maine coon pels, råd søges.... {{forumTopicSubject}}
Godaften allesammen, min første tråd på katte galleri..
Mit spørgsmål drejer sig om vore 4 årig maine coon hun misser. hun har altid døjet lidt med hendes pels, da min kæreste fik hende, var hun en stor filt kage og han var nødsaget til at få hende klippet helt i bund.. Siden hen har jeg kunne holde hendes pels ved en ugenlig børstning og et bad efter behov (2 -3 gange om året)
For 8 måneder siden blev hun stelirartiseret (staves) og siden da er hendes pels kun blevet værre, den er så slem at jeg må børste små dreed locks (staves) ud hver dag... det ski synd...
mit spørgsmål til jer lyder så, hvad er bedst ? at jeg bliver ved med at børste hende dagligt ? får hende klippet jævnligt i bund, eller ??
på forhånd mange tak for hjælpen...
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 15
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 503
Jeg har slet ikke det problem med
min maine coon, hun ger god til selv
at holde pelsen, jeg børster hende kun
en gang imellem for løse hår.
Hvad foder bruger du? Jeg bruger
Hills.
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 15
lidt mere info, hun blev også hurtig overvægtig i forbindelse med stelirationen (staves) og kan derfor ikk nå sig bag halen.. hun kan snart, for det går heldigvis den rigtige vej på vægten hehehe
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 503
for mig Min har ingen idé om hvorfor hendes
pels opføre sig sådan, for hun for efter min mening
noget rigtig godt foder.
Der må være nogle eksperter herinde med et godt råd.
Held og lykke med det.
Vh. Ann
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Katte: 3 Emner: 30 Svar: 357
Jeg kan anbefale at købe en tørbalsam, som kan købes i de fleste dyrebutikker.. Jeg plejer at købe i Maxi Zoo.. Er så lige løbes tør desværre.. Men det er ganske enkelt en spray, som man sprayer i pelsen, og friserer.. Den er super! Og den er ikke skadelig eller noget for dyret, og tilføjer også fedt så pelsen ikke knuder så nemt.. Derudover kan du købe en Karlie kam, som er en kam som buer og er faktisk en lille udtynder, da den har skarpt blad i buen.. med den kan du tynde ud i problemområderne.. Jeg har fuldstændig samme problem med Dusty, hvis ikke jeg holder det nede..
Dette er den kam jeg bruger, købt i Maxi Zoo for ca. 50 kr..
(link fjernet)
Og her: Balsam-spray.. Der er flere varianter, men jeg har gode erfaringer med KW..
(link fjernet)
Knus..
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Katte: 3 Emner: 30 Svar: 357
dec 2006
Følger: 21 Følgere: 15 Katte: 4 Emner: 29 Svar: 488
http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=81074
maine coon pels, råd søges....