{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.297 visninger | Oprettet:

Maveproblemer. {{forumTopicSubject}}

Hej KG.

Vi har en han killing der lige fra vi fik ham hjem af hr haft lidt problemer med mavsen...
Han er fra d. 1 maj 2010.

Han har fra vi fik ham haft "tynd mave" og hans mave er meget rund og oppustet og han prutter rigtig meget smiley

Vi skiftede fra Kitkat tørkost til Premium nutra gold indoor kitten tørkost , for at se om det hjalp og det gjorde det i ca. 1 uges tid og nu er vi tilbage til "tynd mave" og masser af prutter smiley

Vi overvejer endnu et foderskift - Men er det løsningen ? -Er der nogen af jer der har noget erfaring med dette?

På forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maveproblemer.
  • #1   19. aug 2010 Hvis katten ellers er sund og rask kunne den oppustede mave tyde på orm

Vær forsigtig med for ofte foderskift - især når maven ikk er i orden.

Da ormemidler er receptpligtige - var det nok en god ide dyrlægen kiggede på killingen.

Hvis den ikke er vaccineret er det tid - kun en sund og rask killing kan vaccineres.

• #2   19. aug 2010 Den har fået ormekur smiley

Jaa tror vi må en tur til dylægen så.

• #3   19. aug 2010 Den kan sagtens have orm alligevel. Og jeg ville osse tage til dyrlægen som Lis skriver. Jeg må tilstå at jeg ikke kender det foder du bruger, så det vil jeg ikke udtale mig om. Jeg kan kun sige at det i hvert fald er godt den ikke længere får Kitkat. Med mindre dyrlægen anbefaler det ville jeg heller ikke anbefale et foderskifte lige med det samme, det kan stresse maven yderligere.

• #4   19. aug 2010 Vi har liggende til en omgang orm kur mere - så måske vi skulle prøve det igen ? -Vi har bare ingen orm set ! Så det er da lidt mystisk.

Er klar over det ikke er sundt for mavsen at skifte foder ofte - Det foder vi bruger nu , fik vi at vide lå på samme niveau som Hills og Royal Canin.

Hvilket foder har i gode erfaringer med ? Det er jo som sagt killinger fra 1 maj og 9 maj 2010.

• #5   19. aug 2010 Jeg ville stadig tage til dyrlægen. Det er vigtigt at finde ud af hvilken type orm den har. Ellers hjælper pillerne ikke. En lille killing som den stadig er, kan ikke klare tynd mave i så lang tid, der er risiko for vædskemangel og andet der kan være livstruende.
    Det kan osse være andet end orm, men det er kun dyrlægen der kan stille en diagnose og sætte killingen i behandling

• #6   19. aug 2010 Vi skal helt sikkert til dyrelægen!!

• #8   19. aug 2010 Netop derfor er der kun en vej, nemlig dyrlægen

Kommentér på:
Maveproblemer.

Annonce