{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

Skal jeg lukke ham ud? {{forumTopicSubject}}

Jeg har to katte boende i min lejlighed midlertidigt. Den ene kat tror jeg lider meget under ikke at kunne komme ud. Han er indleveret som vildkat og har formentlig levet ude meget af hans liv, dog er han meget kælen og nyder også at dase på sofaen.
Han har masser af indebrændt energi og løber med 180 i timen rundt i lejligheden og op og ned af møbler. Han kradser meget på døren og på vinduerne og vil meget gerne ud. Den anden kat er meget træt af ham for han løber efter hende i leg, men er alt for voldsom.
Han har været her i 3 uger og skal være her indtil jeg finder et permanent hjem til ham. Han er kastreret øremærket og vaccineret.

Ville i lukke ham ud eller lade ham blive inde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal jeg lukke ham ud?
  • #1   30. sep 2010 Det skal lige siges at jeg ikke bor ud til nogle større veje og der er grønne områder omkring lejligheden og at den ikke ligger i en storby.


  • #2   30. sep 2010 Hvis katten har rigtig godt forhold til dig og den anden kat.. altså kan lide jer, kan du sagtens lukke ham ud..
    - min gamle han kat lukkede jeg ud efter 1 uge. han kom til jylland og kendte lugtene fra min x som boede der og efter en uge kom han ud. Min anden han kat lukkede jeg ud efter 2 uger da han kender os og jeg kender ham.. jeg tror bare man selv skal kunne fornemme selv. smiley


  • #3   30. sep 2010 Nå ja.. Jeg har altid inden jeg har lukket katte ud, gået og fløjtet indenfor når der gives mad samtidig med at sige mus mus og så lave fløjtelyden efter ordene. Så kan jeg altid fløjte dem hjem igen. smiley

  • #4   30. sep 2010 altså på tre uger har jeg ikke lært ham at kende vildt godt, men så godt som jeg nu kan. Han søger meget kontakt, både hos mig og hos den anden kat, men hun gider ham ikke og hvæser af ham hvis han kommer for tæt. Selvom jeg prøver at stimulere ham så tror jeg han keder sig. Nu er han også begyndt at gå efter mine fingre når jeg rækker dem ned for at kæle ham. Han vil lege hele tiden og splitter legetøj, aviser osv i 1000 stykker.

    Jeg er bare bange for at han ikke kan finde hjem igen. Alle lejlighederne ligner meget hinanden.


  • #5   30. sep 2010 Hvor gammel er den ?..
    Du kan også gå med ham ned og så få ham til at gå efter dig. Der viser du ham nemlig hvor han skal færdes uden dig. jeg går altid med mine hvis de er unge. Nu har jeg i stedet min store kat til at være udenfor og ligge på sofaen smiley


  • #7   30. sep 2010 Felis F : Ja det kan jeg jo så som du kan læse det! Og han virker ikke ked af det men det er hårdt arbejde at skulle stimulere ham.

    Nej det er ikke min kat. Det er en herreløs kat der stod til aflivning, men da han er rigtig sød og kælen bliver han videreformidlet. Derfor bor han her kun midlertidigt. Han får nyt hjem en gang i næste uge smiley Så mangler vi bare at få videreformidle Dronningen af Sofaen...


  • #8   30. sep 2010 Betina: Han er 2-3 år tror jeg. Jeg har haft lukket hunkatten ind i soveværelset og så har døren stået åben hele eftermiddagen. Han var ikke vildt interesseret i udendørslivet endnu, men har siddet på trappen og fulgt med i hvad der skete nede på stien.
    Jeg tror jeg gør det samme imorgen smiley


  • #9   30. sep 2010 Er det døren til en opgang!?. - hvis ja, så er det derfor han bliver inde. Mine katte turde ikke i starten at bevæge sig derud. De havde aldrig set opgangen. - Jeg tænker du skal tage ham helt ned og blive der med ham. Gå evt rundt og så fløjt ham med dig. smiley


  • #10   30. sep 2010 Felis.. Hvordan i alverden er det du kan være så negativ i dine tekster.. overalt.. Self. vil den pige der har startet det her forum katten's bedste.. Hun har helt rigtig gjort at spørge til råds her.. hvad nu hvis hun havde skrevet.: Jeg har haft min skønne han kat her i ca 3 uger og jeg lukkede ham ud fordi han ville men nu er han aldrig vendt tilbage.. skulle hun så også høre for det!?.. Man kommer aldrig nogensinde langt uden at fremstå med spørgsmål som man ikke helt sev kan bedømme. Eller har den helt rigtige viden til.


  • #11   30. sep 2010 Nej det er ud i det fri. Jeg bor på første sal, men har egen indgang der er skærmet lidt af, men på den ene side på min repo er der gitter for istedet for træ så der kunne han følge med i hvad der skete neddenfor.
    I morgen tager vi en tur ned af trappen hvis han vil.
    Han virker lidt mere stille og rolig her til aften og har faktisk fået lov af dronningen til at ligge i sofaen på den anden side af mig smiley


  • #12   30. sep 2010 Hehe okey.. Altså jeg vil sige at min hun kat kunne selv komme ud af vinduet og boede på 1'ste. Hun brugte så en skraldespand og mur at hoppe op til vunduet. - Min kat nr 2 Muggi skulle bringes ned og hentes igen.. Nogle gange ventede hun længe på mig. Men hun kunne ikke lide opgangen i starten. smiley

  • #13   1. okt 2010 Når han flytter til nyt hjem allerede i næste uge, så ville jeg holde ud - altså holde ham inde, de få dage det drejer sig om.
    Katten skal jo holdes inde de første par uger i det nye hjem, så det vil næsten være synd - og måske for meget nyt for ham på for kort tid - at lade ham komme ud hos dig få dage, derefter flytte, og så igen holdes inde et par uger.


  • #14   1. okt 2010 Det er så også rigtig nok det tinka skriver.
    Hvis nu har skal ud og undersøge kan det være han bliver væk i nogle dage. Godt nok har jeg aldrig oplevet en kat i nyt område blive væk flere dage. Men efter 1 uge tror jeg nok hvis jeg husker rigtigt at mine blev væk i nogle dage.
    Men gør hvad du føler for.:)


  • #16   1. okt 2010 Han har været ude igen i dag og denne gang også lidt nede af trappen og synes det er dejligt smiley
    Han får muligheden for at være ude det nye sted, det har været et krav! Han skal ud og bo på landet.

    Nej jeg vidste ikke jeg skulle have den tilladelse. Jeg tjener ikke noget på det, men samtidig synes jeg heller ikke jeg bare vil bortgive dem, da jeg mener at folk er mere seriøse når de betaler lidt for kattene. Og samtidig kan det dække lidt af udgifterne til at have dem.


Kommentér på:
Skal jeg lukke ham ud?

Annonce