{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
753 visninger | Oprettet:

Mette H
Mette H
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3

Tisser i sengen {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Så er der igen problemer i det lille hjem. Jeg har to katte, 1 på halvandet år og en på 5 måneder. For 3 uger siden kom jeg hjem fra en lang dag på arbejdet og så at en af dem havde tisset i min seng. Jeg syntes det var lidt underligt, da det aldrig er sket før, så jeg kiggede i kattebakken. Den var næsten helt ren, men der var ikke ret meget grus i, så jeg tænkte det nok var derfor de havde valgt at tisse et andet sted. Siden har jeg været meget opmærksom på at sørge for at der er nok grus i og tømmer den to gange om dagen osv. men en gang om ugen sker det altså igen. Og de tisser kun i sengen, ikke andre steder, som f.eks. tøjbunker på gulvet, sofaen osv. Hvordan kan det mon være? Jeg har prøvet at lægge et sengetæppe på sengen i en periode, så sengen ikke var nær så blød, og troede måske det hjalp ... men nej.
Skal jeg til at have en ekstra stor kattebakke eller måske 2 kattebakker? Det er sket 4 gange og har alle gange måttet smide min dyne ud - og i går da jeg kom hjem havde den lille også skidt i sengen. Jeg orker ikke mere.
Jeg har dem med ud til mine forældre hver weekend, hvor den lille har tisset og skidt i en taske 2 gange i stedet for at gå på bakken. Hvad pokker sker der?! Det har aldrig været et problem før, og lige pludselig kan den ikke finde ud af noget som helst.

Nogen der har prøvet noget lignende, eller har en idé om hvad det kan skyldes? Den ene er steriliseret og den anden er ikke kønsmoden endnu, så det kan ikke være derfor.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tisser i sengen
  • #2   7. okt 2010 Jeg tror osse at det er stress. Mange katte bryder sig ikke om nyt. Og igen som Lotte anbefaler, så er 1 bakke for lidt. Prøv med 2 bakker og måske lad den ene være med låg og den anden uden.

• #3   7. okt 2010 enig med Lotte og Marianne... Prøv en ekstra bakke, og så tror jeg også at det kan være stress

• #4   7. okt 2010 Ville også prøve med 1 ekstra bakke. Kender nogen som havde et brødrepar i kort tid delte de 1 kasse, men pludselig begyndte den ene at gøre andre steder (det var den som ikke bestemte). Da de mistede den som brugte kassen, så gik den anden troligt på kassen og aldrig andre steder.
    Og ja stress kan det også være- prøv at læse tråden om hunkatten som strinter trods neutralisering - her står der lidt om stress påvirkninger.

• #5   8. okt 2010 Vi har lige haft samme problem med vores hankat, hvor han blev kastreret, derefter tjekket for blærebetændelse, men til sidst sagde dyrelægen, at det var psykisk, i at være alene hjemme, kedsomhed, + han konkurrerede med min kæreste om mig ved at tisse på min dyne for at afmærke sit territorium og stress pga vi havde ham med til dyrelægen som han mindes som smerte fra da han blev kastreret og med hjem til min mor fordi vi ikk magtede hans urenlighed, men så nu har vi anskaffes os en hunkat og problemet er løst.

Kommentér på:
Tisser i sengen

Annonce