2.386 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

hvordan lære killinger spise og bakken hvordan lære killinger spise og bakken

hej kg smiley

mine 3 killinger er i går blevet 5 uger. så de skal lære at gå på bakken og spise våd+tørfodder.

jeg har i dag prøvet at give dem lidt vådfodder omkring mund og næse. de slikkede sig, men gik ikke hen til skålen. også selvom jeg tog dem derhen flere gange. kattemor kom også og selvfølgelig åd den det hele. killingerne løb bare rundt i køkkenet smiley

det tager nok lidt længere tid, end jeg havde regnet med. men er der nogen, der har en god ide, til hvordan man gør det? det er første gange jeg har kat og killinger.
tænker selv på, om skålen er for lille.

og er der nogen der har et trick til at lærer dem at gå på bakken? de er selv begyndt at kravle/hoppe op i den, nok fordi de er nysgerrige. har prøvet at vise hvordan de skal skrabbe. men de er mest interesserede i at snuse smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvordan lære killinger spise og bakken
  • #2   8. aug 2010 Jeg kan høre jeg nok har haft det nemt, for når mine har været 3-4 uger, er de selv begyndt at hoppe i bakken, og de starter stille og roligt med at spise det killingefoder der altid er fremme. Når de er helt små har de haft et mindre område at gå i, på den måde har de hurtigt lært at bruge bakke. Så jeg har en tro på at de selv går igang, da jeg aldrig har oplevet andet.

• #3   8. aug 2010 Altså Bandit spiste ikke før han var 6 uger gammel næsten 7 smiley

Og det var fordi jeg sad og spiste bugles (chips) og dem ville han altså gerne smage så han fik et lille styk og spiste det.
    Så prøvede jeg at give ham lidt tun.
    Men han snuste bare til det så måtte jeg sætte mig og spise lidt af tunen med en gaffel ^^
    Før det var spændende smiley
    Så spiste han efter det.

Og havde masser af gange før prøvet at lokke mad i ham. smiley

Og efter han havde spist satte jeg ham op i bakken og han brugte den med det samme og har gjort det lige siden smiley
    Så der var vi heldige

• #4   8. aug 2010 mange tak for jeres erfaring og svar smiley jeg må bare blive ved med at prøve at lokke dem til at spise det så. er ikke så sjovt, når man er så utålmodig som mig smiley

køkkenet er ikke så stort. der er lige plads til et lille spisebord med plads til 4.

Kommentér på:
hvordan lære killinger spise og bakken

Annonce