{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.140 visninger | Oprettet:

Ditte K
Ditte K
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27

Tisser i sengen {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hun kat 7 mdr, Hun er begyndt her for noget tid siden at tisse i min seng.
Jeg tømmer regelmæssigt hendes katte bakke så der altid er rent og pænt der.
Det ser ikke ud til det er uheld hun har, hun hopper direkte op til mig og sætter sig ved siden af og begynder at tisse.
Det er da lidt frustrerende at skulle vaske dyne hver dag.
Hvad kan evt være problemet?
Hun har desværre været meget igennem i hendes kun 7 mdr, så ved ikke om dette også kan have noget at sige.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tisser i sengen
  • #1   11. maj 2013 Hun er sikkert meget nervøs. Er hun steriliseret? Og sundhedstjekket, måske hun har urinvejsinfektion og prøver at fortælle at hun har ondt.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #2   11. maj 2013 Som Nala skriver kan det være rigtig mange ting desværre, urinvejsinfektion, det kan også være hun er utilfreds med selve bakken eller gruset hun er utilfreds med.

Min gamle hankat skulle have et bestemt mærke af grus ellers nægtede han at gå i bakken, og den skulle være åben.

Er der sket nogle ændringer i hendes hverdag på det seneste?

• Ditte K
    Ditte K Tilmeldt:
    apr 2013

#3   11. maj 2013 Hun har været grundig tjekket ved dyrlægen for 2 mdr siden da jeg fik hende, men har dog overvejet at få hende derned igen.
    Hun går fint i bakken, ja på nær de gange hun går i sengen og gør det.
    Hun er ikke steriliseret endnu, da jeg var ved dyrlægen, sagde han at vi skulle gøre det senere, da hun ikke var ude kat ved mig.
    Hun har været efterladt og taget væk fra hendes mor alt for tidlig, de tog hende ind i et hjem hvor det har været stressende for hende så da hun kom her blev kun faktisk bange så snart der bare var små lyde uden for også.
    Har virkelig været forfærdeligt for hende.
    Hun har det dog meget bedre nu, hun løber og leger og hygger, og kommer gerne når jeg kalder og vil meget gerne nusses, hun følger også gerne med hvorend jeg går smiley
    Hun vil nu utrolig gerne ud, hun prøver gerne at stikke af ud gennem døren når jeg går med hunden, står og venter på os når vi har været ude, kradser på vinduerne, så tror måske hun har fået lov at rende ude ved dem der havde hende inden.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#4   11. maj 2013 Nu du nævner hun ikke er sterilisering så kan det også ske det er strinteri, det begynder de ofte at gøre.

For både din egen og hendes skyld så få hende steriliseret hurtigst muligt, hvis hun får lov at gå og være fertil kan hun risikere en masse følgesygdomme, hun vil blive frustreret over at gå og være i løbetid og det vil blive et helvede for jer med en kat der går og piver konstant, strinter over det hele osv.
    En sterilisering kan også være med til at i får en mere afbalanceret kat der hviler bedre i sig selv smiley

• Ditte K
    Ditte K Tilmeldt:
    apr 2013

#5   11. maj 2013 Ja jeg ville også have hende steriliseret smiley
    Okay troede måske det med strinteriet kun var for han katte, ikke oplevet hun katte gøre det før, dog har jeg også hørt det ikke er sikkert det hjælper på det, men det var igen ved han katte smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#6   11. maj 2013 Hun katte kan også finde på at gøre det desværre smiley

Nej det er ikke altid det afhjælper problemet, men hun er stadig forholdsvis ung så i kan nå at være heldige endnu smiley

• #7   11. maj 2013 Husk at vaske dynen i noget der fjerner lugten (for kattenæser) ellers bliver dynen ved med at invitere til tisseri:-(
    Jeg aner ikke hvad der er bedst at bruge og mest kattesikkert, men mit bud ville være at bruge eddike som skyllemiddel (Føtex har også noget skyllemiddel beregnet til sportstøj, der fjerner næsten alle bakterier)

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#8   11. maj 2013 Her i hjemmet bruger vi Rodalon hvis uheldet skulle være ude smiley

Det tager alt lugt, også den lugt som vi mennesker ikke kan opfange, også renser det godt i bund smiley
    Rodalon indendørs kan købes i Matas til omkring 60 for en liter smiley

• #9   11. maj 2013 Hmm som jeg ser det er der 2 ret overvejende grunde til at din kat er blevet urenlig..

1. Hun er ikke steriliseret, hun er 7mdr nu og altså formentlig lige blevet kønsmoden, samtidig med at det er højtid for løbetid, så der er tonsvis af hormoner der ræser rundt i hendes lille krop, dette gør at hun får en trang til at skulle markere sig, og jo hunkatte kan i allerhøjeste grad også finde på at strinte, for at fortælle at her er jeg og det her er mit..

2. Du skriver at hun søger døren meget og prøver at snyde sig ud, hun kradser på vinduer osv.. Altså en kat der er ekstremt frustrereret over ikke at komme ud, dette kan meget vel komme til udtryk ved urenlighed fordi katten ikke må det den gerne vil, så jeg vil råde dig til at få hende steriliseret og så lade hende komme ud, enten som fritløb, i sele eller i lukket løbegård/voliere, alt andet ville være synd og kun give anledning til større og flere problemer..

En sidste ting jeg lige bed mærke til var at hun er taget fra sin mor for tidligt, dette i sig selv kan også give nogle adfærdsvanskeligheder, og ikke alle problemer viser sig fra starten men kommer ligesom snigende med alderen, jeg håber det blot vil løse sig for dig ved at få hende neutraliseret og give hende adgang til det udeliv hun så desperat søger på den ene eller anden måde..

• #10   11. maj 2013 de 2 største grunde til at katte tisser steder de ikke bør er enten at de IKKE er neutraliseret eller at de har blæreproblemer. I dit tilfælde er jeg sikker på at det er fordi hun ikke er neutraliseret og at du er blevet dårligt rådgivet af din dyrlæge. Selv om en kat er indekat har de jo stadig deres hormoner, som hvis de var ude. Så bestil en tid hurtigst muligt og få hende neutraliseret.

• #11   11. maj 2013 I forhold til at fjerne lugt er R10 det bedste. Det tager også lugten af hankattetis og så er det IKKE giftigt for katte, sådan som fx Rodalon.

Jeg overså så at hun var taget for tidligt fra moderen, hvilket kan give livslange problemer bla med tisseri. Så jeg er meget enig med Heidi

• Ditte K
    Ditte K Tilmeldt:
    apr 2013

#13   11. maj 2013 Mange tak for svar smiley
    Marianne: R10, er det også noget hunde kan tåle?
    Har prøvet at lukke døren indtil soveværelset, men så står hun og kradser i døren hele natten.
    Vil prøve at få hende neutraliseret, og så håbe dette hjælper lidt på det hele, vil jo så gerne have hun skal kunne fungere så godt som muligt.

• #15   11. maj 2013 Ja R10 tåles også af hunde, andre dyr og os mennesker.

• Ditte K
    Ditte K Tilmeldt:
    apr 2013

#16   11. maj 2013 Det er bestemt ikke fordi jeg lukker hende ind når hun begynder at kradse på døren, hun bliver der ude hele natten.
    Har prøvet hvor jeg lod hende være der om natten i nogle nætter i træk, og ja så har jeg måske opgivet for hurtigt og ladet hende komme ind igen.
    Ved ikke om du mener at jeg så skal gøre det hver nat, indtil hun har lært at hun ikke kommer i soveværelset.

• Ditte K
    Ditte K Tilmeldt:
    apr 2013

#18   11. maj 2013 Okay smiley
    Giver i hvert fald lige dyrlægen et kald her på mandag og får tid til hun kan blive neutraliseret så håber jeg bestemt det virker lidt på hende også smiley
    Igen mange tak for svar, har været stor hjælp smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#19   11. maj 2013 Stor ros til dig for at være en ansvarlig katte ejer smiley

• Ditte K
    Ditte K Tilmeldt:
    apr 2013

#20   11. maj 2013 Jamen jeg takker, prøver bare at ville gøre det bedste for hende det fortjener hun især efter det hårde liv hun allerede har haft smiley

• #21   11. maj 2013 Jeg håber det hjælper også på senge tisserriet, for hvisket var mig, ville jeg nødigt undvære mine katte om natten smiley
    Det var godt nok et dårligt råd du fik af dyrlægen, jeg kunne forstå, hvis han havde sagt, vent en lille månede så katten føler sig hjemme hos jer smiley

• Ditte K
    Ditte K Tilmeldt:
    apr 2013

#22   11. maj 2013 Ja håber jeg da helt sikkert også at det gør, ville da være det bedste at hun kunne være der ved mig, synes det er så hyggeligt de aftener vi har siddet og set tv i sengen og hun har puttet sig ind i armen på mig smiley
    Har også hund der ligger i fodenden, og har det så skidt med at gøre forskel at han må men hun ikke må.

• #23   11. maj 2013 Hold os gerne opdateret, men vær forberedt på at der går en måneds tid efter neutralisering før end alle hormonerne er ude af kroppen..

• Ditte K
    Ditte K Tilmeldt:
    apr 2013

#24   13. maj 2013 Okay smiley
    Ja jeg har lige snakket med dyrlægen, så tager derned og får dette specielle katte grus, så jeg kan indsamle urin, for at være sikker på hun ikke fejler noget, og så aftale hvornår hun kan blive steriliseret smiley
    Håber bare ikke hun fejler noget nu igen, hun har jo været rigeligt syg allerede smiley

• #25   13. maj 2013 Krydser fingre for at hun ikke fejler noget, men det er jo bedst at få vished..

Hold os opdateret..

• Ditte K
    Ditte K Tilmeldt:
    apr 2013

#26   13. maj 2013 Der var intet at se i hendes urin smiley
    Hun har fået tid til at blive steriliseret her på fredag, så håber jeg det hjælper på hende.
    Troede slet ikke jeg ville blive bekymret over hun skulle steriliseres, men da dyrlægen sagde han skulle have hende fra morgen til eftermiddag, kunne jeg godt mærke at jeg synes det var lang tid at undvære hende, og ikke vide hvordan hun klarer det hele, men de ringer vel hvis der opstår komplikationer.

• #27   13. maj 2013 Lad os håbe det hjælper..

Åhh ja kender godt den der med sterilisering er ingenting, men så kommer dagen hvor den skal afleveres og man erkender at det er jo en operation og man skal undvære sit lille pus nogle timer, hvor man ingen kontrol har med situationen smiley

Men det er bare noget man skal igennem og det går meget sjældent galt, og når man så får en frisk og legesyg ungkat hjem som ikke virker det fjerneste berørt over situationen så er man glad igen..
    Så heldig var jeg med den lille jeg har hun blev steriliseret da hun var ca 6mdr. afleverede hende kl 8 om morgenen og hentede hende igen kl 13.30 om eftermiddagen vågen og nogenlunde frisk, da vi kom hjem og hun kom ud var hun helt frisk og klar til narrestreger smiley
    Der stod i de papirer jeg fik med fra dyrlægen at jeg skulle så vidt muligt sørge for at hun ikke hoppede for meget rundt, men hun sprang op og ned af sit kradsetræ, så det var ski lidt svært, så jeg opgav, og tænkte at hvis hun havde ondt, så ville hun nok ikke springe sådan rundt smiley

• #28   13. maj 2013 Det er den bedste beslutning du har taget for din kat og dejligt, der ikke var noget i urinen.
    Selv om jeg har haft mange katte til neutralisering og andet, der krævede narkose, så er jeg hver eneste gang helt ved siden af mig selv, indtil jeg får kræet i armene igen. Så jeg forstår godt du er nervøs.
    Der er nu ikke noget at være nervøs over, det siger jeg også altid til mig selv smiley

• Ditte K
    Ditte K Tilmeldt:
    apr 2013

#29   13. maj 2013 Hehe så er det ikke bare mig der er lidt pylret at hun skal være væk smiley
    Dyrlægen har jeg heldigvis meget tiltro til at han nok skal gøre det rigtig godt.
    Nej tror også de selv ville holde sig i ro, hvis de havde brug for det, tror det ligger til de fleste dyrs instinkt også at hvis de kan mærke der er noget, jamen så gør de også hvad de kan for at få det bedre smiley
    Ja det er i hvert fald sådan som jeg oplever det, de gør jo alt for overlevelse/helbredelse smiley

• #30   14. maj 2013 Begge mine har Været meget påvirkede af bedøvelsen, selvom jeg først har hentet dem ved 15tiden, men så har de også holdt sig i ro;-)
    Jeg har bare hjulpet dem med alt det de ikke kunne selv indtil de havde styr på hele kroppen igen, den slags stresser jeg heldigvis ikke over;-)

Ville bare fortælle on mine så du ikke tror at alle katte springer glade rundt når de kommer hjem og så bliver unødigt bekymret hvis din ikke gør:-)

• Ditte K
    Ditte K Tilmeldt:
    apr 2013

#31   16. maj 2013 Mange tak smiley
    Tager gerne i mod alt info jeg kan få, så jeg kan være så godt forberedt som muligt smiley

• Ditte K
    Ditte K Tilmeldt:
    apr 2013

#32   17. maj 2013 Hvis i skulle være interesseret så er hun jo blevet steriliseret idag.
    Det gik rigtig godt dernede sagde dyrlægen, men hun var stadig meget omtåget da jeg kom og hentede hende.
    Hun kom hjem ved en 16 tiden og var stadig meget svag men hun gik da lidt rundt, jeg var ovre at hente hunden igen her til aften og vi er næsten lige kommet hjem og der samlede hun lige kræfter til at gå over at nusse hunden og så ellers ind og ligge sig igen smiley
    Så udover hun stadig går lidt skævt når hun gør, så virker hun stadig rigtig glad og tilfreds.
    Jeg bliver dog oppe indtil hun har det bedre, hvis der nu skulle ske noget.
    Ved ikke om der er store chancer for der gør, men en fantastisk nabo har tilbudt at jeg bare skal kontakte hende dag og nat hvis der nu skulle blive noget med hende, så det er rigtig betryggende.
    Men hun skal jo nok få det bedre her i løbet af aftenen natten er jeg sikker på smiley

• #33   17. maj 2013 Det var dejligt, at høre smiley så håber jeg problemerne løser sig smiley

• #34   17. maj 2013 Hvor dejligt at alt gik fint og hun nu et fixet..

Det kan godt være at det tager natten over før end narkosen er helt ude af kroppen, det er meget normalt at de er meget trætte et lille døgns tid efter..

Men det er gode tegn at hun selv går rundt og lige hilser på hunden, for så er hun ikke så påvirket i hovedet, så er hun blot mest træt..
    jeg tvivler stærkt på at noget skulle ske i løbet af aftenen/ natten for sådan du beskriver er hun forholdsvis frisk, bare træt..

Og selvfølgelig er vi interesserede smiley
    Og krydser fingere for at tisseriet forkerte steder stopper, men forvent at der går en måneds tid før hormonerne er ude af kroppen..

• Ditte K
    Ditte K Tilmeldt:
    apr 2013

#35   17. maj 2013 Lyder godt at det bare tyder på træthed smiley
    Ja er også sikker på at det nok skal gå, jeg er bare så bekymret for hende, men nu har hun lagt sig i hendes transport kasse igen jeg hvor jeg har lagt nogle bløde tæpper, så hun kunne gå derhen og være lidt sig selv smiley
    Har fået smertestillende med til hende dyrlægen sagde at hun skulle have i 3 dage, har dog fået med til 6 hvis det var hun havde brug for det.
    Vil lige høre også hvis hun skulle om der er nogle tegn på at hun måske stadig har behov for det?

• #36   17. maj 2013 Hmm den må jeg nok melde pas på, for det er ikke noget jeg selv har oplevet, men vil tro at hun så vil slikke meget i såret og vise tydeligt at såret er ømt ed berøring, enten ved piv, bid eller hvæs..

Har hun fået nogle udvendige sting???
    Har du fået en krave eller har du en bodystocking til hende hvis hun skulle blive for interesseret i såret??

• Ditte K
    Ditte K Tilmeldt:
    apr 2013

#37   17. maj 2013 Jeg har fået en krave med til hende hvis hun behøvede det, det er udvendige og vi skal derned og have dem fjernet her om 10 dage.

• #38   17. maj 2013 Fint, hvis det er hun begynder at vise interesse for stingene, så i stedet for kraven, så de fleste katte har meget svært ved at enes med, så lav en bodystocking til hende af en microfiberstrømpe, et ærme eller en anden form for strømpe..
    Lis har den ultimative opskrift på en body, jeg brugte selv en body til min den lille for hun kunne ikke lade dem være, jeg brugte en nylonstrømpe, men kun når jeg ikke var hjemme og om natten, ellers kunne jeg jo holde øje med hende smiley
    Kraven gik hun og faldt i så det syntes jeg var synd smiley

• #39   17. maj 2013 Hov glemte lige linket til Lis opskrift på bodystocking smiley
    http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/diverse_kat/9807-bodystocking

• Ditte K
    Ditte K Tilmeldt:
    apr 2013

#40   17. maj 2013 Mange tak smiley
    Det vil jeg da prøve at lave til hende
    Ja kraven virkede også lidt stor, hun er jo stadig ikke så stor endnu smiley

• #41   17. maj 2013 Nej min var også en lille fis da hun blev fixet, selvom hun var 6mdr. så vejede hun kun 2,4 kg. og den krave jeg havde fået virkede også kæmpe til hende, da jeg gav hende den på som en tragt, så kunne hun ikke se hvor hun gik og endnu værre hvor hun hoppede, og da jeg gav hende den på så den vendte ned af som et skørt så kunne hun ikke bevæge forbenene, så jeg opgav som sagt hurtigt af medlidenhed med hende smiley

• Ditte K
    Ditte K Tilmeldt:
    apr 2013

#42   17. maj 2013 Ja hende her vejer heller ikke meget mere end 2.4, synes ikke hun er særlig høj, hun virker mere længere end de fleste, men kommer jo nok at det kommer til at passe sammen på et tidspunkt smiley
    Tror også kraven ville nå jorden hvis hun fik den på smiley
    Skaffer lige en saks i morgen, så jeg kan lave hende en lille body stocking, tror jeg også hun ville kunne lide bedre.
    Tror ikke jeg behøver at være nervøs i nat, hun virker lidt urolig og ikke lige ved hvor hun skal være henne, ellers sidder hun og sover eller vælter om på siden, hun har slet ikke vist interesse i såret endnu, så håber da det er okay det først bliver i morgen formiddag hun får en.

• #43   17. maj 2013 Det tror jeg er fint..
    Det er meget normalt at hun virker urolig, der er fordi hun ikke rigtig forstår hvorfor hun er sløvet og så ved hun at når hun ikke er helt frisk så er hun meget sårbar over for udefra kommende farer, der er jo ingen farer men hendes instinkter er sådan at hun skal være på vagt, og pga narkosen så er hun jo ikke det, derfor er hun urolig og rastløs..

Hun er forhåbentligt kvikkere i morgen, har hun fået noget at spise og drikke, det er vigtigt at hun får væske og også gene lidt at spise, ved godt hun måske ikke er synderligt interesseret, men sørg for at det er inden for rækkevidde af hvor hun mest er, for mad og væske i maven gør det nemmere for hende at komme sig over narkosen..

• Ditte K
    Ditte K Tilmeldt:
    apr 2013

#44   17. maj 2013 Ja hun går lidt fra hendes transport kasse og så ind under sengen og tilbage smiley
    Hun har været ude og spise og drikke lidt, dog kæmper hun sig alligevel ud til hundens vandskål (de har fået den gode idé med at bytte vandskåle, selvom deres jo står ved siden af deres mad, så alligevel hellere gå igennem lejligheden og til den andens vand smiley ) Ja dyr har sjove idéer til tider smiley
    Ellers hvis hun ikke drak, har jeg nogle plastik sprøjter som jeg brugte nogle af til hunden da han var syg, så hvis hun ikke drikker i lang tid regnede jeg med at gøre det samme med hende, at dryppe lidt vand i munden på hende og se om hun så ville smiley
    Utrolig glad for det du fortæller at det hele er som det skal være smiley

• #45   17. maj 2013 Jamen det er super fint at hun selv drikker, så skal hun nok komme frisk på benene igen, hun er bare en af dem der er lidt længere tid om at få det ud af kroppen smiley

Ja det med de sjove vaner den tror jeg vi alle med dyr kender smiley

• #46   17. maj 2013 Jeg sov med Sofie på maven første nat, vi bor meget koldt og så længe de er sløve de af bedøvelsen kan de ikke selv holde varmen, så hun lå på min mave under dynen (havde åbnet så snuden stak ud i siden)
    Anden nat sov jeg i hendes ende af huset igen (havde lukket på midten så Sofus ikke lavede ballade før hun var frisk) der valgte hun selv at sove under min dyne og efterfølgende kommer hun i min seng hver nat i mindst et par timer (vildt når hun før foretrak at sove alene og holde sig for sug selv det meste af tiden, bortset fra når hun var sammen med sofus)
    Hun lyder til at være ved godt mod trods slingrende bagdel, så bare sørg for at hun ikke bliver kold i nat.

• #47   18. maj 2013 Nåårrhh Ninna hun har kunnet mærke den tryghed og varme du gav hende da hun var svag og utryg, den er hun da blevet så glad for at hun søger den efterfølgende smiley

Da min Tøsen blev steriliseret for 6 år siden da klistrerede hun sig nærmest til mig i en hel uge efter, hun skulle have min tryghed konstant smiley Hun er stadig min baby og sover hos mig hver nat, hele natten smiley

• Ditte K
    Ditte K Tilmeldt:
    apr 2013

#48   18. maj 2013 Ja hun bliver friskere hele tiden, det er bare så dejligt at se når man nu har været så urolig for hende smiley
    Ja e stolt af hende hun har klaret det hele så godt, ja lige fra jeg fik hende til nu nå man tænker på hvad hun har været igennem smiley
    Tak til alle for råd, og forklaringer det har virkelig været dejligt, det er jeg sikker på min dyrlæge også synes, da jeg nok ellers ville være i telefonen med ham en del mere smiley

• Ditte K
    Ditte K Tilmeldt:
    apr 2013

#49   18. maj 2013 Jeg fryser faktisk selv meget nemt smiley men hendes transportkasse står mellem radiator og skab så vil i hvert fald ikke trække, radiatoren er også stadig tændt smiley
    Der står et vindue på klem i køkkenet hvor hun kan gå ud og også gør engang i mellem for måske lige få lidt luft, ellers har hun jo hendes sædvanelige steder hun også sagtens kan ligge, så hun har lidt at vælge i mellem nu om det skal være varmt, lidt køligere dog stadig varmt eller om hun vil have lidt frisk luft, og der er selvfølgelig lagt tæpper til hende og hun skal da også være mere end velkommen til stadig bare at ligge oppe ved mig så håber i hvert fald ikke hun føler hun mangler noget smiley

• #50   18. maj 2013 Lyder til at hun bare vælger hvad hun vil.
    Vi har ca 18 grader indenfor om vinteren (Sofie blev fixet i februar) så eneste sted der var varmt var under dynen og Sofie ELSKER varme!!! Hun sover i solen i havestuen nu, Sofus finder gerne et køligt sted i huset når han skal sove, ellers får han hedeslag:-) Han elsker at putte, men bliver hurtigt så varm at han må på gulvet og køle af...
    Sjovt at de kan være så forskellige.
    Dejligt med et puttehoved, Heidi. smiley

Kommentér på:
Tisser i sengen

Annonce