3.302 visninger
|
Oprettet:
Pels - Maine Coon {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen
Jeg har et spørgsmål ang. vores helt nye maine coon, Oliver ..
Jeg synes han har en meget lille pels i forhold til mange af de maine coon's jeg har set her på KG. Mit spørgsmål er om pelsen bliver "udviklet" jo ældre han bliver? Og om "manken" også først viser sig senere?
MVH. Lonnie
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 36 Katte: 9 Emner: 19 Svar: 474
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 13 Svar: 87
Han er indekat, og har også hørt lidt om at indekatte kan have en mindre pels end ude katte.. Men jeg håber på det kommer med tiden
nov 2008
Men det var mere fordi jeg havde set salgs annoncer på maine coon killinger hvor killingerne var en 12 uger ca og de havde mere pels.. så ville bare lige høre om det er individuelt hvornår pelsen "træder frem"
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Når opdrætteren ikke tager killingens alder alvorligt ved aflevering, er der måske også andet der ikke er så vigtigt.
Er den vaccineret? Hvis ikke er det nu: 12 og 16 uger
nov 2008
nov 2008
nov 2008
G'nat
feb 2009
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 1.392
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 41 Katte: 2 Emner: 51 Svar: 341
nov 2008
Ann: Han er købt i Silkeborg
nov 2008
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 41 Katte: 2 Emner: 51 Svar: 341
nov 2008
http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=57959
feb 2009
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 19 Svar: 699
nov 2008
Uhh, jeg er så nervøs for min lille Oliver .. Godt nok har jeg haft katte hele livet, og min mor har også haft maine coon opdræt, men ang. sundhed osv. ved jeg ikke så meget om ved katte ..
jul 2008
nov 2008
Så skal det være forældrene der er en blanding.. Moderen er Princess som kan ses på deres side under hunkatte og faderen er hambus som kan ses under hankatte .. Jeg har ikke så meget forstand på det korrekte udseende af maine coons .. Vi var egentlig ikke på udkig efter en kat der bare SKULLE være maine coon, og vi har ikke behov for kat med tavle da vi kun vil "bruge" dem som kælekatte
Lis:
Nu er det ikke fordi jeg har brugt forummet her før .. Og jeg sidder heller ikke og læser alle de tusinder emner der er .. Men jeg ringede til min mor inden vi tog derud, da min mor før i tiden har haft maine coon opdræt i mange år. Hun sagde vi skulle kigge efter øjne, ører og næse.. og det så helt fint ud ..
nov 2008
Det var først efter at jeg havde fået ham hjem, og efter at have kigget lidt i forummet herinde at jeg begyndte at få en dårlig mavefornemmelse .. Det er ikke fordi jeg får det meget bedre af jeres "dømmende" kommentarer ..
nov 2008
og det har INTET med stamtavle at gøre, hvad der er sund fornuft og nødvendigt.
feb 2009
jul 2008
Du skriver en masse fejl og mangler ved stedet du købte din kat og du skriver du havde dårlige mavefornemmelser. Det jeg så siger til dig er, at man altid skal lytte til sine mavefornemmelser. Ser det ud som om der er noget galt, så er der som regel noget galt. I dette tilfælde kan du enda remse adskillige kritik punkter op, om stedet.
Hvis du synes JEG kommer med dømmende kommentarer, så fatter jeg INTET. Jeg kan ikke se jeg har skrevet noget ubehageligt.
nov 2008
nov 2008
Det jeg skriver er at det først var EFTER vi havde fået ham hjem jeg begyndte at få det sådan i maven, EFTER jeg havde læst en masse forskellige emner her på KG .. Det med alle dyrene sagde min dengang intet, da jeg altid har vokset op blandt mange dyr.. Det er først EFTER jeg er blevet urolig ..
nov 2008
nov 2008
"og jeg har også altid fået at vide at når det bare er indekatte er vaccinationen ikke NØDVENDIG, det sagde dyrlægen også, men de sagde også at de selvfølgelig anbefalede det"
Det forståe jeg så ikke, ingen dyrlæge, der har forstand på kat, kan da sige vacciantion IKKE er vødvendig for en killing der kommer fra et KATTERI. Hovedparten af det der vaccineres for ER katterisygdomme - sygdomme der sjældent ses hos den udegående kat.
jul 2008
Prøv at lytte lidt til det Lis hun fortæller dig, du kan måske lære noget. Du har så travlt med at have paraderne oppe, at du slet ikke ser vi prøver at hjælpe dig.
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 4 Svar: 159
Stamtavlen/registreringen af katten er jo din kvittering på katten. Hvor mange ville gå i Fona eller andetsteds og købe et fldskærms TV, som "bare skal hænge hjemme på væggen" - uden at få en kvittering med på købet?!
Heldigvis lærer de fleste af denne oplevelse inden de næste gang skal købe kat, men jeg synes, at det er nogle rigtig triste lærepenge, når man tænker på, at udgangspunktet var at anskaffe sig et kæledyr/legekammerat og hyggetrold for de næste 10-15-20 år...
Og idag hvor det er så let at finde viden om alting via nettet.
Men jeg håber meget for jer, at det kun har været en forskrækkelse og bekymrende tanker, men at jeres lille mis bliver kendt sund og rask hos dr. dyr imorgen ;o)
apr 2007
Folk må for min skyld købe hvad de vil. Som jeg ser det, så er fordelen ved en racekat, at mange ting er lettere at forudsige pga avlsarbejdet bag. Bl.a. temperamentet. Jeg siger heller ikke, at en stamtavle er en garanti for kvalitet. Man må gerne selv bruge sine øjne, ører og sin sunde fornuft, når man besøger sin "dealer". Og hvis man helst vil have en huskat, så er der faktisk et dansk opdræt af huskatte, og hun Nikie laver de smukkeste sunde katte med det skønneste temperament
(link fjernet)
Henriette P - det er et rigtig godt udgangspunkt at købe sin kat med kontrakt, også selvom den ikke er registreret. Men jeg kan undre mig over, hvorfor sådanne folk ikke registrerer sine katte, hvis man alligevel gør det så seriøst. Og jeg *kan* altså ikke undgå at tænke, om der er nogle af de krav, man underlægges i klubberne, som man ikke opfylder. Beklager, men det virker bare ikke logisk for mig ;o)
Jeg synes stadig det er så trist - for både dyr og ejer - at de lærepenge skal være så dyre.
aug 2008
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 26 Svar: 602
Jeg har kigget på opdrætters katte og igen, der er stor forskel på hvor meget de ligner en mco... men lige pt. vil jeg ikke bekymre mig for jeres kat.. synes han har nogle træk og en pels som ligner at den godt kan blive til noget.....jeg var selv bekymret for min kat da jeg synes han havde en tynd hale, - men det er slut.. han er nu kun 1 stor hale
Synes dog det er trist med sådanne kattehandlere og de bliver jo holdt igang ved at der er nogle der køber... kender godt opdrætter og hun kender også min holdning til deres zoo...
apr 2007
apr 2007
nov 2008
Vi er nu kommet hjem fra dyrlægen, og Oliver er sund og rask. Han vejer 1,6 kg .
Det eneste jeg egentlig ville høre med denne tråd var om Olivers pels ville blive mere udviklet senere, og om hvornår "manken" somregel viser sig, og om det hele var individuelt fra kat til kat.
Tak til jer der besvarede mit egentlige spørgsmål, det har været til stor "hjælp"
Susanne M:
Det kan godt være at det ikke koster så meget ekstra at få tavle på en kat, MEN racekatte med tavle koster nu alligevel det dobbelte end racekatte uden tavle. Og tavlen betyder ikke noget for mig, det eneste der betyder noget for mig er at jeg får et dejligt nyt familie medlem. MEN jeg har da nok alligevel lært lidt til næste gang jeg skal købe misser, og hvem ved, måske bliver den næste kat med tavle? Men det skal da også kun være hvis den kat jeg forelsker mig i er en kat med tavle
nov 2008
HOV! Det var en fejl fra min side Den var egentlig rettet til Christina B.. Tror det var fordi det indlæg jeg svarede på af hendes der havde hun rettet hendes til dig.. Og så har jeg kludret lidt i det
feb 2009
nov 2008
Kirsten L: Mange tak
apr 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 5 Emner: 17 Svar: 207
nov 2008
"selvfølgelig skal indendørs katte vaccineres hvert år indtil der dukker en vaccine op som holder i flere år af gangen og hvis ikke de bliver det er risikoen stor for at få virus i sit katteri "
Det har du ikke helt ret i.
Basisvaccinenerne kan man under ingen omstændigheder komme udenom: 12, 16 og året efter de 16 uger, som vil være aktuelt for den kat dr her tales om, men så behøver man bestemt ikke vaccinere hvert år for ikke katterikatte, og faktisk heller ikke katterikatte der ikke rejses med og udstilles.
Der er også en bagside ved at overvaccinere!
Læs det her om vaccinering, også hvor længe de "holder":
http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=56911
http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=57107
http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=57460
Pels - Maine Coon