{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.283 visninger | Oprettet:

Cathrine
Cathrine
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Opdrættere på Fyn eller Jylland? {{forumTopicSubject}}

Da jeg har allergi over for katte, bliver jeg nødt til og besøge nogle forskellige opdrættere for at finde ud af hvad jeg (forhåbentlig) kan tåle. Læs evt. min tidligere tråd - http://kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=81354 .

Det er specielt racerne, Tyrkisk Van, Bengal, Sibirisk, Norsk skovkat og Maine Coon jeg har haft kig på. Så derfor helst de racer! smiley Men hvis i har andre, hvor der har været allergiker der godt kunne tåle dem må i meget gerne komme med dem! smiley Spyhnix og Rex kattene siger mig ikke meget. Jeg har googlet lidt rundt på nettet, men umiddelbart har jeg ikke kunne finde nogle 'spændende'. Desuden er det jo også rart og høre andres erfaringer.

Jeg har overvejet en vaccine, men inden jeg render til lægen kunne jeg godt tænke mig og vide om der rent faktisk er en race jeg kan tåle. smiley

På forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opdrættere på Fyn eller Jylland?
  • #1   26. sep 2010 du er velkommen til at komme og møde nogle bobtails hvis du har lyst ;0)

• Cathrine
    Cathrine Tilmeldt:
    sep 2010

#2   26. sep 2010 Dem har jeg aldrig hørt om, men de ser skam søde ud. Hvor i Midt Jylland befinder du dig? smiley

• #3   26. sep 2010 Jeg har Tyrkisk Van og du er velkommen. Men jeg har osse en MCO og en krydsning, så jeg ved ikke om du på nogen måde kan finde ud af hvem af dem du eventuelt får en reaktion overfor, hvis du altså får en. Men jeg kan fortælle sig at her i jylland er der flere der gerne åbner op for besøg med racerne Tyrkisk Van og/eller Tyrkisk Angora.
    Safkan Kedi har kun Vaner, så det var måske en ide at kontakte Pernille. Du kan google opdrætternavnet.
    Er der mere du vil vide, så skriv en PB

• Cathrine
    Cathrine Tilmeldt:
    sep 2010

#4   26. sep 2010 Hvad står MCO for? smiley Og hvor i Njord Jylland er det?
    - Jeg ved ikke helt om det kunne komme til og betyde noget. Men man kan jo evt. prøve og besøge dig også en anden med kun én race. smiley

• katrine c
    katrine c Tilmeldt:
    sep 2010

Følgere: 4 Svar: 1
    #5   26. sep 2010 Du skal være velkommen til at komme og besøge vores bengal + killinger. Vi bor i Sønderjylland, syd for Ribe.

Mvh. Katrine

• #6   26. sep 2010 MCO= Main coon, gætter jeg på.

• Cathrine
    Cathrine Tilmeldt:
    sep 2010

#7   26. sep 2010 Okay, tak. smiley

• #8   26. sep 2010 jeg bor i herning og du siger bare til. ;0)

• Cathrine
    Cathrine Tilmeldt:
    sep 2010

#9   26. sep 2010 Jeg skal muligvis til Herning i efterårsferien, så jeg vil lige finde ud af noget med mine forældre. smiley

• #10   26. sep 2010 bare ok ;0)

• #11   26. sep 2010 Jeg har en enkelt maine coon rød blotched tabby dreng. Og jeg bor i thyregod ved give:) du er også velkommen til at komme og se ham. Har en annonce herinde

• #12   26. sep 2010 Jeg bor i Svenstrup lidt syd for Aalborg. De andre jeg kender med "tyrkere" bor osse i Aalborg-området

• #13   26. sep 2010 Ja du skal være velkommen til at komme forbi og møde mine MCO (Maine Coon) og en Hellig birma, og få en snak, hvis det sku være noget..
    Jeg bor i Simested, 9620 Aalestrup. Ligger ca mellem aalborg og viborg.

• #14   26. sep 2010 Tjaeh, jeg har to maine coon (=mco), en huskat, en langhåret huskat (mco blanding) og en europé, så det kan nok ikke fortælle dig ret meget? Ellers var du også velkommen her (Århus).

Jeg har dog aldrig hørt at mco eller nfo (norsk skovkat) skulle være allergi venlige? :o)

• #15   26. sep 2010 Sibirisk er der ikke ret mange der opdrætter, men der er en ved Randers området. Laila hedder hun, så vidt jeg husker. Du kan jo evt. konakte hende via hjemmesiden eller andet.

• #16   27. sep 2010 Eva jeg ved ikke om MCO er specielt allergi-venlige, men jeg ved at min venindes datter tester meget kraftigt positiv overfor katte. Men så havde hun min MCO på ferie og der skete ikke noget og nu har hun selv en på fjerde år uden anfald. Om det er tilfældigt eller hvad, det ved jeg så ikke. Ifølge nyere test, tester hun stadig meget kraftigt positiv og reagerede meget kraftigt på udstillingen i Vrå, hvor hun var på besøg.
    Jeg tror at det er vigtigt at man prøver det af. Og jeg synes især det er en meget god ide at teste det ÍNDEN man anskaffer sig en kat permanent, så katten ikke skal kastes rundt.
    I øvrigt reagerer hun heller ikke på de andre katte jeg har når hun er på besøg her.

• #17   27. sep 2010 Marianne - Interessant. Jeg har en veninde der er orientaler opdrætter, dem har hun også uden problemer, men europé kan hun ikke tåle ret godt, så dem har hun kun én af smiley

Og helt enig mht at afprøve det, det er en rigtig god idé :o)

• #18   27. sep 2010 hej jeg ville lige sige jeg selv har allagi mod katte og jeg kan tåle manie coons vi har 4 voksne i vores hjem og der er ingen problemer men de skal dog være ægte, vi købte en blnding og det gik bare ikke.

• Cathrine
    Cathrine Tilmeldt:
    sep 2010

#19   28. sep 2010 Okay smiley

Tak alle sammen! Jeg vil lige finde ud af lidt mere. smiley

Kommentér på:
Opdrættere på Fyn eller Jylland?

Annonce