Tisser i sengen {{forumTopicSubject}}
Hej Alle
Så er der igen problemer i det lille hjem. Jeg har to katte, 1 på halvandet år og en på 5 måneder. For 3 uger siden kom jeg hjem fra en lang dag på arbejdet og så at en af dem havde tisset i min seng. Jeg syntes det var lidt underligt, da det aldrig er sket før, så jeg kiggede i kattebakken. Den var næsten helt ren, men der var ikke ret meget grus i, så jeg tænkte det nok var derfor de havde valgt at tisse et andet sted. Siden har jeg været meget opmærksom på at sørge for at der er nok grus i og tømmer den to gange om dagen osv. men en gang om ugen sker det altså igen. Og de tisser kun i sengen, ikke andre steder, som f.eks. tøjbunker på gulvet, sofaen osv. Hvordan kan det mon være? Jeg har prøvet at lægge et sengetæppe på sengen i en periode, så sengen ikke var nær så blød, og troede måske det hjalp ... men nej.
Skal jeg til at have en ekstra stor kattebakke eller måske 2 kattebakker? Det er sket 4 gange og har alle gange måttet smide min dyne ud - og i går da jeg kom hjem havde den lille også skidt i sengen. Jeg orker ikke mere.
Jeg har dem med ud til mine forældre hver weekend, hvor den lille har tisset og skidt i en taske 2 gange i stedet for at gå på bakken. Hvad pokker sker der?! Det har aldrig været et problem før, og lige pludselig kan den ikke finde ud af noget som helst.
Nogen der har prøvet noget lignende, eller har en idé om hvad det kan skyldes? Den ene er steriliseret og den anden er ikke kønsmoden endnu, så det kan ikke være derfor.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
jul 2010
Følger: 67 Følgere: 64 Katte: 7 Emner: 31 Svar: 1.206
feb 2010
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 11 Svar: 75
Og ja stress kan det også være- prøv at læse tråden om hunkatten som strinter trods neutralisering - her står der lidt om stress påvirkninger.
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Svar: 1
Tisser i sengen