Hjælp! Kat med maveproblemer {{forumTopicSubject}}
Hej.
For ca. 6 måneder siden fik vi besøg af en vildkat som efterhånden er blevet tam og en del af familien.
Jeg har dog lagt mærke til at han får nogle kramper i maven når han ligger og sover. Det er ca. 3 uger siden at vi rigtig har kunnet snakke med ham uden at han løb ud. Han har spist rigtig meget mad og spiser næsten for 2 katte, dog skal det siges at han er meget stor af natur. Han har også taget rigtig meget på siden han er begyndt at få mad flere gange dagligt. Han er ikke tam nok til at vi kan tage ham med til en dyrelæge, har i nogle forslag hvad han kan fejle?
Han bliver desuden også ved med at ryste på hovedet og klør sig i øret. Hjælp!
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 229
Start med at stille hans foder inde i transportkassen og foder ham der et par dage. Det er nok den letteste måde at få ham i kassen på.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Den har sikkert både øremider og orm.
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Katte: 8 Emner: 14 Svar: 282
Held og lykke med ham.
dec 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Så tror jeg at du skal få den i en stor transportkasse. Stil kassen åben i det rum hvor den opholder sig og giv den godbidder derinde - uden at lukke lågen.
Sådan fortsætter du nogle dage - og den dag den skal til dyrlægen, lukker du lågen og så er det bare afsted
Trold var også ræd for alle andre end mig, men med meget langsomme bevægelser - nærmest slowmotion fik dyrlægen undersøgt ham helt uden handsker
Han startede med at rasere lokalet og da han havde klemt sig op under en vask tog dyrlægen ham ganske forsigtigt og så gik han i gang
Med tålmodighed og meget langsomme bevægelser kan det sikkert lade sig gøre
Når det nu måske er en drægtig kat skal du nok ikke begynde på noget medicinsk inden dyrlægen har set den.
Hjælp! Kat med maveproblemer