hvordan lære killinger spise og bakken hvordan lære killinger spise og bakken
hej kg
mine 3 killinger er i går blevet 5 uger. så de skal lære at gå på bakken og spise våd+tørfodder.
jeg har i dag prøvet at give dem lidt vådfodder omkring mund og næse. de slikkede sig, men gik ikke hen til skålen. også selvom jeg tog dem derhen flere gange. kattemor kom også og selvfølgelig åd den det hele. killingerne løb bare rundt i køkkenet
det tager nok lidt længere tid, end jeg havde regnet med. men er der nogen, der har en god ide, til hvordan man gør det? det er første gange jeg har kat og killinger.
tænker selv på, om skålen er for lille.
og er der nogen der har et trick til at lærer dem at gå på bakken? de er selv begyndt at kravle/hoppe op i den, nok fordi de er nysgerrige. har prøvet at vise hvordan de skal skrabbe. men de er mest interesserede i at snuse
jun 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 54
mar 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 7 Emner: 71 Svar: 366
Og det var fordi jeg sad og spiste bugles (chips) og dem ville han altså gerne smage så han fik et lille styk og spiste det.
Så prøvede jeg at give ham lidt tun.
Men han snuste bare til det så måtte jeg sætte mig og spise lidt af tunen med en gaffel ^^
Før det var spændende
Så spiste han efter det.
Og havde masser af gange før prøvet at lokke mad i ham.
Og efter han havde spist satte jeg ham op i bakken og han brugte den med det samme og har gjort det lige siden
Så der var vi heldige
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 104 Svar: 391
køkkenet er ikke så stort. der er lige plads til et lille spisebord med plads til 4.
hvordan lære killinger spise og bakken