringsdatoen var d. 29/8 så hun skal have omkring den 2-3/11 alt efter ægløsningstidspunktet
aug 2008
aug 2008
Hvad angår opkvikkeren, så vil jeg se tiden an når hun er i fødsel, og virker hun meget udmattet så får hun det Der blir ihvertfald købt ind til det idag så det er klar
dec 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 500
Hvis hun er meget stor nu, så kan hun godt have meget lidt plads i mavesækken, grundet at killingerne efterhånden fylder det hele, det kan være en årsag til at hun kaster op. Men vær ekstra opmærksom på hende, og så skal hun have nogle kasser frem nu, så hun kan finde sig et egnet fødested inden selve fødslen.
Hvis du skal give hende noget under fødslen, så skal det i hvert fald ikke indeholde æg, det bliver nemlig meget klistret og skummende, og det er ret uheldigt, hvis hun, som Camilla siger, får brug for et kejsersnit. Grunden er at nogen katte kaster op under pga. narkosen, og der er æg noget rigtigt møg og selvfølgeligt fordi det generelt er bedst at maven er relativt tom, når katten skal i narkosen.
Held og lykke med fødslen.
aug 2008
Jeg holder konstant øje med hende, for hun skal have den bedste oplevelse med graviditeten og fødslen!
Zoolac er det det samme som Prokolin??
Hun er ved at være rigtig stor nu, så hun spiser små men mange portioner mad, og drikker godt med vand til.
Jeg vil prøve med druesukker og fløde i stedet for æg, er det ikke lige så godt? Det vigtigste er vel at hun får noget at sunde sig på hvis det skulle blive nødvendigt!?
Endnu engang tusind tak
aug 2008
dec 2007
jan 2008
jan 2008
dec 2007
Spørgsmål vedr. gravid kat